Orothus Napisano 29 Czerwiec 2016 Napisano 29 Czerwiec 2016 Witam serdecznie, pracuję w maxie już od jakiegoś czasu i dość dobrze wychodzą mi wizualizacje, jednak chciałbym pójść o krok dalej i urozmaicić je nieco. Dodać kamerę która poruszałaby się wokół obiektu który stworzyłem, dajmy na do wizualizację domu. Do tego efekty pogodowe jak padający śnieg czy deszcz, może mgła? Żeby wszystko tworzyło krótki film przedstawiający moją prace :) O ile to możliwe. Nie wiem od czego zacząć i czego się tak naprawdę mam uczyć. Czy może ktoś mi pomóc i wskazać kierunek w jakim mam iść aby osiągnąć cel?
waza Napisano 29 Czerwiec 2016 Napisano 29 Czerwiec 2016 (edytowane) Wiesz co - większość rzeczy, która Cię pewnie interesuje jest w mądrych książkach i tutorialach na forum i w necie. Zainwestuj po prostu czas i pieniądze. Musisz też wiedzieć czego chcesz. Pokaż może na Forum jakiś swój obrazek i poproś o ocenę - może ktoś łaskawie wytknie Ci błędy (to jest ideał). Ostrzegam, że oceny mogą być surowe a porady głupie. Nie bierz tego do siebie i bądź wdzięczny za każdą odpowiedź (zwykle każdy z Userów, wypowiadając się na tym Forum, chce być uczynny, bezstronny i chce dzielić się wiedzą) . Uzbrój się w cierpliwość i chciwość wiedzy. Sprawdzaj każdą poradę i próbuj wyciągać własne wnioski, które też sprawdzaj w innych konfiguracjach Twojej sceny 3D. Temat 3D jest ogromny. Najczęściej rozwiązanie jednego problemu pociąga za sobą inny. Życzę więc cierpliwości, odporności i cierpliwości. Dodatkowo - zwiększony zakres cierpliwości i chęci wiedzy też się przyda ;) [a może: ;D, lub ;})= ]. Chcę podkreślić, że na Forum wielu rzeczy się nauczyłem, za co głębokie ukłony Userom. Starałem się jednak przedstawiać bardziej konkretne problemy.... Edytowane 29 Czerwiec 2016 przez waza
vandam Napisano 30 Czerwiec 2016 Napisano 30 Czerwiec 2016 (edytowane) Weź pod uwagę czas potrzebny do wyrenderowania animacji. Jeżeli coś sobie teraz renderujesz, załóżmy w 15 minut, to na minutę animacji potrzebujesz - 15minut*24 klatki na sekundę*60 sekund = 21600 minut, czyli 360 godzin, co daje 15 dni. Oczywiście, można optymalizować scenę, zmieniać ustawienia itd., jednak bez odpowiedniego zaplecza sprzętowego ciężko z renderowaniem animacji jest. Można zawsze skorzystać z usług firm i mielić u nich, tanie to jednak nie jest jeżeli jest to tylko twoja zachcianka a nie klienta (który zapłaci za to). I tak jak wyżej - sprecyzuj co dokładnie chcesz. Technicznie można zrobić wszystko. Zdecyduj się czy na tym etapie już na tyle ogarnąłeś 'still images' że chcesz się rozwijać pod innym kątem, czy masz jeszcze do nadrobienia jakieś elementy, bo dodać kamerę, która będzie jakoś tam animowana, to jest kwestia kilku minut, razem z czasem potrzebnym na naukę tego. Jeżeli chcesz się pchać w animację, to jest to głęboki temat, więc może lepiej jak zostaniesz najpierw mistrzem jednej rzeczy zamiast uczyć się następnej, która będzie wychodziła "dość dobrze". Pamiętaj, lepiej być bardzo dobrym np. w rzeźbieniu/teksturowaniu/ enviro design, czy co tam sobie wymyślisz, ponieważ wtedy sobie wszędzie znajdziesz pracę, niż znać się na kilku rzeczach 'tak o'. Sam wszystkiego nie ogarniesz, w dużych studiach jest podział na pracę i twoja animacja 'taka sobie' na nikim wrażenia nie zrobi. Nie chcę w żadnym stopniu demotywować, po prostu weź pod uwagę, że dodanie bezpośrednio w scenie 3D, dla przykładu, deszczu, i jego porządne animowanie i integracja z elementami, to jest ciężkie zadanie zarówno dla ciebie jak i komputera. Materiałów do nauki jest pełno, wystarczy że wpiszesz w google architectural animation i wyskoczy wiele tematów. Edytowane 1 Lipiec 2016 przez vandam
Orothus Napisano 1 Lipiec 2016 Autor Napisano 1 Lipiec 2016 Dziękuje Ci za rzeczową odpowiedź. Skoro tak stawiasz sprawę, zostanę przy tym co aktualnie potrafię i będę szlifował swoje umiejętności dalej :)
vandam Napisano 1 Lipiec 2016 Napisano 1 Lipiec 2016 Dodam też, że animacja architektoniczna a jakiś film animowany to są bardzo różne rzeczy. W architekturze animacje zazwyczaj zaczynają i kończą się na animowaniu samej kamery lub światła, są to więc proste sprawy. Tak jak pisałem, nie chcę zniechęcać, mimo wszystko spróbuj, może bardziej podejdzie ci ten temat i rozwijać się będziesz w tym kierunku. Zawsze możesz animacje robić w UE4, jeżeli posiadasz mocną/mocne karty graficzne, nie staracisz nic czasu na wyrenderowaniu, wszystko w czasie rzeczywistym się dzieje. aż takiego fotorealizmu jak z silników renderujących nie wyciągniesz ale wygląda to nieźle. Czasami lepiej przedstawić coś takiego niż zwykłą wizkę.
Hris Napisano 1 Lipiec 2016 Napisano 1 Lipiec 2016 Orothus - tu masz przykład że animacja o architekturze może być naprawdę różna. To robiłem coś około roku temu: Od 1:38 do 2:47 masz "opowieść" o budynku i założeniach projektowych. Prosta animka, ale było i tak sporo dłubania w afterze żeby to się jakoś składało w z lektorem, miało tempo i się nie "rwało" tylko ciągiem płynnie szło. Robiłem też nieco dłuższą i trochę bardziej skomplikowaną animację o tym samym budynku - tam dopiero to było roboty, zmian, poprawek (kamera za szybko, za wolno, nie ta czcionka, napisy to tu, a potem tam, a potem wogóle żeby ich nie było, kolejność scen się zmieniała etc): Te dwa filmiki to nie są typowe animki o architekturze - ale pokazują że za hasłem "animacja o budynku" może kryć sie duuuuuuużo rzeczy:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się