Jump to content
  • 0
Sign in to follow this  
impair

Wygładzanie krawędzi - odpowiednik NURMS z 3ds max

Question

Witam, chciałem dowiedzieć się w jaki sposób uzyskać w Cinema 4d efekt podobny do tego który daje NURMS w 3ds max. Ciągle nie mogę się zdecydować w którym programie chcę się zagłębić i zostać na dobre, ponieważ zarówno jeden jak i drugi oferuje pewne opcje których nie nie ma, a przynajmniej nie potrafię ich znaleźć, program drugi. Jako że skłaniam się jednak bardziej do Cinemy bo Max jest mało intuicyjny jak dla mnie to chciałbym dowiedzieć się jakie narzędzie w Cinemie jest odpowiednikiem NURMS w Maxie. Dziękuję za wszelkie wskazówki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Chodzi o NURBS chyba, nie NURMS...czy mi się wydaje?

 

W Cinemie jest to samo, ale działa trochę inaczej - na pasku głównym (layout Standard) masz przycisk "Powierzchnie podzielone". Najprościej móiwąc funkacja odpowiada za wygładzanie obiektów, krojąc poligony na mniejszcze części (ilość określasz w panelu bocznym). Jeśli chodzi Ci o dokładnie to samo co w 3DS to jest to trochę inaczej...zamieniasz swój obiekt na edytowalny, przechodzisz do trybu edycji poligonów i klikając prawym myszy na obiekcie powinna być na dole listy opcja "Triangulacja"

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

1. Dodajesz Subdivision Surface.

2. Dowolny obiekt n-gon (3 i więcej) wrzucasz w menedzerze obiektów pod 1., obiekt parametryczny musi być editable (make editable) żeby edytować...

3. Klikasz w menedzerze pkt.1 i określasz algorytm i dokładność podziału, dla viewportu i rendering. Przy czym dla viewportu wystarczy mniejsza.

4. Jeżeli chcesz edytować obiekt itd. to musisz kliknąć na obiekt tj. umieszczony pod Subdivision Surface.

5. Obiektów pod 1. możesz mieć ile chcesz... :)

 

Wsio. Aha, oczywiście obiekt możesz sobie w każdej chwili wyciągnąć spod 1., albo zrobić make editable i dostać siatkę z dokładnością jaką ustawiłeś dla viewportu.

 

PS. imho. C4D w wersji english jest bardziej przyjazne.

 

Odnośnie dylematu, na marginesie, moim zdaniem. 3dsMax czy C4D. Zdecydowanie C4D, sporo łatwiejszy, stabilniejszy, co ja piszę, stabilny jak skała!, lepiej zaprojektowany, bardziej przejrzysty, logiczniejszy, szybszy w obsłudze itd. :). Kilka mankamentów też by się znalazło. Trochę taki "kanciasty", bo niemiecki, i moduł BodyPaint nie przemawia do mnie:). Notabene, program nie wymaga instalowania, bo nie integruje się specjalnie z OS. Możliwości obu programów są raczej do siebie zbliżone, chociaż C4D standardowo oferuje dobry/lepszy silnik renderujący, chociaż brakuje opcji RT... Chwalę ten program, znam od wersji 1.0, jeszcze na Ami, choć obecnie transformuje się na inny program... powodem jest to, że przechodzę całościowo na Linuxa i tańszy soft, pośrednio ruchy abonenckie mnie zniechęcają, bujam się między Blenderem i Modo, ze wskazaniem na pierwszego. Nadal używam C4D, szczególnie gdy nie mam czasu na eksperymenty. Świetny program.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy