Skocz do zawartości

Rozmazana tekstura w UDK


Stronger

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Od kilku dni walczę z wiatrakami. Chodzi o jakość tekstury na modelu, gdy się do niego podejdzie bardzo blisko. W 3Ds Maksie wyrenderowałem teksturę o rozdzielczości 2048x2048 (zresztą 4096x4096 był podobny, jak nie ten sam efekt) i jest kaszana totalna. Pomińmy kwestię szwów i wygładzania modelu, nie z tym mam problem :D. Powiedzcie proszę, od czego zależy to zjawisko? Od rozdzielczości użytej tekstury (w tym przypadku powielone 512x512)? Od umiejętności unwrapowania? Może jeszcze od czegoś innego o czym nie mam pojęcia? Jak widać z daleka wygląda to przyzwoicie ale z bliska... szkoda słów. Wrzucam również wyrenderowaną mapę, z tym że liczy się lewa część, prawa zupełnie nie jest istotna w tym przykładzie.

 

Z góry dzięki za każdą pomoc!

 

GY7Nsvy.jpg

 

fsGzihA.jpg

 

1lxynMo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

ekran monitora full hd to 1980 na 1080. Żeby łatwiej zobrazować sytuację przblizmy że jest 2000 na 1000 pikseli. Twoja tekstura ma 2048x2048, przyjmijmy 2000x2000. Jak popatrzysz na wypaloną teksturę i powiedzmy na elementy murka to wszystko zajmuje 1000x1000pikseli. Element który przybliżyłeś na screenie to jakies 200x100 pikseli (może nawet mniej, na oko patrze). Zatem na monitorze 2000 na 1000 pikseli powiększasz obrazek 200 na 100. Możesz zapytać, ok ale dlaczego te 200x100 pikseli jest rozmyte przecież jak powieksze teksturę to fakt jest pikseloza ale ostra. Tu odsyłam do terminu mipmapingu.

 

"Powiedzcie proszę, od czego zależy to zjawisko? Od rozdzielczości użytej tekstury (w tym przypadku powielone 512x512)? Od umiejętności unwrapowania? Może jeszcze od czegoś innego o czym nie mam pojęcia? Jak widać z daleka wygląda to przyzwoicie ale z bliska... szkoda słów.

- zależy to od umiejętności mapowania, ta tekstura powtarza Ci się wielokrotnie. Powinieneś wykorzystać tiling to pozwoli zapętlić teksturę nawet 4000x4000 i po powiększeniu będzie wciąż ostro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, nie potrafię ogarnąć jak w takim małym kwadraciku mają się zmieścić wszystkie ścianki obiektów w dodatku dużych rozmiarów. Jedno eliminuje drugie albo duża siatka i większość elementów siatki będzie już malutka albo cała siatka normalnych rozmiarów tyle, że z lipną teksturą... Macie może jakiś sensowny tutorial, który pokaże jak się za to sensownie zabrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosuj tekstury tileable. Ogólnie zamysł jest taki, że wyjeżdżasz poza "ten mały kwadracik". :) Kluczowe jest odpowiednie przygotowanie tekstury, z pomocą przychodzi np. wrap around tool w Kricie https://krita.org/en/item/new-wraparound-tool/

screen1aj_sqnrxww.jpg

Z tym, że mówisz o jednolitej teksturze. Co jak model ma mieć więcej niż jedną teksturę? Poza tym widać, że na modelu jest ona nieco rozciągnięta a przynajmniej tak mi się zdaje :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że mówisz o jednolitej teksturze. Co jak model ma mieć więcej niż jedną teksturę?

Używasz kilku różnych tekstur? :)

 

Jak tego wszystkiego nie czujesz pobierz może sobie jakieś bezpłatne enviro i popatrz na assety, tekstury itd.

Coś do UE4 https://forums.unrealengine.com/showthread.php?76792-Free-Environment-OLD-Library

Coś do Unity https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/29140

Stosowane techniki zasadniczo się nie różnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używasz kilku różnych tekstur? :)

 

Jak tego wszystkiego nie czujesz pobierz może sobie jakieś bezpłatne enviro i popatrz na assety, tekstury itd.

Coś do UE4 https://forums.unrealengine.com/showthread.php?76792-Free-Environment-OLD-Library

Coś do Unity https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/29140

Stosowane techniki zasadniczo się nie różnią.

 

Zdarza się, chociażby, by zrobić domek, który ma inny materiał na ścianach wewnętrznych i zewnętrznych i dodatkowo jeszcze coś na dachu. No chyba, że całkiem już nie rozumiem procesu mapowania i teksturowania :D.

 

Serdeczne dzięki za linki, muszę zobaczyć jak to robią zawodowcy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności