Skocz do zawartości

Góry Displacementmap Czy moze jest inna technika ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Otóż natrafiłem ostatnio na pewien problem. Staram się stworzyć cos takiego:

Tatry-Hala-i-Czarny-Staw-14.jpg

 

Wszystko na obrazku jestem w stanie zrobić OPRÓCZ Gór w tle. Nie do końca wiem jak się za to zabrać. Displacement map wychodzi zbyt randomowo aby oprzeć się całkowicie na niej. Co więcej teren jest duzy dlatego nie chciałbym przesadzać z ilością poligonów.

 

I tutaj moje pytania:

Znacie może jakiś inny sposób na modelowanie gór niż DisP Map? Mam modelować to ręcznie czy moze jest coś co przeoczyłem ?

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
Zapytam inaczej... chcesz się po prostu nauczyć takie coś robić czy masz zlecenie gdzie w tle mają być góry?

Chcę się nauczyć by móc takie zlecenia realizować, ale tak jak mówisz różnica polega na czasie jakim dysponuję.

Cały czas uczę się programu i ciągle wiem ze nic nie wiem.

Napisano

Tutaj masz tutorial jak zrobic gory w maxie

dispalce map dziala najlepiej przy wiekszych powierzchniach )masywy gorskie itp)Modelowanie tego raczej nie ma sensu.
Napisano
sciagnij sobie sketchupa i tam mozesz sciagnac dany teren w 3D

 

Dzięki wielkie za pomysł. Spróbowałem, ale jednak wychodzi na to, żę i tak trzeba 70% modelować ręcznie.

I raczej pójdę w tym kierunku.

Żeby sobie trochę ułatwić znalazłem scenę z trochę mniejszymi odległościami.

Widzę, że jesteś dość doświadczonym grafikiem od którego mógłbym się wiele nauczyć. Jakiego narzędzia użyłbyś w 3dsmax do przygotowania tych skał ?

https://www.google.pl/maps/@49.2292683,19.9975704,3a,75y,34h,88t/data=!3m8!1e1!3m6!1s-A3YdxjWRInM%2FVs7BP2491wI%2FAAAAAAAAF7o%2Fl1GYIzFADekCmZitrhsznw7POn1iRo8xw!2e4!3e11!6s%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-A3YdxjWRInM%2FVs7BP2491wI%2FAAAAAAAAF7o%2Fl1GYIzFADekCmZitrhsznw7POn1iRo8xw%2Fw203-h101-n-k-no%2F!7i7000!8i3500!6m1!1e1

Napisano (edytowane)
Tutaj masz tutorial jak zrobic gory w maxie
dispalce map dziala najlepiej przy wiekszych powierzchniach )masywy gorskie itp)Modelowanie tego raczej nie ma sensu.

Tutorial pomocny bo pokazuje jak znaleźć interesującą nas część mapy i jak ją przerobić na DisP Map. Na dalekie rzuty nada sie w sam raz, ale

scena ma posiadać zarówno dalekie rzuty jak i bliskie tak jak w linku podanym wyżej. Choć tutaj wygląda mi to na plane w kształcie Lejka z DisP Map oraz wychodzącymi z niego Skałami. Jak takie skały wymodelować ? Z texturą sobie poradzę, ale jak się za nie zabrać ? Z pewnością użyję DisP'a do nadania skałom realnego kształtu.

 

Strasznie odbiegłem od początkowego tematu czego nie planowałem, ale temat jest dość rozległy.

 

Takie pytanie na uboczu. Wie ktoś jak zrobić takie góry ? Posiadam tę scenę z tego tutoriala jednak jest on tylko o roślinności.

vQcOUZi.png

 

Pliki sceny po prawej

http://www.itoosoft.com/tutorials/tutorial_surfaces.php

Jak dla mnie prawdziwy majstersztyk

Edytowane przez Marcin Lobozew

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności