ptah Napisano 18 Marzec 2016 Napisano 18 Marzec 2016 (edytowane) Witam, czy któryś z szanownych forumowiczów mógłby umieścić przykład tego jak powinien wyglądać model takiego wcięcia przygotowany pod turbosmootha za pomocą support edgy (bez trisów ani n-gonów) ? Tutaj przykład mojej próby, jak widać mam problem z odprowadzeniem edgy, co więcej patrząc z góry wycięcie tworzy "górki" po za obrys bryły walca. edit1: Tak też źle :( Edytowane 18 Marzec 2016 przez ptah
2013 Napisano 18 Marzec 2016 Napisano 18 Marzec 2016 Dlaczego bez trisów? Za mało masz poly i naciąga siatkę. Zrób gęściej, z walca o 64 ściankach.
Reanimator Napisano 18 Marzec 2016 Napisano 18 Marzec 2016 Trisy to turbosmooth? Ja bym te narozne krawedzie rozsunal na zewnetrzu, bardziej rozlozy sie siatka po smoothie wtedy. No i na gornej krawedzi masz ngona, moze pociagnij krawedz do gory po prostu stamtad. Na pewno pomoze dorzucenie jednego ringa wokol wglebienia. Rzuc okiem na te tutki, moze cos sie przyda: https://www.youtube.com/watch?v=pQzNSYkNdD4
Hris Napisano 18 Marzec 2016 Napisano 18 Marzec 2016 A może tak jak ja narysowałem? Jeśli możesz oczywiście przesunać te edge w dół....
2013 Napisano 18 Marzec 2016 Napisano 18 Marzec 2016 (edytowane) Trisy to turbosmooth? Chodziło raczej o trójkąty. Edit: Edytowane 18 Marzec 2016 przez 2013
ptah Napisano 21 Marzec 2016 Autor Napisano 21 Marzec 2016 Dzięki 2013! Dużo lepiej jednak nie idealnie :) Model zielony Twój, model czerwony mój, model niebieski ideał. Widoki z góry.
2013 Napisano 21 Marzec 2016 Napisano 21 Marzec 2016 @ptah tam nie ma mojego modelu, wszystkie są Twoje :) Generalnie wszystko sprowadza się do tego aby siatka po TS nie miała możliwości do mocnego naprężania. Czyli aby tego uniknąć walec musi mieć więcej ścianek, na moim przykładzie walec ma 64 ścianki. Jeśli chcesz aby wycięcie było bardziej perfekcyjne musisz zagęścić model i dopiero wycinać. Mało polygonów powoduje zbyt wielkie naprężenia siatki, i oto masz efekt, który pokazujesz na screen. Ale wszystko zależy od sytuacji. Tak na marginesie co to ma być, że chcesz aby było tak perfekcyjne? Gdybyś np. modelował samochód, to najpierw budujesz bryłę a gdy jest gotowa zagęszczasz ją 1x i wycinasz powiedzmy reflektory. Oczywiście robisz to wtedy jeśli te wycinane elementy są na obłych powierzchniach. Czyli od ogółu do szczegółu. Jeśli wycinasz otwory na płaskiej powierzchni wtedy nie musi być ona zagęszczana, nie musisz dbać także o trójkąty czy ngon'y, gdyż na płaskiej powierzchni nie spowodują one deformacji. Ja co prawda nie lubię zostawiać ngon'ów, trójkąty natomiast zostawiam.
ptah Napisano 23 Marzec 2016 Autor Napisano 23 Marzec 2016 Gameart zwykły, model granatu dokładniej ;) A że chciałem dokładnie to inna para kaloszy :)
2013 Napisano 23 Marzec 2016 Napisano 23 Marzec 2016 Rozumiem, ja tez lubię jak jest idealnie równo :) Ale taka różnica pozostanie niezauważalna, zatem do dzieła, a jak go ukończysz to pokaż model, ciekawy jestem jak Ci wyjdzie. Powodzenia!
ptah Napisano 23 Marzec 2016 Autor Napisano 23 Marzec 2016 Takie coś jeszcze w sieci znalazłem, ale jeszcze nie porównywałem do Twojej metody:
Rekomendowane odpowiedzi