Napisano 5 Lipiec 20168 l Redshift w wersji 2.0 został oficjalnie wydany, tradycyjnie jest jest o tym trochę cicho dlatego informuję zwłaszcza, że do 19 lipca jest 20% zniżki na zakup nowych licencji, normalnie kosztuje 500$. Używam go komercyjnie już od wersji 0.22 alfa i mogę go polecić :) Pierwotnie był dla Mayi i softiamge, ale jest już wersja dla 3ds maxa, houdiniego i niedługo dla cinemy 4D, choć pewnie jeszcze nie tak kompletne jak wersja dla majki. https://www.redshift3d.com/ Key Redshift 2.0 features Volumetrics (OpenVDB) – Render clouds, smoke, fire and other volumetric effects with production-quality results (initial support for OpenVDB volume containers). Nested dielectrics – Accurately simulate the intersection of transparent materials with realistic results and no visual artifacts. New BRDFS and linear glossiness response – Model a wider variety of metallic and reflective surfaces via the latest and greatest in surface shading technologies (GGX and Beckmann/CookTorrance BRDFs). New SSS models and single scattering – Attain more realistic results with support for improved subsurface scattering models and single-scattering. Redshift Material – Utilize a more intuitive, PBR-based main material, featuring effects such as dispersion/chromatic aberration. Multiple dome lights – Combine multiple dome lights to create more compelling lighting. alSurface support – Access full support for the Arnold shader without having to port settings. Baking – Save considerable amounts of rendering time with baking for lighting and AOVs.
Napisano 5 Lipiec 20168 l Troche offtop, ale jak patrze jak sie Hudini rozwija, jak szybko mimo ze ten soft to kombajn (mowie to w kontekscie wspierania pluginow, w tym wypadku Redshift) to mysle ze trzeba tego sporbowac zwlaszcza wersji indie. Dzieki za news!
Napisano 5 Lipiec 20168 l Za co konkretnie polecac redshifta? Zdazylem pobawic sie nim jeszcze chwile przed koncem alphy pod maxa i bylem mega zadowolony, ale skoro mowisz ze juz na nim troche pracujesz to napisz cos wiecej, bo wrzucanie linkow jak wyzej troche nie ma sensu :P yol, ps. cena tez spoko :)
Napisano 5 Lipiec 20168 l @Pionier poczytaj tutaj: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=2&t=1380366 Cytat Redshift is a fast renderer, everybody loves its speed, so do I.
Napisano 5 Lipiec 20168 l Autor Pionier napisał: Za co konkretnie polecac redshifta? trochę rendererów gpu potestowałem zanim w końcu redshift mi przypasował i całkiem przyjemnie się na nim siedzi :) - po pierwsze szybkość - duh :) - wysoka jakość renderów, patrz filmiki i grafiki :) inne renderery gpu już niekoniecznie zawsze sobie dobrze radzą na tym polu (np. nieszczęsny furryball) - łatwe ustawienia, praktycznie nie interesuję się nastawami renderera, robię absolutne minimum a aniamcje flicker free osiągam bez problemu. Jasne, że można to zoptymalizować ale jak nie mam do zrenderowania 2min animacji to najczęściej nie widzę potrzeby żeby walczyć o każdą sekundę :) - używasz prosto ze swojego programu do 3D i nie musisz przerzucać na oddzielny edytor/ renderer jak np w indigo, fluidray, arion etc - nastawiony na produkcję i używany przy poważniejszych projekatach, dlatego podlinkowałem kilka cinamaticków blizarda czy rainbow six, bo jest używany jako pełnosprawny production renderer w dużych projektach gdzie chyba żaden inny GPU renderer się nie dopchał, przynajmniej o tym nie wiem, może octan? A biorąc pod uwagę, że praktycznie go nie promują to chyba nieźle świadczy :P - Developerzy są bardzo aktywni na forum, częste aktualizacje, nawet ze 3 wersje w tygodniu, jeśli wprowadzili jakiś nowy bug to hotfix może być jeszcze tego samego dnia od zgłoszenia. Nie chcę kłamać bo nie wiem tego na 100% ale oryginalnie zaczęli pisać ten renderer w 3 osoby i nie wiem czy kogoś po drodze do teamu zaprosili, niedawno zatrudnili najaktywniejszego użytkownika ich frum co wszystkim pomagał żeby był jeszcze aktywniejszy i pomagał bardziej :) dzięki temu będą mieli więcej czasu skupiać się na programowaniu a nie na czytaniu forum. Team jest bardzo mały dlatego też za bardzo nie ma komu promować redshifta czy nawet aktualizować strony/ galerii i niemal wszystkie informacje roznoszą się przez użytkowników. To nie jest taka fabryka jaką ma vray :) - jak piszą, że jest jakiś feature to jest i działa jak powinien, słyszałem, że w octanie to różnie czasem bywało - w ramach licencji masz pluginy do każdego programu maya, max, hudy etc - łatwe przenoszenie licencji, możesz dezaktywać licencję i 3s później aktywować na innym komputerze - możesz mieć w systemie nawet 8 kart graficznych przy jednej licencji:) - poza tym to co w sumie każdy renderer gpu jest szybki i możesz mieć kilka kart na pokładzie gdzie przy prockach już by to kosztowało trochę więcej, albo serwerowe płyty albo więcej komputerów = więcej licencji etc Skalowanie jak zawsze nie jest idealne i przy 4 kartach nie masz 4x szybszego renderingu ale jak każda sekunda się liczy to można ściągnąć takiego deadlina który jest darmowy chyba dla dwóch komputerów i puścić każdą klatkę na osobnej karcie z minusów to przede wszytkim ilość wspieranych funkcji i zabawek, vray czy inne dojrzałe renderery mają tego więcej ale redshift sukcesywnie dodaje kolejne zabawki no i działa chyba nadal tylko na kartach nVidia z Cuda, ale biorąc pod uwagę że amd siedzi gdzieś tam w kącie i żuje klej to chyba nie tak duży minus :) to z grubsza tyle :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto