Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie wszystkich odwiedzających forum jak i stałych użytkowników max3D. Jest to pierwsza nasza publikacja na forum, chcielibyśmy się z wami podzielić naszym ostatnim projektem nad którym pracowaliśmy w studiu AXIS IMAGE.

 

Przedmiotem realizacji było wykonanie wizualizacji oraz animacji apartamentu na poddaszu w stylu skandynawskim. Ta realizacja, a właściwie jej proces wykonania różni się od zwykle u nas przyjętego z uwagi na użyte narzędzia i pipeline. Modele powstały w oprogramowaniu Blender (tak zasilamy tą grupę użytkowników, która jak mi wiadomo nie jest też na tym forum mała, co nas cieszy:) ) a sam rendering to już sprawa silnika Unreal Engine 4, który pozwolił nam na osiągniecie rezultatu widocznego na obrazach poniżej.

 

Sama animacja też powstała w UE4 i w bardzo szybkim czasie pozwoliła nam na przygotowanie materiału filmowego w rozdzielczości 4K* i w 60 klatkach na sekundę. Animacja dołączona jest na samym końcu posta.

 

Ciekawi nas Wasze zdanie i opinia na temat tej realizacji.

 

*niestety nadal czekamy już ponad tydzień na przekonwertowanie filmu do 4K przez youtube..

 

60de6134406171.56cf41f1af3f9.png

 

2f81a334406171.56cf41f1b0440.png

 

1e3ad634406171.56cf41f1b141c.png

 

190b4234406171.56cf41f1b258f.png

 

ANIMACJA

 

 

AXIS IMAGE 2016 © Copyright

All Rights Reserved / Wszystkie prawa zastrzeżone

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

O ile że tak się wyrażę w "salono-kuchni" niektóre elementy wyglądają naprawdę przyzwoicie, to drewniane belki tak kłują po oczach, że psują cały odbiór. Są po prosty słabe i nienaturalnie nienaturalne :), jakby sam diff. Szczególnie widać to przy "wchodzeniu" w ścianę, sufit. Łazienka...słaba.

Napisano

Wizualizacja świetna. Sam zaczynam uczyć się podstaw Unity żeby robić coś takiego. Gratulacje!

 

mowok - belki przy poddaszu wyglądają słabiej to fakt. Brakuje mi AO w tamtych rejonach. Nie zmienia to faktu że całość dobrze wygląda a takie wizki są tworzone pod klienta kupującego mieszkanie a nie wizualizację więc moim skromnym zdaniem takie niedociągnięcia nie przeszkadzają aż tak bardzo. Poza tym poświęcanie zbyt dużej uwagi na detale to strata czasu a jak wiadomo czas to pieniądz...

Napisano

Dziękujemy za komentarze. Przygotowując tą scenę startowaliśmy prawie z 0 wiedzą na temat UE4 ale za to z jasną wizją jaki efekt chcemy w nim osiągnąć.

 

mowok - dzięki za spostrzeżenia, co do belek to nie mieliśmy zwrotnych uwag co do nich. Może codzienne ich oglądanie sprawiło że stały się dla nas naturalne :). Ale gwarantuje że nie są to proste modele typu box ale wymodelowane belki, niżej dodaje zrzut z viewport blendera.

 

attachment.php?attachmentid=80182&d=1456255259

 

Wszystkie materiały i tekstury były tworzone w oparciu o PBR który jest dostępny w UE4. To samo tyczy się łazienki która dostała zielone światło, oczywiście sam widział bym w niej więcej elementów. Jednak jeżeli nie przypadła Tobie jej kolorystyka to można ją interaktywnie zmieniać tak jak pokazuje to nasz drugi materiał video do tego projektu.

