adarch Napisano 30 Grudzień 2015 Napisano 30 Grudzień 2015 Witam, Problem polega u mnie na tym, że do wnętrza za cholerę nie dociera światło... (mam dodaną mapę HDRI oraz target directional light plus do tego target spot z 3 lamp w środku... a we wnętrzu cały czas jest czarno i render robi się baaardzo długo. Natomiast kiedy skasuję sufit jest wyraźnie lepiej i wnętrze ma światło. Firanki mam bardzo przezroczyste więc myślę, że one tego światła nie powinny przysłaniać... zastanawiam się co może być problemem... Światła które dodałam przy lampach w środku jakby wogóle nie działają nie wiem czemu. Bardzo proszę o pomoc, może po prostu te światła trzeba jeszcze gdzieś włączyć/zwiększyć wartość, sama nie wiem, bo dopiero zaczynam z 3dsem:( Załączam widok pomieszczenia oraz jak wyglądają rendery bez i z sufitem. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc:)
jaroxx Napisano 31 Grudzień 2015 Napisano 31 Grudzień 2015 (edytowane) Spróbuj na podstawie tego tutoriala pokazuje on jak oświetlić wnętrze w dzień i w nocy. http://www.workshop.mintviz.com/tutorials/light-and-render-an-interior-day-and-night-scene-using-3ds-max-and-v-ray/. Edytowane 31 Grudzień 2015 przez jaroxx
spyman Napisano 31 Grudzień 2015 Napisano 31 Grudzień 2015 No właśnie przydałoby się wiedzieć jak masz ustawione światła, materiały, kamerę. Myślę że po pierwsze światła są za słabe a kamera pewno też nie teges :) Wrzuć tam jakieś vray light i dodatkowo pobaw się ustawieniami vrayowej kamery (ISO, szybkość itp). Po kilku testach i zabawie zapewne będzie pozytywny efekt :)
Koral93 Napisano 31 Grudzień 2015 Napisano 31 Grudzień 2015 Masz zaslonietenokna więc wiadomo, że z zewnątrz nie wpadnie dużo światła. Przy każdym świetle w ustawieniach możesz zmienionego moc. Może światła są też zasloniete za bardzo przez jakąś część lampy? W ustawieniach kamery możesz zwiększyć ISO np ze 100 na 4000 i powinno być znacznie jaśniej.
adarch Napisano 31 Grudzień 2015 Autor Napisano 31 Grudzień 2015 Zaczęłam kombinować z tymi światłami i kamerą i już jest dużo lepiej. BARDZO DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM za rady:) Tylko te światła target spot z lamp są słabe i tak się zastanawiam która opcja zwiększa ich moc (multiplier czy co?) :) Natomiast jeżeli chodzi o szkło w oknach (bo zastanawiałam się czy coś może w jego ustawieniach jest nie tak) to nie wiem czemu na tej kulce nie pokazuje sie przezroczysty materiał tylko jest ona czarna.. ale w widoku realistic widać ze światło wpada przez okna troche wiec niby jest ok... tylko dlaczego kulka jest czarna ? (załączam obrazek)
skalpel3d Napisano 31 Grudzień 2015 Napisano 31 Grudzień 2015 (edytowane) masz tu kilka materiałów szkła http://www.gg.pl/dysk/muMEVKvHmUYnm-MEVKvFVZk/glass%20material.zip co do mocy światła to multiplier za to odpowiada dwa pytanie na jakich unitach pracujesz w świetle, natomiast jeśli to są światła typu punktowego ies to masz power i moc jest zapisana w pliku typu ies. W kamerze nie baw się tylko iso warto np w ciemnym pomieszczeniu obniżyć f-number a także zjechać shuter speed, ważnym parametrem jest także color mapping. Kulkę masz czarna bo dałaą diffuse na czarno a dwa włącz wyświetlanie tła pod materiałem to się okażę czy nadal jest czarna. Wywal target spoty na ich miejsce umieść tam gdzie źródła światła vraylight z opcja sfery z jakimś małym radiusem kolor przełącz na temperaturę i daj ja z zakresu 3500-4500 Edytowane 31 Grudzień 2015 przez skalpel3d
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się