powder Napisano 29 Kwiecień 2016 Napisano 29 Kwiecień 2016 Witam, pociąłem Sphere na 4 równe części. Niestety po ułożeniu tych elementów obok siebie widoczne są przekłamania światła na połączeniach. Byłby ktoś w stanie wytłumaczyć mi dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić? Poniżej screen:
maksym147 Napisano 23 Maj 2016 Napisano 23 Maj 2016 a jaki masz komputer? moze to tylko wina sprzetu?
stormwind Napisano 23 Maj 2016 Napisano 23 Maj 2016 To nie wina sprzętu. To normalne zachowanie Normali. https://pl.wikipedia.org/wiki/Wektor_normalny O teorii nie będę się rozpisywał, jak jestes dociekliwy to mozna znaleźć dużo o w sieci. Żeby uzyskać efekt gładkiego przejścia miedzy pociętymi elementami, dodaj modyfikator Edit Normals, zaznacz verteksy na krawędziach, w panelu Average zaznacz Use Treshold, wpisz sobie wartość np 1 (wartość zalżena jest od jednostek sceny i wielkości obiektu itp - ostatecznie metodą prób i błedów) i wciśnij Selected.
Rekomendowane odpowiedzi