lemonade Napisano 14 Maj 2016 Napisano 14 Maj 2016 Witam Zamieszczam swoją pracę - projekt jak i wizualizacje mojego autorstwa. Soft to Rhino + Vray 2.0. Największy problem chyba mam, szczególne w jasnych, białych wnętrzach, z ustawieniem dobrego światła i osiągnięciem przyzwoitego realizmu. Nie udaje mi się ustawić takiego delikatnego, w miarę jednorodnego światła, bo albo powierzchnie bliżej okien są prześwietlone, albo dalej od nich jest strasznie ciemno w sytuacji kiedy jedynym światłem jest dome light z hdri. Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki i konstruktywną krytykę :)
skalpel3d Napisano 15 Maj 2016 Napisano 15 Maj 2016 Ogólnie bardzo ci fajnie to wyszło , fajna sprawa ze rhino a nie max :), Co do rzeczy które na pewno trzeba poprawić to masz za mocny filtr aa za intensywnie ostrzy ci krawędzie i powstaje ząbkowanie, mogą tez powstawać artefakty w miejscach prześwietlonych np czarne ząbkowane obwódki, nie wiem jakie są aktualnie filtry aa w vray pod rhino bo dawno go nie używałem kiedyś był niewielki wybór ale w momencie póki masz jeszcze problemy z prześwietleniem omijałbym Catmula i używał Area a jeśli jest dostępny to Vraylanczos, sprawdź takze czy masz włączony w color mappingu sub pixel mapping. Co do prześwietleń masz bardzo wygodne narzędzie na frame bufer druga ikonka od lewej strony na dole Force color clamping wyłącz ja a dowiesz się gdzie na obrazku tworzą się miejsca prześwietlone powstają na podglądzie plamy różnobarwne kolor zależny od mocy prześwietlenia. Możesz z tym powalczyć przy pomocy correction control który jest udostępniony z frame buferem jeśli to są niewielkie przepalenia natomiast przy większych musisz już pomajstrować ustawieniami color correction , kamery i światła. W przypadku hdri musiałbyś wrzucić jej ustawieni bo trudno powiedzieć czy np nie masz tam źle ustawionych parametrów. Z rzeczy konstrukcyjnych nie leży mi wysokość stopnia tych schodków biorąc ze cegła ma standardowo 6,5 cm wysokości u ciebie wysokość stopnia to około 35 cm mało to wygodne i bezpieczne
lemonade Napisano 15 Maj 2016 Autor Napisano 15 Maj 2016 Dzięki za wskazówki :) Poprawiłem rzeczy, o których wspomniałeś, dodatkowo zmieniłem cegłę na geometrię, bo wydaje mi się, że ten displacement dziwnie wyglądał. Właściwie to rendery, które wcześniej zamieściłem, sklejałem z 2 różnych: właściwy render robiony na samym oświetleniu GI, a na niego nałożony w PS'ie kanał lighting z wizki oświetloną hdri. Wiem, że pewnie trochę naokoło, ale jak już wspomniałem, miałem dość duży problem z oświetleniem tego. Teraz wrzucam 2 wersje (obie nowe, po korektach) i ustawienia hdri. Będę wdzięczny za każdą wskazówkę. Co do schodów, to są to tzw. schody kacze - te szafki po zewnętrznej stronie pełnią też rolę stopni :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się