Napisano 23 Luty 20169 l Witam, mam pytanie, bo długo już próbuję zrobić możliwie realistyczne odbicia w szybie i za nic się nie udaje, wklejam 3 przykłady i proszę o odpowiedź czy da się taki efekt uzyskać w samym V-ray`u czy to postprodukcja ? Chodzi mi o odbicia o zmierzchu gdy pali się światło wewnątrz a w szybie nadal odbija się jasne niebo i otoczenie oraz o odbicia w szybie gdy nadal widać wnętrze i bardzo jasne odbicie nieba i otoczenia. Czy aby uzyskać taki efekt należy bawić się tylko materiałem glass i jego refl./refr. i do tego dobre HDRI czy to bardziej skomplikowane i trzeba kombinować w inny sposób ? za wszelkie wskazówki bardzo będę wdzięczny. Najlepsze co raz mi się udało jest na ostatnim obrazku, lecz nadal chciałbym aby odbicia zewnętrzne były jaśniejsze, jak białe niebo.
Napisano 23 Luty 20169 l Jeżeli czas Cie goni to najlepiej w postprodukcji nałóż sobie pass VrayReflection lub VrayRawReflection z blending mode screen, add itp i reguluj wedle życzenia. Jeżeli chcesz się pobawić w testowe Rendery i mieć przy każdym ujęciu efekt od razu gotowy a nie dajesz rady wyregulować jednego światła tak aby efekt był zadowalający, to możesz zrobić sobie drugie światło z są samą mapą hdri tylko dla odbić (wyłączyć affect diffuse i specular w opcjach światła) a w parametrach mapy dodatkowo kręcić gammą lub wrzucić sobie w hdri w mapę output.
Napisano 23 Luty 20169 l Autor Dzieki za wskazówki, na pewno będę próbował, cienki jestem w photoshopie, dlatego zależało mi na odbiciach już w Vrayu ale z tego co widzę, bez PS ani rusz, więc trzeba będzie pooglądać trochę o co chodzi w całej tej postprodukcji. Jeżeli jeszcze ktoś ma jakieś wskazówki, porady to bardzo chętnie także skorzystam, Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto