Marcin Lobozew Posted March 30, 2016 Posted March 30, 2016 Otóż natrafiłem ostatnio na pewien problem. Staram się stworzyć cos takiego: Wszystko na obrazku jestem w stanie zrobić OPRÓCZ Gór w tle. Nie do końca wiem jak się za to zabrać. Displacement map wychodzi zbyt randomowo aby oprzeć się całkowicie na niej. Co więcej teren jest duzy dlatego nie chciałbym przesadzać z ilością poligonów. I tutaj moje pytania: Znacie może jakiś inny sposób na modelowanie gór niż DisP Map? Mam modelować to ręcznie czy moze jest coś co przeoczyłem ?
gnacik Posted March 30, 2016 Posted March 30, 2016 Zapytam inaczej... chcesz się po prostu nauczyć takie coś robić czy masz zlecenie gdzie w tle mają być góry?
Marcin Lobozew Posted March 31, 2016 Author Posted March 31, 2016 Zapytam inaczej... chcesz się po prostu nauczyć takie coś robić czy masz zlecenie gdzie w tle mają być góry? Chcę się nauczyć by móc takie zlecenia realizować, ale tak jak mówisz różnica polega na czasie jakim dysponuję. Cały czas uczę się programu i ciągle wiem ze nic nie wiem.
cucsoniuss Posted March 31, 2016 Posted March 31, 2016 sciagnij sobie sketchupa i tam mozesz sciagnac dany teren w 3D
rly Posted March 31, 2016 Posted March 31, 2016 Tutaj masz tutorial jak zrobic gory w maxie dispalce map dziala najlepiej przy wiekszych powierzchniach )masywy gorskie itp)Modelowanie tego raczej nie ma sensu.
Marcin Lobozew Posted March 31, 2016 Author Posted March 31, 2016 sciagnij sobie sketchupa i tam mozesz sciagnac dany teren w 3D Dzięki wielkie za pomysł. Spróbowałem, ale jednak wychodzi na to, żę i tak trzeba 70% modelować ręcznie. I raczej pójdę w tym kierunku. Żeby sobie trochę ułatwić znalazłem scenę z trochę mniejszymi odległościami. Widzę, że jesteś dość doświadczonym grafikiem od którego mógłbym się wiele nauczyć. Jakiego narzędzia użyłbyś w 3dsmax do przygotowania tych skał ? https://www.google.pl/maps/@49.2292683,19.9975704,3a,75y,34h,88t/data=!3m8!1e1!3m6!1s-A3YdxjWRInM%2FVs7BP2491wI%2FAAAAAAAAF7o%2Fl1GYIzFADekCmZitrhsznw7POn1iRo8xw!2e4!3e11!6s%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-A3YdxjWRInM%2FVs7BP2491wI%2FAAAAAAAAF7o%2Fl1GYIzFADekCmZitrhsznw7POn1iRo8xw%2Fw203-h101-n-k-no%2F!7i7000!8i3500!6m1!1e1
Marcin Lobozew Posted March 31, 2016 Author Posted March 31, 2016 (edited) Tutaj masz tutorial jak zrobic gory w maxie dispalce map dziala najlepiej przy wiekszych powierzchniach )masywy gorskie itp)Modelowanie tego raczej nie ma sensu. Tutorial pomocny bo pokazuje jak znaleźć interesującą nas część mapy i jak ją przerobić na DisP Map. Na dalekie rzuty nada sie w sam raz, ale scena ma posiadać zarówno dalekie rzuty jak i bliskie tak jak w linku podanym wyżej. Choć tutaj wygląda mi to na plane w kształcie Lejka z DisP Map oraz wychodzącymi z niego Skałami. Jak takie skały wymodelować ? Z texturą sobie poradzę, ale jak się za nie zabrać ? Z pewnością użyję DisP'a do nadania skałom realnego kształtu. Strasznie odbiegłem od początkowego tematu czego nie planowałem, ale temat jest dość rozległy. Takie pytanie na uboczu. Wie ktoś jak zrobić takie góry ? Posiadam tę scenę z tego tutoriala jednak jest on tylko o roślinności. Pliki sceny po prawej http://www.itoosoft.com/tutorials/tutorial_surfaces.php Jak dla mnie prawdziwy majstersztyk Edited March 31, 2016 by Marcin Lobozew
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now