Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Zamieszczam swoją pracę - projekt jak i wizualizacje mojego autorstwa. Soft to Rhino + Vray 2.0.

 

Największy problem chyba mam, szczególne w jasnych, białych wnętrzach, z ustawieniem dobrego światła i osiągnięciem przyzwoitego realizmu. Nie udaje mi się ustawić takiego delikatnego, w miarę jednorodnego światła, bo albo powierzchnie bliżej okien są prześwietlone, albo dalej od nich jest strasznie ciemno w sytuacji kiedy jedynym światłem jest dome light z hdri.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki i konstruktywną krytykę :)

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ogólnie bardzo ci fajnie to wyszło , fajna sprawa ze rhino a nie max :), Co do rzeczy które na pewno trzeba poprawić to masz za mocny filtr aa za intensywnie ostrzy ci krawędzie i powstaje ząbkowanie, mogą tez powstawać artefakty w miejscach prześwietlonych np czarne ząbkowane obwódki, nie wiem jakie są aktualnie filtry aa w vray pod rhino bo dawno go nie używałem kiedyś był niewielki wybór ale w momencie póki masz jeszcze problemy z prześwietleniem omijałbym Catmula i używał Area a jeśli jest dostępny to Vraylanczos, sprawdź takze czy masz włączony w color mappingu sub pixel mapping. Co do prześwietleń masz bardzo wygodne narzędzie na frame bufer druga ikonka od lewej strony na dole Force color clamping wyłącz ja a dowiesz się gdzie na obrazku tworzą się miejsca prześwietlone powstają na podglądzie plamy różnobarwne kolor zależny od mocy prześwietlenia. Możesz z tym powalczyć przy pomocy correction control który jest udostępniony z frame buferem jeśli to są niewielkie przepalenia natomiast przy większych musisz już pomajstrować ustawieniami color correction , kamery i światła. W przypadku hdri musiałbyś wrzucić jej ustawieni bo trudno powiedzieć czy np nie masz tam źle ustawionych parametrów. Z rzeczy konstrukcyjnych nie leży mi wysokość stopnia tych schodków biorąc ze cegła ma standardowo 6,5 cm wysokości u ciebie wysokość stopnia to około 35 cm mało to wygodne i bezpieczne

Napisano
  • Autor

Dzięki za wskazówki :)

Poprawiłem rzeczy, o których wspomniałeś, dodatkowo zmieniłem cegłę na geometrię, bo wydaje mi się, że ten displacement dziwnie wyglądał.

Właściwie to rendery, które wcześniej zamieściłem, sklejałem z 2 różnych: właściwy render robiony na samym oświetleniu GI, a na niego nałożony w PS'ie kanał lighting z wizki oświetloną hdri. Wiem, że pewnie trochę naokoło, ale jak już wspomniałem, miałem dość duży problem z oświetleniem tego.

Teraz wrzucam 2 wersje (obie nowe, po korektach) i ustawienia hdri. Będę wdzięczny za każdą wskazówkę.

 

Co do schodów, to są to tzw. schody kacze - te szafki po zewnętrznej stronie pełnią też rolę stopni :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności