archviz Napisano 3 Maj 2016 Napisano 3 Maj 2016 Zapraszam Was do przetestowania materiałów dostępnych do pobrania: www.weloveviz.pro Materiały są ustawione pod fotorealistyczny render m.i. pod 3dsMaxa, Blendera, Archicad, Artlantisa, Autocada, Revita, Sketchupa VRAY. Po lewej jest filtr "Preferowany program" gdy wybierzecie dany program podglądy poprawej pokażą się w postaci wyrenderowanych próbek w wybranym programie. Prosimy o opinie o materiałach i serwisie. Materiały są dostępne za darmo, wymagamy rejestracji poprzez maila. Przygotowanie materiałów do wszystkich programów kosztowało nas ogrom pracy, mam nadzieję że Wam się spodoba. Miłego korzystania i czekam na opinie.
skalpel3d Napisano 5 Maj 2016 Napisano 5 Maj 2016 inicjatywa może i fajna ale zupełnie nie mająca szansy na przebicie się jeśli chodzi o shadery do max+vray, ci co pracują zawodowo mają własne bazy shaderów i rzadko korzystaj z gotowców a jeśli już to shaderów naprawdę rozbudowanych i profesjonalnie przygotowanych, natomiast tu pokazane są banalnie proste, dla początkujących zasadniczo tez mało przydatne szczególnie ze istnieje darmowy portal shaderów http://www.vray-materials.de. Natomiast co do samego studia pokazania shaderów nie przemawia do mnie całkowicie szczególnie źle ustawiony vraydisplacementmod na 3D, budowanie studia na vray sun i niebie nie pokazuje zalet shadera lepiej było wykorzystać vraylight(dome)+hdri jak to się robi w profesjonalnych produkcjach shaderów. Co do samych shaderów przydałoby się większe różnicowanie fresnel IOR drewno i beton na tym samym poziomie nie piszcie ze fotorealistyczne skoro nie stosujecie współczynników zgodnych z konkretnym materiałem, brak map bump za to jest oddzielnie zastosowany vraydisplacementmod na obiektach sorry nie tedy droga
archviz Napisano 6 Maj 2016 Autor Napisano 6 Maj 2016 Dzięki za opinie. Tutaj założenie jest trochę bardziej w stronę architektów i projektantów. Czyli osób średnio zaawansowanych, które nie mają tak wielkiej bazy swoich shaderów i często renderują na gorszym sprzęcie. Stąd np. ograniczenie co do rozdzielczości map. Na http://www.vray-materials.de masz materiały "w większości fikcyjne". Gdy klient zapyta projektanta: "bardzo mi się podoba ten materiał z wizualizacji, gdzie mogę i za ile go kupić" jest wtedy mały problem. Na http://www.weloveviz.pro 100% materiałów jest konkretnych producentów, które można kupić w rzeczywistości. Priorytetem jest odwzorowanie wizualne i skalowe tych materiałów. Studio pokazane jest też w taki sposób ponieważ cała zawartość serwisu to materiały budowlane i wyposażenia wnętrz. Stąd prezentacja na architektonicznych elementach jak "strop", "ściana", "skośny dach". Co do określenia "fotorealistyczności", to wydaje mi się że najlepszym wyznacznikiem jest klient końcowy. Jeśli nie jest pewien czy oglądany obrazek jest zdjęciem, czy renderem to wtedy można nazwać fotorealistycznym. Często podczas spotkania z klientem robimy taki test gdzie pokazujemy render vs. zdjęcie realizacji, większość Kowalskich ma problemy ze wskazaniem co jest co. Dlatego specjalnie dla Ciebie możemy wpisać "nie fotorealistyczne dla profesjonalnych wizualizatorów" ;-) A tak na poważnie dzięki za uwagi przydadzą się!
dassotal Napisano 6 Maj 2016 Napisano 6 Maj 2016 Całkiem ciekawe, skorzystałem z tego, pobawiłem się chwilę, mnie osobiście przypadło do gustu. Będę czasami korzystał, by sobie podglądnąć projekty. Dzięki :)
skalpel3d Napisano 6 Maj 2016 Napisano 6 Maj 2016 archviz nie czepiałem się słowa fotorealistyczne w odbiorze klienta bo sam wiem co jeden klient w stosunku do drugiego uważa za fotorealizm :) natomiast chodziło mi o zachowanie samych shaderów jeśli chodzi o fizykę np odbić polecam darmowy plugin który możecie dołączać do swoich shaderów https://www.sigerstudio.eu/shop/plugins-free/sigertexmap-complexfresnel/ materiały zyskają na realizmie fizycznym
natas Napisano 6 Maj 2016 Napisano 6 Maj 2016 O dzięki skalpel3d nie wiedziałem o takim pluginie. Zastanawia mnie jak te parametry podstawiać bez pluginu bo zwykły vray_mlt ma jeden ior a w tym pluginie o ile się nie myle inna wartość jest liczona dla czerwonego inna dla zielonego i inna dla niebieskiego.
skalpel3d Napisano 6 Maj 2016 Napisano 6 Maj 2016 bez pluginu dajesz falloff a w nim ustawiasz wszytko w sekcji output
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się