V4nder Napisano 28 Lipiec 2016 Napisano 28 Lipiec 2016 (edytowane) Witam. Mam pytania odnośnie rozkładania siatki. Ostatnio trochę więcej czasu temu poświęcam, ale nie wiem czy dobrze to robię i czy jest lepszy program bądź sposób. 1. Jaki program polecacie do rozkładania siatki? 2. Czy siatka musi być ładnie rozłożona? 3. Nie wiem dlaczego, ale po imporcie modelu .fbx do mayi z maxa robią mi się trójkąty, a wolałbym do rozkładania siatki kwadraty. Opcja triangulate jest oczywiście wyłączona. Dodam że użyłem modyfikatora proboolean. 4. Jeśli to wina probooleana to czy jest inny sposób na tworzenie "dziur" w modelu? 5. Jak rozkładać modele high poly? Edytowane 28 Lipiec 2016 przez V4nder
vandam Napisano 28 Lipiec 2016 Napisano 28 Lipiec 2016 elo 1. zależy co chcesz mapować, jest wiele programów 2. tak i nie. Powiem tyle - modelując, chcielibyśmy mieć zawsze idealną siatkę z czworokątami, z pętlami itp., nie zawsze jest jednak na to czas. Czasami zrobienie porządnie jakiegoś detalu zajmie o wiele więcej czasu niż zepsucie topologii czy operacje na booleanach. To samo tyczy sie mapowania i innych operacji - fajnie wygląda jak jest ładnie, nie zawsze możemy sobie jednak na to pozwolić. Musisz trzymać balans pomiędzy czasem jaki jesteś w stanie poświęcić na zrobienie czegoś a efektem który chcesz uzyskać. Znowu, musisz dokładnie wiedzieć co robisz - jeżeli jesteś pewien, że np. z którejś strony nie będziesz widział obiektu - szkoda czasu na idealne mapowanie. Albo jak jest coś daleko - po prostu można dać modyfikację uv map + box, czy w mai automatyczne mapowanie i tyle. 3. jeżeli booleana zamienisz na edit poly to sprawdź jak się prezentuje siatka 4. oczywiście, podstawowe techniki modelowania 5. zależy od rodzaju modelu
V4nder Napisano 29 Lipiec 2016 Autor Napisano 29 Lipiec 2016 Dzięki za odpowiedź 1. Robię enviro w UE4 i akurat teraz padło na zrobienie kilku assetów. Są low poly, ale w substance painter za pomocą alpha brusha nadaję detale. Przyjdzie moment że trzeba będzie robić ściany czy podesty. Siatkę rozkładam w Mai. Idzie mi dobrze i źle, bo nie jestem pewien czy dobrze to robię i czy jest inny lepszy i szybszy sposób. 3. Użyłem probooleana i oczywiście zamieniłem na editable poly. Nie widać ani jednego trójkąta, wszystko jest ładnie. Dopiero po spakowaniu w fbx'a i zimportowanie do mai tworzy trójkąty. 5. Co masz na myśli mówiąc "zależy od rodzaju modelu"?
V4nder Napisano 1 Sierpień 2016 Autor Napisano 1 Sierpień 2016 Podbijam. Czy mogłby się ktoś jeszcze wypowiedzieć? Dalej nie wiem jaki program jest najlepszy do rozkładania siatki low i high poly.
P4VV37 Napisano 1 Sierpień 2016 Napisano 1 Sierpień 2016 Co do UV to dokładnie jak już powiedziane zostało, zależy od modelu. Zależy czym łatwiej i co da lepszy efekt. W uproszczeniu ja lubię: Pelt Mapping z 3Ds Maxa do bardziej organicznych modeli UV Layout + poprawianie w czymś innym do pozostałych. Czasem wystarczy w maxie czy mayi ręcznie poukładać UV - szczególnie jak to prosta geometria. Co do trójkątów, to pewnie tworzą się przy eksporcie do fbx. Sprawdź czy w opcjach eksportu nie masz triangulate w zakładce geometry.
diabelt Napisano 1 Sierpień 2016 Napisano 1 Sierpień 2016 Czysty max spokojnie starcza do mapowania. Zaznaczasz seams, peel i gotowe z automatu, czysty relaks. Zwłaszcza w maxie 2017, właścciwie samo się robi;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się