Skocz do zawartości

Prostokątne wcięcie na płaszczyźnie walca - Turbosmooth


ptah

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy któryś z szanownych forumowiczów mógłby umieścić przykład tego jak powinien wyglądać model takiego wcięcia przygotowany pod turbosmootha za pomocą support edgy (bez trisów ani n-gonów) ?

66.jpg

Tutaj przykład mojej próby, jak widać mam problem z odprowadzeniem edgy, co więcej patrząc z góry wycięcie tworzy "górki" po za obrys bryły walca.

 

edit1:

Tak też źle :(

68.jpg

Edytowane przez ptah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Trisy to turbosmooth?

 

Ja bym te narozne krawedzie rozsunal na zewnetrzu, bardziej rozlozy sie siatka po smoothie wtedy. No i na gornej krawedzi masz ngona, moze pociagnij krawedz do gory po prostu stamtad.

 

Na pewno pomoze dorzucenie jednego ringa wokol wglebienia.

 

 

Rzuc okiem na te tutki, moze cos sie przyda:

https://www.youtube.com/watch?v=pQzNSYkNdD4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ptah tam nie ma mojego modelu, wszystkie są Twoje :)

 

Generalnie wszystko sprowadza się do tego aby siatka po TS nie miała możliwości do mocnego naprężania.

Czyli aby tego uniknąć walec musi mieć więcej ścianek, na moim przykładzie walec ma 64 ścianki.

 

Jeśli chcesz aby wycięcie było bardziej perfekcyjne musisz zagęścić model i dopiero wycinać.

Mało polygonów powoduje zbyt wielkie naprężenia siatki, i oto masz efekt, który pokazujesz na screen.

Ale wszystko zależy od sytuacji.

 

Tak na marginesie co to ma być, że chcesz aby było tak perfekcyjne?

 

Gdybyś np. modelował samochód, to najpierw budujesz bryłę a gdy jest gotowa zagęszczasz ją 1x i wycinasz powiedzmy reflektory.

 

Oczywiście robisz to wtedy jeśli te wycinane elementy są na obłych powierzchniach.

 

Czyli od ogółu do szczegółu.

 

Jeśli wycinasz otwory na płaskiej powierzchni wtedy nie musi być ona zagęszczana, nie musisz dbać także o trójkąty czy ngon'y, gdyż na płaskiej powierzchni nie spowodują one deformacji.

 

Ja co prawda nie lubię zostawiać ngon'ów, trójkąty natomiast zostawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności