reyman Posted April 27, 2016 Posted April 27, 2016 Cześć 2014 3ds v ray 3.0 Chcę zrobić motion blur dla Auta 1. auto zrobione jako jeden obiekt 2. w v ray phisycal jest motion blur enabled 3. object properities też 4. w settingsach dla v ray też jest 5. auto key ustawiłem dorbze dalej nie działa ? ? ? ktos coś doradzi?
Hris Posted April 27, 2016 Posted April 27, 2016 A masz już animację tego auta? w sencie - choćby przemieszczenie się go na 4-5 klatkach? Bo motion blur jest liczony tylko dla tego co jest w ruchu... - - - Połączono posty - - - A no i jeszcze same ustawienia kamery są ważne - jest coś takiego jak SHUTTER SPEED. Ustaw na 30 (scena będzie jaśniejsza, ale migawak otwarta dłużej więc samochód się rozmyje, kamera nie powinna podążać za autem bo wtedy Motion Blur nie zadziała) , ale wtedy musisz ISO zmniejszyć na 100 albo 50 ( żeby przyciemnić scenę). Generalna zasada jest taka jak w prawdziwej fotografii - im dłużej otwarta migawka tym więcej ruchu (rozmycia) zarejestruje kamera. Parametry 30 który wyminiłem to nic innego na 1/30 sekundy. Możesz nawet próbować 1/20 czy 1/10 sekundy. Ale wtedy popracuj na parametrem F-stop (przysłona i jej domknięcie, pewnie koło 10-12 parametr oraz ISO 100 będzie trzeba wpisać żeby przy 1/10 sekundy otwarcie sceny nie przepalić). F-stop - im wyższy numer (10,12,16,22) tym mniejszy otwór przez który wpada światło i tym samym ciemniejsza scena (mniej światła wpada do kamery).
reyman Posted April 29, 2016 Author Posted April 29, 2016 Hris dzięki za odpowiedź. Mam włączony ruch na 100 klatkach, zmieniałem ustawienia ruchu, aby poruszał się szybko, albo wolno - NIC F - number ogarniety Shutter speed sprawdzałem dla 10 nawet i nic ! ! ! Czy mogę Ci przesłać tą scenę? Może Ci się przyda parę rzeczy co tam wymodelowałem
Hris Posted April 29, 2016 Posted April 29, 2016 no pewnie -prześlij na maila . wiadomosc PRV.. w robocie mam Maxa 2013 i vray'a 2.5.
Hris Posted April 29, 2016 Posted April 29, 2016 nic nie podesłałeś. Trudno. Mam nadzieję że rozwiązałeś problem. Mi jeszcze przyszło inne rozwiązanie - spójrz w obrazek w załączniku.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now