Skocz do zawartości

Rozkładanie siatki UV


V4nder

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytania odnośnie rozkładania siatki. Ostatnio trochę więcej czasu temu poświęcam, ale nie wiem czy dobrze to robię i czy jest lepszy program bądź sposób.

 

1. Jaki program polecacie do rozkładania siatki?

2. Czy siatka musi być ładnie rozłożona?

3. Nie wiem dlaczego, ale po imporcie modelu .fbx do mayi z maxa robią mi się trójkąty, a wolałbym do rozkładania siatki kwadraty. Opcja triangulate jest oczywiście wyłączona. Dodam że użyłem modyfikatora proboolean.

4. Jeśli to wina probooleana to czy jest inny sposób na tworzenie "dziur" w modelu?

5. Jak rozkładać modele high poly?

Edytowane przez V4nder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

elo

 

1. zależy co chcesz mapować, jest wiele programów

2. tak i nie. Powiem tyle - modelując, chcielibyśmy mieć zawsze idealną siatkę z czworokątami, z pętlami itp., nie zawsze jest jednak na to czas. Czasami zrobienie porządnie jakiegoś detalu zajmie o wiele więcej czasu niż zepsucie topologii czy operacje na booleanach. To samo tyczy sie mapowania i innych operacji - fajnie wygląda jak jest ładnie, nie zawsze możemy sobie jednak na to pozwolić. Musisz trzymać balans pomiędzy czasem jaki jesteś w stanie poświęcić na zrobienie czegoś a efektem który chcesz uzyskać. Znowu, musisz dokładnie wiedzieć co robisz - jeżeli jesteś pewien, że np. z którejś strony nie będziesz widział obiektu - szkoda czasu na idealne mapowanie. Albo jak jest coś daleko - po prostu można dać modyfikację uv map + box, czy w mai automatyczne mapowanie i tyle.

3. jeżeli booleana zamienisz na edit poly to sprawdź jak się prezentuje siatka

4. oczywiście, podstawowe techniki modelowania

5. zależy od rodzaju modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź

 

1. Robię enviro w UE4 i akurat teraz padło na zrobienie kilku assetów. Są low poly, ale w substance painter za pomocą alpha brusha nadaję detale. Przyjdzie moment że trzeba będzie robić ściany czy podesty. Siatkę rozkładam w Mai. Idzie mi dobrze i źle, bo nie jestem pewien czy dobrze to robię i czy jest inny lepszy i szybszy sposób.

3. Użyłem probooleana i oczywiście zamieniłem na editable poly. Nie widać ani jednego trójkąta, wszystko jest ładnie. Dopiero po spakowaniu w fbx'a i zimportowanie do mai tworzy trójkąty.

5. Co masz na myśli mówiąc "zależy od rodzaju modelu"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do UV to dokładnie jak już powiedziane zostało, zależy od modelu. Zależy czym łatwiej i co da lepszy efekt. W uproszczeniu ja lubię:

Pelt Mapping z 3Ds Maxa do bardziej organicznych modeli

UV Layout + poprawianie w czymś innym do pozostałych.

Czasem wystarczy w maxie czy mayi ręcznie poukładać UV - szczególnie jak to prosta geometria.

 

Co do trójkątów, to pewnie tworzą się przy eksporcie do fbx. Sprawdź czy w opcjach eksportu nie masz triangulate w zakładce geometry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności