Pawelkos Napisano 7 Lipiec 2016 Napisano 7 Lipiec 2016 Witam Ostanio podczas pracy nad scena obiekt, ktory mial normal mape w slocie bump, renderowal sie w dziwny sposob, dawal jakis dziwny shading. Sprobowalem wtedy zastapic normalmape zwyklym czarno-bialym bumpem. I obiekt renderowal sie normalnie. Pomyslalem ze to jakis odosobniony przypadek, moze jakis blad geometrii czy cos. Ale przy ktorejs kolejnej scenie gdzie uzylem normal mape znowu cienowanie na modelu wygladalo niz oczekiwany efekt. Ponownie zastapilem normala bumpem i wszystko juz bylo OK. Postanowilem dzis zrobic maly test porownawczy i oto rezultaty(w zalacznikach). Mapa to po prostu radialne rowki takie jak mozemy czasem spotkac na spodach patelni. I ewidentnie widac ze normal mapa daje jakies dziwne odbicia. Material to zwykly metal/chrom z tam wlasnie mapka w "bump" slocie. Myslalem ze normal mapa jako lepsza wersja bump mapy powinna dawac jakies lepsze rezultaty a tymczasem zwykle kiedy jej uzyje tworzy tylko problemy i tego typu kwiatki na renderach. Czy ktos z was sie z tym spotkal, z tak dziwny zachowaniem? Moze ktos mi to wytlumaczyc, doradzic jak to naprawic? Nie wiem czy to wina oprogramowania, pracuje w 3ds max + Vray Z niecierpliwoscia czekam na wskazowki, sugestie, odpowiedzi:) Pozdrawiam
Pawelkos Napisano 7 Lipiec 2016 Autor Napisano 7 Lipiec 2016 Jakby ktos rowniez borykal sie z tym problemem. Natchnelo mnie to napisaniu powyzszego postu. Zeby normal mapka dziala poprawnie musialem po prostu zamienic zielony i czerwony kanal. Teraz wszystko renderuje sie jak nalezy. Temat do zamkniecia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się