 

[video=youtube;42mWO-XQLDU]

 

Helion741 - W takim razie nie mogę doczekać się by zobaczyć rezultat Twojej pracy w unity na forum Max3d. Cała scena posiada wypalone cieniowanie. Dodanie do niego AO nie daje dobrego efektu, bardzo psuje całokształt. Z resztą Twojego komentarza zgadzam się w 100% i świetnie opisuje on jedno z założeń dla którego zdecydowaliśmy się na użycie silnika UE4, czyli czas :). Czas w tym przypadku jest po naszej stronie, każda zmiana koloru czy tekstury na obiekcie jest dokonywana w czasie rzeczywistym. Jedynie wypalanie cieni jest czasochłonne i w tym przypadku proces ten zajmuje na naszej konfiguracji sprzętowej około 100min. Ten projekt sporo nas nauczył dlatego następny który jest już w przygotowaniu na pewno będzie zawierał liczne poprawki.

Napisano

Helion, nie chciałbym się rozpisywać i robić offa, ale idąc twoim tokiem myślenia wystarczyło wrzucić te ujęcia na fejsika a na pewno byłoby mnóstwo lajkowań i każdy by pisał jakie to genialne i niesamowite, ze takie rzeczy można teraz na kompie zrobić z niczego. Niestety (dla mnie oczywiście stety) na tym forum urzędują Ludzie, którzy albo co nieco o tym wiedzą, albo co nieco już się naoglądali. I wyrażają po prostu swoja opinię w formie pomocnych uwag, a nie jakiejś docinki itp.

Znajomość softu, gdzie i co nacisnąć to dopiero początek. Można już "produkować szybkie wizki", których już wszędzie pełno i być zarobionym i zadowolonym z siebie, bo widzę, że dość mocny nacisk na to kładziesz. Ale istnieje jeszcze coś takiego jak uznanie i szacunek kolegów po fachu. A zrobienie dobrych renderów to oprócz znajomości programu, jeszcze godziny nad próbami, testami, samodoskonaleniem, byciem wciąż krytycznym wobec siebie, szukanie własnego stylu, odrobina jakiejś odmienności i smaku itp. Jeżeli chcesz pstrykać szybkie wizki bez skupiania uwagi na detalach i na tym zarabiać to twój wybór. Ale jeżeli liczysz, że wrzucisz to później np. na takie forum i dostaniesz oklaski lub fronta, to chyba nie ten adres...Zrozumiesz kiedyś bądź nie, że akceptację klienta uzyskuje się dużo szybciej, niż bardzo dobre oceny od Ludzi z branży. Klient na wiele rzeczy uwagi nie zwraca, bo nie obserwuje tak dokładnie otoczenia, nie przygląda się tak skrupulatnie setka fotek w celu oddawania realizmu na wizualizacjach, bo myśli, "że lepiej już się tego na komputerze nie zrobi" itp.

Axis oczywiście to moja subiektywna ocena, ale belki, które wyglądają mi na surowe i stare, tak się nie zachowują pod wpływem oświetlenia je światłem słonecznym. Na drugim ujęciu belki wyglądają jakby je wyjął z ogniska i były pokryte popiołem.

A w łazience nie boli mnie styl i kolorystyka, bo nie to oceniam. Chodzi o to, ze nie widzę tam okna, więc do oświetlenia jest użyte światło sztuczne. To co tam świeci? Te halogeniki w suficie? A gdzie od nich jakiś cień? Mozaika ma to do siebie, ze nie położysz jej super idealnie i każdy kwadracik odbija w nieco innym kierunku. Ale ta mozaika nic nie odbija, a na jakiś typowy mat tez mi nie wygląda. Ręcznik na pierwszy planie wygląda jakby był z tektury lub blachy.

Szkoda, bo wymodelowana scena wygląda naprawdę fajnie i mam wrażenie, że psuja ją niedopracowane shadery.

Wiem, ze UE ma nieco inne zastosowanie niż vray czy corona, niemniej jednak do mnie to nie przemawia do końca.

Moja ocena nie ma na celu obrażania nikogo, bo mam szacunek w ilość pracy i serca włożonej w projekt, chciałem tylko ukazać co według mnie można poprawić na przyszłość, nad czym mocniej popracować. Wszystko się piekielnie szybko rozwija i dziś akceptowalny poziom za miesiąc, dwa, pół roku może się okazać zupełną słabizną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności