Skocz do zawartości

Dlaczego fotony (szukałem odpowiedzi!!!)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, stosuję na zmianę raz Braza raz V'ka, ale od dłuuugiego czasu staram się poznać obsługę fotonów z tym że nie bardzo wiem:

 

-nigdzie nie znalazłem odpowiedzi DLACZEGO stosuje się fotony? (czy tu chodzi o realizm czy szybkośc rend?)

 

-Który render jest lepszy?

 

a) pod względem szybkości i jakości generowania fotonów

b) ogólnie pod względem pozostałych funkcji

 

Z góry dzieki i pozdr! :)

  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W odpowiedzi dlaczego stosuje sie fotony nie chodzi oczywiscie o realizm ani szybkosc renderingu. Stosowanie fotonow wynika z fizyki emitowanego swiatla, jak powszechnie wiadomo jaki kolwiek emiter swiatla niezaleznie od wielkosci oraz sily wysyla gigantyczna ilosc czasteczek ktora posiada swoj okreslony ladunek, a sa nimi fotony ktore sie nie dziela bowiem sa one kwantami. To wlasnie fotny odpowiadaja za efekt globalnej illuminacji.

 

Ktory render lepszy? zalezy co kto preferuje, kazdy silnik lepiej lub gorzej realizuje rozne zadania, da jednych jedynym sluszym wyborem jest renderer X za swoje swietne shadery, wyjatkowa jakosc i szybkosc probkowania oraz motion blur, swietne zarzadzanie dostepnymi zasobami, a inni poprostu wybiora renderer Y dlatego ze ma bardzo szybie GI oraz HDRI i do tego jest niesamowicie latwy w obsludze reszta jest mniej istotna. Jednak istotne jest to aby renderer mial gdzie rozwinac skrzydla, co nie zawsze sie udaje ze wzgledu ograniczen jego usera.

 

Oczywiscie napisalem to w telegraficznym skrocie, jednak wiadomo o co chodzi.

Napisano

Hmm, dzięki Rascal, tyle że nadal nie rozumiem jednego: wydaje mi sie że mogę spokojnie zrobić jakąś fajną scenkę (wnętrze) bez aktywacji fotonów w Blight i foton map server (brazil). Ja wiem że są w rzeczywistości i tak ma być, ale w naszych renderach można je WŁACZYC albo WYLACZYC, jaka więc będzie różnica w przypadku tej samej sceny?

 

Pozdr!

Napisano
jak powszechnie wiadomo jaki kolwiek emiter swiatla niezaleznie od wielkosci oraz sily wysyla gigantyczna ilosc czasteczek ktora posiada swoj okreslony ladunek

Siadaj PAŁA. Zwłaszcza za ten

ladunek
!!!!
Napisano

giegu - jeśli nie zauważasz różnicy między scenami z fotonami i bez ich użycia to chyba powinieneś najpierw nauczyć się odpowiednio ustawiać parametry owych fotonów...

Generalizując sens włączania fotonów jest taki, że zwiększa to realizm oświetlenia... Gdy ich nie używasz to droga przebywana przez światło nie jest realistyczna z fizycznego pktu widzenia... fotony niby też nie są w 100% realną symulacją.. ale zawsze to już symulacja!!

Napisano

Fotony - czyli kwanty promieniowania elektromagnetycznego nie posiadają ładunku. To po pierwsze. Po drugie istnieją źródła które potrafią generować pojedyńcze kwanty (potocznie zwane fotonami) promieniowania (vide pojedyńczy wzbudzony atom) - patrz np. kryptografia kwantowa. Ale większość znanych mnam źródeł rzeczywiście generuje potęźne ilości fotonów. Czepiam się bo to zboczenie zawodowe (mgr inż. fizyki+ obecnie doktorant tejże). Nie bierz tego do siebie ;-)

Napisano

Jezu Yansen.. rascalowi chodzilo o energie pewnie.. ten wykladzik Fizyki ok,..ale raczej malo wyjasnia kolezde ktory zaczal ten watek.

 

Fotony to wielkie narzedzie, i oczywiscie wypada znac fizyczne dzialanie tego cuda, ale praktycznie wyglada to tak ze siedzisz na krzesle wlepiony w ekran i robisz rendery,.. i ciagle nowe i nowe,.. trzeba to poczuc, bo czesto nie zachowuje sie to na ekranie tak jak bys sobie to realnie zasymulowal. W rzeczywistosci ilosc Bouncow jest nieskonczona a z resztki energii ktora pozostaje po odbiciu powstaje poswiata ktorej nie zauwazamy.

Tego si enie da zasymulowac tak w progsie 3d

 

nie pytaj ktory render lepszy, bo kazdy jest wypasiony. Zawsze to win usera a nie renderera. Fotony same z siebie nie daja efektu, i w jednym i ddrugim dzialaja w komitywie z QMC,.. w brazliu bardzo ladnie pomagaja QMC. Vray cos tam ma jeszcze dodatkowo. Mieszasz te systemy w odpowiednich proporcjach by uzyskac najlepszy wspolczymmik jakosci do czasu renderu. Vray radzi sobie z tym lepiej. Osobiscie uwazam ze Brazil mimo swojej starosci i nienowoczesnosci jednak wypluwa ladniejsze rzeczy, ale to tylko osobista uwaga.

 

Zalezy tez czym sie bedziesz zajmowal. Baggins FA zrobil bez fotonow , czyste QMC, ale tam nie chodzilo o realistycznosc tylko o pewien efekt, wrazenie.

 

Jesli doczekamy Brazila 2.0 ,to fotony beda tam chulac jak bozia nakazala.tylko kiedy to bedzie ?.. Chyba architekci i vizualizatorzy najbardziej wykozystuje system fotonow.

 

Pomijam ze fotony przyspieszaja rendery czasem dziesieciokrotnie :)

 

pozdr

FotoAs

Napisano

Ozesz dzięeeeki bardzo!!! Szczegolnie dla Fotoas'a za proste, polskie wytłumaczenie(ps: masz fajnego vidtutka, ale za bardzo wyluzowany :)) No i oczywiscie RESPECT dla Yansena! :|

 

Teraz już rozumię w czym rzecz! HA!

 

A brazil 2.0 :? hmmmm, mogliby zrobisz szybszy silnik i Vray wyp.. by już całkiem :D:D:D

 

K..wa na tym forum to chyba same geniusze piszą, pozdrowienia dla wszystkich i raz jeszcze Big thx :)

Napisano

"......i Vray wyp.. by już całkiem :D:D:D"

 

chyba zdajesz sobie sprawe ze nigdy tak nie bedzie !!!

nie ma doskonalosci,..zawsze musi byc jakis kompromis

 

pozdr

FotoAs

Napisano

Heh, sie obaczy :D póki co Braz R/S jest zaaaa wolny i zaa drogi a ile by kosztowała dwojka?? :D:D:D:D Ze trzy tysiaki USD :D

 

Aż sprawdze w zapoiwiedziach Spluttera, albo zapytam sie mailowo, a nóz ?? :]

 

pozdrowka!

Napisano

Przy obecnym stanie mentala w maxie (którego ani troszke nie znam :D :) ) wydaje mi się, że autoryzacja czegoś dodatkowego jest bezsensem!! Po co, skoro w Mentalu można uzyskać naprawdę dobre efekty??

Btw. bRaZ|L rU|_3Zzz!!

Napisano

Ja widzialem mentala i nie może sie rownac z Brazem ani Vkiem!! Moze efekty są ok, ale do zarobku sie nie nadaje-> za wolny i za mało fajnych opcji! -> ale moge sie mylic!

Napisano

No dobra jak sie tak powaznie mylę to powiedz Fotek w czym mental przebija wymienione rendery? (aczkolwiek nie mówię że mam rację, chciałem sie tylko dowiedzieć) :)

Napisano

Niekoniecznie przebija (a napewno nie oba naraz) - Mental tak jak i Brazil & VRay ma swoje wady i zalety.. co nie zmienia faktu, że nawet w Skyline da sie wyczarować obecnie cuda... niekoniecznie fotorealistyczne, ale napewno ładne!! :)

Napisano

Nie napisze ci , bo byla o tym gadka na forum przynajmniej 5-15 razy, zerkniesz w archiwum to sie dowiesz.

Nie wiem ile na forum jestes, ale zauwaz ze gadka na temat krory renderer lepszym gorszy wychodzi zwykle od ludzi ktorzy pierwszy raz odpalili soft, albo drugi...- przenosnia-

 

niektorzy lubia ogolone, a niektorzy nieogolone,.. i jedna i druga jest zajebista kozica. ktos blong ktos rude, i jednej i drugiej niczego nie brakuje:)

 

 

tyle

 

FotoAs

Napisano

Fotek - bądź mym mistrzem... masz bardzo życiowe wypowiedzi, mówił Ci to ktoś?? :)

Napisano

Fotek zajebiscie sie wypowiada :D:D:D

 

Aaa, jeszcze jedno ja na forum jestem od roku a fotek od 1,5 :] tyle że ja rzadziej odpisuje.

 

Ale za to Mati, too już respect :D starszy dziadek :D

Napisano

Co do rendererów to fakt: jak ktoś dużo umie to i scanline zabija. Mnie i finalRender i Brazil razem wzięte nie pomagają :-) Ale jeśli dla początkującego to wydaje mi się, że Brazil jest bardzo dobry. w Vray'u np. ja (nie wiem dlaczego) mam zawsze problem z ustawieniem światła. Nie wiem czemu nikt nie wspomina o finalRenderze - według mnie naprawdę warty polecenia (motion blur - grrrr..).

Napisano

Wezcie sie porzadnie za jeden renderer i go obcykajcie od podstaw

a reszta stanie dla was 'otworem' ..blond czy ruda, kazda zajebista !!

potem przeskok na Vraya, czy FinalRendera, Mentala to jzu kwestia krotkiego czasu

 

pozdrawiam szefow

 

FotoAs

Napisano

Fotek jest fałszywie skromny.. on naprawde jest dobry w te klocki :) Jakbym to ujął w jego języku to możnaby rzec, że jak blondynka chodzi zadowolona to znaczy, że użytkownik się spisuje :)

Btw. a ja wcale taki stary nie ejstem, ale fakt - siedzę tu już troszkę... najstarsi górale pamiętają moje początki i perypetie z forum - jest co wspominać :)

Napisano

Dobra, zakładam nowy wątek na VRAY, tym razem z test-renderkami, bo mam problem z ustawieniem fotonków w Vraju tym razem :P, proponuję panowie udać się tam, dzieki, pozdr :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności