Jump to content

Maya - Character set clips


TightLife
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Ustawiłem sobie Character Set dla poszczególnych elementów i wykonałem to na zasadzie hierarchii. Jest jeden główny "BodyAll" i ma pod sobą kilka Subcharacter set.

 

Przykład:

 

BodyAll

Torso

Arm

Head

Hand

 

BodyAll nie ma żadnych kanałów (pos, rot, scl) do animowania.

No, to zrobiłem animację. Zaznaczam sobie "BodyAll", otwieram Trax'a i tworzę sobie clip. Wszystkie ustawienia są prawidłowe (nazwa, offset etc.) i zaznaczona opcja Include Subcharacters in clip. Zostawiam również klucze na osi czasu i clip ponoć ma wylądować w Visor... Done.

 

Odwiedzam Visor i nic nie widnieje w zakładkach dotyczących klipów. Żeby upewnić się czy w ogóle cokolwiek jest tworzone, to dodałem do "BodyAll" kanał animowania do rotacji. Powtórzyłem czynność z tymi samymi ustawieniami i tym razem klip znalazł się w Visor, ale po przeniesieniu do Trax'a animacja jedynie dotyczy rotacji dla "matki" jakim jest BodyAll z pominięciem Subcharacters set...

 

Pytanie brzmi:

Po co jest ta opcja Include Subcharatects set skoro nie tworzy jednego klipu uwzględniającego całość i dlaczego nic nie widnieje w Visor.

Link to comment
Share on other sites

... jedną rzecz zrozumiałem. Jeżeli posługujemy się Character set i Subcharacter set i mamy na linii czasu wybrany któryś ze setów to Visor nie wyświetla Clipów... Czemu? Nie wiem. Należy wybrać z listy None i wtedy Visor wyświetli clipy.

 

Okej, zaznaczam główny Character Set i tworzę clip. Widnieje w Visor (so far so good). Jest jeden clip i posiada on zapisane informacje dla poszczególnych wszystkich Subcharacters, ale teraz muszę ten sam clip użyć to wszystkich Characters Set i Subcharacters set... Sądziłem, że jak mam jeden clip to wrzucę go do głównego Character set "BodyAll" i tyle. Czyli wygląda na to, że jeden clip należy wrzucić na każdy track w Trax'ie. W sumie character sety robi się dla ułatwienia roboty, więc ogranicza się ich ilość, ale może jest jakiś skrót?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy