Marcin Lobozew Napisano 30 Marzec 2016 Napisano 30 Marzec 2016 Otóż natrafiłem ostatnio na pewien problem. Staram się stworzyć cos takiego: Wszystko na obrazku jestem w stanie zrobić OPRÓCZ Gór w tle. Nie do końca wiem jak się za to zabrać. Displacement map wychodzi zbyt randomowo aby oprzeć się całkowicie na niej. Co więcej teren jest duzy dlatego nie chciałbym przesadzać z ilością poligonów. I tutaj moje pytania: Znacie może jakiś inny sposób na modelowanie gór niż DisP Map? Mam modelować to ręcznie czy moze jest coś co przeoczyłem ?
gnacik Napisano 30 Marzec 2016 Napisano 30 Marzec 2016 Zapytam inaczej... chcesz się po prostu nauczyć takie coś robić czy masz zlecenie gdzie w tle mają być góry?
Marcin Lobozew Napisano 31 Marzec 2016 Autor Napisano 31 Marzec 2016 Zapytam inaczej... chcesz się po prostu nauczyć takie coś robić czy masz zlecenie gdzie w tle mają być góry? Chcę się nauczyć by móc takie zlecenia realizować, ale tak jak mówisz różnica polega na czasie jakim dysponuję. Cały czas uczę się programu i ciągle wiem ze nic nie wiem.
cucsoniuss Napisano 31 Marzec 2016 Napisano 31 Marzec 2016 sciagnij sobie sketchupa i tam mozesz sciagnac dany teren w 3D
rly Napisano 31 Marzec 2016 Napisano 31 Marzec 2016 Tutaj masz tutorial jak zrobic gory w maxie dispalce map dziala najlepiej przy wiekszych powierzchniach )masywy gorskie itp)Modelowanie tego raczej nie ma sensu.
Marcin Lobozew Napisano 31 Marzec 2016 Autor Napisano 31 Marzec 2016 sciagnij sobie sketchupa i tam mozesz sciagnac dany teren w 3D Dzięki wielkie za pomysł. Spróbowałem, ale jednak wychodzi na to, żę i tak trzeba 70% modelować ręcznie. I raczej pójdę w tym kierunku. Żeby sobie trochę ułatwić znalazłem scenę z trochę mniejszymi odległościami. Widzę, że jesteś dość doświadczonym grafikiem od którego mógłbym się wiele nauczyć. Jakiego narzędzia użyłbyś w 3dsmax do przygotowania tych skał ? https://www.google.pl/maps/@49.2292683,19.9975704,3a,75y,34h,88t/data=!3m8!1e1!3m6!1s-A3YdxjWRInM%2FVs7BP2491wI%2FAAAAAAAAF7o%2Fl1GYIzFADekCmZitrhsznw7POn1iRo8xw!2e4!3e11!6s%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-A3YdxjWRInM%2FVs7BP2491wI%2FAAAAAAAAF7o%2Fl1GYIzFADekCmZitrhsznw7POn1iRo8xw%2Fw203-h101-n-k-no%2F!7i7000!8i3500!6m1!1e1
Marcin Lobozew Napisano 31 Marzec 2016 Autor Napisano 31 Marzec 2016 (edytowane) Tutaj masz tutorial jak zrobic gory w maxie dispalce map dziala najlepiej przy wiekszych powierzchniach )masywy gorskie itp)Modelowanie tego raczej nie ma sensu. Tutorial pomocny bo pokazuje jak znaleźć interesującą nas część mapy i jak ją przerobić na DisP Map. Na dalekie rzuty nada sie w sam raz, ale scena ma posiadać zarówno dalekie rzuty jak i bliskie tak jak w linku podanym wyżej. Choć tutaj wygląda mi to na plane w kształcie Lejka z DisP Map oraz wychodzącymi z niego Skałami. Jak takie skały wymodelować ? Z texturą sobie poradzę, ale jak się za nie zabrać ? Z pewnością użyję DisP'a do nadania skałom realnego kształtu. Strasznie odbiegłem od początkowego tematu czego nie planowałem, ale temat jest dość rozległy. Takie pytanie na uboczu. Wie ktoś jak zrobić takie góry ? Posiadam tę scenę z tego tutoriala jednak jest on tylko o roślinności. Pliki sceny po prawej http://www.itoosoft.com/tutorials/tutorial_surfaces.php Jak dla mnie prawdziwy majstersztyk Edytowane 31 Marzec 2016 przez Marcin Lobozew
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się