Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Problem polega u mnie na tym, że do wnętrza za cholerę nie dociera światło... (mam dodaną mapę HDRI oraz target directional light plus do tego target spot z 3 lamp w środku... a we wnętrzu cały czas jest czarno i render robi się baaardzo długo.

 

Natomiast kiedy skasuję sufit jest wyraźnie lepiej i wnętrze ma światło. Firanki mam bardzo przezroczyste więc myślę, że one tego światła nie powinny przysłaniać... zastanawiam się co może być problemem...

 

Światła które dodałam przy lampach w środku jakby wogóle nie działają nie wiem czemu.

 

Bardzo proszę o pomoc, może po prostu te światła trzeba jeszcze gdzieś włączyć/zwiększyć wartość, sama nie wiem, bo dopiero zaczynam z 3dsem:(

 

Załączam widok pomieszczenia oraz jak wyglądają rendery bez i z sufitem.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc:)

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No właśnie przydałoby się wiedzieć jak masz ustawione światła, materiały, kamerę.

Myślę że po pierwsze światła są za słabe a kamera pewno też nie teges :)

Wrzuć tam jakieś vray light i dodatkowo pobaw się ustawieniami vrayowej kamery (ISO, szybkość itp).

Po kilku testach i zabawie zapewne będzie pozytywny efekt :)

Napisano

Masz zaslonietenokna więc wiadomo, że z zewnątrz nie wpadnie dużo światła. Przy każdym świetle w ustawieniach możesz zmienionego moc. Może światła są też zasloniete za bardzo przez jakąś część lampy? W ustawieniach kamery możesz zwiększyć ISO np ze 100 na 4000 i powinno być znacznie jaśniej.

Napisano
  • Autor

Zaczęłam kombinować z tymi światłami i kamerą i już jest dużo lepiej. BARDZO DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM za rady:) Tylko te światła target spot z lamp są słabe i tak się zastanawiam która opcja zwiększa ich moc (multiplier czy co?) :)

 

Natomiast jeżeli chodzi o szkło w oknach (bo zastanawiałam się czy coś może w jego ustawieniach jest nie tak) to nie wiem czemu na tej kulce nie pokazuje sie przezroczysty materiał tylko jest ona czarna.. ale w widoku realistic widać ze światło wpada przez okna troche wiec niby jest ok... tylko dlaczego kulka jest czarna ? (załączam obrazek)

Napisano

masz tu kilka materiałów szkła http://www.gg.pl/dysk/muMEVKvHmUYnm-MEVKvFVZk/glass%20material.zip co do mocy światła to multiplier za to odpowiada dwa pytanie na jakich unitach pracujesz w świetle, natomiast jeśli to są światła typu punktowego ies to masz power i moc jest zapisana w pliku typu ies. W kamerze nie baw się tylko iso warto np w ciemnym pomieszczeniu obniżyć f-number a także zjechać shuter speed, ważnym parametrem jest także color mapping. Kulkę masz czarna bo dałaą diffuse na czarno a dwa włącz wyświetlanie tła pod materiałem to się okażę czy nadal jest czarna. Wywal target spoty na ich miejsce umieść tam gdzie źródła światła vraylight z opcja sfery z jakimś małym radiusem kolor przełącz na temperaturę i daj ja z zakresu 3500-4500

Edytowane przez skalpel3d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności