Orothus Napisano 2 Luty 2016 Napisano 2 Luty 2016 Problem polega na tym że mam nałożone textury więc przyszedł czas na renderowania. Ustawiam sobie opcje w V-ray'u takie aby móc tylko zobaczyć jak kolorystyka mniej więcej wygląda i czy wszystko jest ok by później mieć gotowe na finalny rendering. Ustawiam wszystko, odpalam render i bummm. Komp się zawiesza i tylko restart pomaga. Nie wiem, może ja mam za słabego kompa na takie operacje, a może jakieś inne ustawienia powinienem zastosować? Intel Core I5 45-70 3.2 GHz Ram 8 GB 1600Hz Grafika GTX 970 4GB V
AccessX Napisano 2 Luty 2016 Napisano 2 Luty 2016 A wszelkie dodatki do Maxa masz dobrze zainstalowane? Możliwe że któryś "plugin" nie zrobiłeś na 100%. Raczej wątpie że to wina sprzętu, ewentualnie by Ci to szło dłużej.... ale że się max krzaczy? A słuchaj, jaką wersję maxa masz?
Orothus Napisano 2 Luty 2016 Autor Napisano 2 Luty 2016 (edytowane) A wszelkie dodatki do Maxa masz dobrze zainstalowane? Możliwe że któryś "plugin" nie zrobiłeś na 100%. Raczej wątpie że to wina sprzętu, ewentualnie by Ci to szło dłużej.... ale że się max krzaczy? A słuchaj, jaką wersję maxa masz? Robiłem dzisiaj czystą instalację. Do maxa mam zainstalowanego tylko V-ray'a (2.50.1), wersja Maxa to 2015. Dodam jeszcze że gdy odpalę nowy plik i ustawię jakiś obiekt któremu nadam materiał bez problemu renderuje się obraz. Dodatkowo, podesłałem plik z którym mam problem do znajomego, mówi że na tych samych ustawieniach u niego renderuje się prawidłowo. W tym miejscu zawiesza się komp (Odnośnik) A tutaj logi z V-Ray'a (Odnośnik) Edytowane 3 Luty 2016 przez Orothus
skalpel3d Napisano 3 Luty 2016 Napisano 3 Luty 2016 Nie masz przypadkiem jakiegoś displacementa wsadzonego na statycznej geometrii bo wywalanie na tym etapie może świadczyć o przeładowanej pamięci szczególnie jeśli ci się komp zrestartował, pokaż wszystkie ustawienia vraya
Orothus Napisano 3 Luty 2016 Autor Napisano 3 Luty 2016 Nie masz przypadkiem jakiegoś displacementa wsadzonego na statycznej geometrii bo wywalanie na tym etapie może świadczyć o przeładowanej pamięci szczególnie jeśli ci się komp zrestartował, pokaż wszystkie ustawienia vraya Co masz na myśli mówiąc "jakiegoś displacementa wsadzonego na statycznej geometrii"? Bo nie bardzo rozumiem. Ustawienia V-ray: 1 2 3 4 5 6 7
skalpel3d Napisano 3 Luty 2016 Napisano 3 Luty 2016 w scenie nie używałeś vraydisplacementmod ? do stworzenie jakiegoś obiektu ma on opcjie przy typie 3D liczenia go jako static geometry wtedy cała geometria zastaje od razu zapakowana do pamięci na początku obliczeń i to może powodować zatkanie pamięci jak masz jej małe ilości . Ustawienia są totalnie niskie i nie powinny powodować żadnych problemów jedyne co bym na pewno zmienił to wielkość bucketa z 64 na 16 raz ze będzie szło szybciej dwa masz mało pamięci aby się posługiwać dużym bucketem
Orothus Napisano 3 Luty 2016 Autor Napisano 3 Luty 2016 w scenie nie używałeś vraydisplacementmod ? do stworzenie jakiegoś obiektu ma on opcjie przy typie 3D liczenia go jako static geometry wtedy cała geometria zastaje od razu zapakowana do pamięci na początku obliczeń i to może powodować zatkanie pamięci jak masz jej małe ilości . Ustawienia są totalnie niskie i nie powinny powodować żadnych problemów jedyne co bym na pewno zmienił to wielkość bucketa z 64 na 16 raz ze będzie szło szybciej dwa masz mało pamięci aby się posługiwać dużym bucketem Znalazłem przyczynę mojej bolączki... Jest nią sofa... włączałem po kolei wszystkie warstwy aż przy sofie znów kom dostał zawiechy... Na początku myślałem że problem leży w poduszkach jednak po ich wyłączeniu dalej działo się to samo. Zresztą sprawdźcie sami zamieszczam link z tym elementem poniżej. Co ciekawe, wyjąłem tylko dwa elementy (dwie sofy) do osobnego pliku i waży on prawie 90MB, przy czym, cały plik z resztą mebli waży 130MB. Same dwie sofy zajmują większą część rozmiaru plik? SOFA PLIK
skalpel3d Napisano 4 Luty 2016 Napisano 4 Luty 2016 maja za geste siatki i dlatego tyle ważą na elementach sofy masz ts dane na 5 a poduszki mają tak gęstą siatkę ze dopiero po zbliżeniu widać ile jest tam poligonów tak to po zaznaczeniu jest to jedna biała bryła
Orothus Napisano 4 Luty 2016 Autor Napisano 4 Luty 2016 maja za geste siatki i dlatego tyle ważą na elementach sofy masz ts dane na 5 a poduszki mają tak gęstą siatkę ze dopiero po zbliżeniu widać ile jest tam poligonów tak to po zaznaczeniu jest to jedna biała bryła Jednym słowem, problem z zawieszaniem się 3DS maxa wynikał z zbyt gęstych siatek? Martwi mnie jedno, skoro mój komputer nie był w stanie poradzić sobie z czymś takim to co dopiero z większą sceną (mam pewien plan do zrealizowania który obejmuje dość duży teren). Co w tym wypadku mogę zrobić? Dokupić Ram do komputera, procesor, dysk SSD?
1pudel Napisano 4 Luty 2016 Napisano 4 Luty 2016 na tym zestawie na pewno powinieneś dokupić ramu do 16 GB, a przede wszystkim optymalizować wszystko co się da (nie widziałem sceny ale TS 5 to imo zdecydowanie za dużo). Druga opcja, jeśli masz pieniądze, to solidna i7 sprawdzi się znacznie lepiej tym bardziej ze masz gtx 970
Orothus Napisano 7 Luty 2016 Autor Napisano 7 Luty 2016 Myślę że to by było na tyle. Problem został rozwiązany :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się