Napisano 30 Grudzień 20159 l Witam, Problem polega u mnie na tym, że do wnętrza za cholerę nie dociera światło... (mam dodaną mapę HDRI oraz target directional light plus do tego target spot z 3 lamp w środku... a we wnętrzu cały czas jest czarno i render robi się baaardzo długo. Natomiast kiedy skasuję sufit jest wyraźnie lepiej i wnętrze ma światło. Firanki mam bardzo przezroczyste więc myślę, że one tego światła nie powinny przysłaniać... zastanawiam się co może być problemem... Światła które dodałam przy lampach w środku jakby wogóle nie działają nie wiem czemu. Bardzo proszę o pomoc, może po prostu te światła trzeba jeszcze gdzieś włączyć/zwiększyć wartość, sama nie wiem, bo dopiero zaczynam z 3dsem:( Załączam widok pomieszczenia oraz jak wyglądają rendery bez i z sufitem. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc:)
Napisano 31 Grudzień 20159 l Spróbuj na podstawie tego tutoriala pokazuje on jak oświetlić wnętrze w dzień i w nocy. http://www.workshop.mintviz.com/tutorials/light-and-render-an-interior-day-and-night-scene-using-3ds-max-and-v-ray/. Edytowane 31 Grudzień 20159 l przez jaroxx
Napisano 31 Grudzień 20159 l No właśnie przydałoby się wiedzieć jak masz ustawione światła, materiały, kamerę. Myślę że po pierwsze światła są za słabe a kamera pewno też nie teges :) Wrzuć tam jakieś vray light i dodatkowo pobaw się ustawieniami vrayowej kamery (ISO, szybkość itp). Po kilku testach i zabawie zapewne będzie pozytywny efekt :)
Napisano 31 Grudzień 20159 l Masz zaslonietenokna więc wiadomo, że z zewnątrz nie wpadnie dużo światła. Przy każdym świetle w ustawieniach możesz zmienionego moc. Może światła są też zasloniete za bardzo przez jakąś część lampy? W ustawieniach kamery możesz zwiększyć ISO np ze 100 na 4000 i powinno być znacznie jaśniej.
Napisano 31 Grudzień 20159 l Autor Zaczęłam kombinować z tymi światłami i kamerą i już jest dużo lepiej. BARDZO DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM za rady:) Tylko te światła target spot z lamp są słabe i tak się zastanawiam która opcja zwiększa ich moc (multiplier czy co?) :) Natomiast jeżeli chodzi o szkło w oknach (bo zastanawiałam się czy coś może w jego ustawieniach jest nie tak) to nie wiem czemu na tej kulce nie pokazuje sie przezroczysty materiał tylko jest ona czarna.. ale w widoku realistic widać ze światło wpada przez okna troche wiec niby jest ok... tylko dlaczego kulka jest czarna ? (załączam obrazek)
Napisano 31 Grudzień 20159 l masz tu kilka materiałów szkła http://www.gg.pl/dysk/muMEVKvHmUYnm-MEVKvFVZk/glass%20material.zip co do mocy światła to multiplier za to odpowiada dwa pytanie na jakich unitach pracujesz w świetle, natomiast jeśli to są światła typu punktowego ies to masz power i moc jest zapisana w pliku typu ies. W kamerze nie baw się tylko iso warto np w ciemnym pomieszczeniu obniżyć f-number a także zjechać shuter speed, ważnym parametrem jest także color mapping. Kulkę masz czarna bo dałaą diffuse na czarno a dwa włącz wyświetlanie tła pod materiałem to się okażę czy nadal jest czarna. Wywal target spoty na ich miejsce umieść tam gdzie źródła światła vraylight z opcja sfery z jakimś małym radiusem kolor przełącz na temperaturę i daj ja z zakresu 3500-4500 Edytowane 31 Grudzień 20159 l przez skalpel3d
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto