Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

mam dziwny problem, którego nie ogarniam z ekspresją.. używam pSphere4.translateX = noise(2*time); to jest akurat przykład, który wykorzystywałem by wprawić w ruch kulę lecz po wpisaniu tej linijki kodu obiekt zmienia swoją pozycję. W jaki sposób skonstruować ekspresję by obiekt nie zmieniał swojego położenia ale by działał na niego noise? Mam rozstawione obiekty w wyznaczonych miejscach i chcę by w nich dochodziło do drgań kul. Mam nadzieję, że całkiem zrozumiale to napisałem o co mi chodzi.

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wcześniej zrób freeze transforms

albo lepiej: zgrupuj każdy obiekt w dodatkową grupę i to tę grupę ustaw na właściwym miejscu, wówczas obiekty będą miały zerowe transformacje

Napisano
  • Autor

właśnie zrobiłem wcześniej freez lecz to nie pomogło ponieważ po wstawieniu ekspresji powstało przesunięcie -0.210 co już sprawiło, że obiekt znajdował się poza moim kadrem. Spróbuję później jeszcze z grupami tak jak wspomniałeś i może to pomoże.

Napisano

Powstało przesunięcie wynikające z noise.

Przesuń sferę, wyzeruj pozycję (Freeze transform) i dopiero podepnij expression.

Wtedy znów zobaczysz TX +0.2, ale już wynikające ze skryptu.

Napisano
  • Autor

a idzie ustawić zakres przesunięcia np. między 0.01 a 0.04? przed skryptem np. jakbym zdeklarował

$n (0.01,0.04)

pSphere4.translateX = noise(r*time) ;

Napisano

noise() zwraca wartości z zakresu , trzeba liniowo przekształcić w porządany zakres

 

float $noise_01 = .5 + .5 * noise(time); //

tx = .1 + (.4-.1) * $noise_01;

 

noise.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności