lemonade Napisano 21 Sierpień 2016 Napisano 21 Sierpień 2016 Render co prawda robiony na rhino + vray 2.0, ale zasada jego działania jest podobna, więc liczę, że znajdę tu pomoc :) Wizka była oświetlona tylko przez GI (wiem, że nie jest to najlepsze rozwiązanie, ale bardzo przyspiesza pracę), z tym że robiąc to w ten sposób, miejscami powstają dziwne artefakty (wydaje mi się, że są to najciemniejsze miejsca), których nie umiem się w żaden sposób pozbyć (poza stemplem w PS :p). Jeśli ktoś wie, co może je powodować, będę wdzięczny za informację :) Oczywiście wszystkie inne uwagi również mile widziane
Marcin Stefaniuk Napisano 21 Sierpień 2016 Napisano 21 Sierpień 2016 Renderujesz sieciowo? Wyglada to na gubienie tekstury przez niektóre buckety. Upewnij się, że renderujące kompy mają dostęp do wszystkich tekstur. Jeśli jest ich wiele i nie wiesz, który dokładnie powoduje te "artefakty" to dodaj do pasów VrayDrbucket --> pass ten wskaże Ci, który to dokładnie komp.
lemonade Napisano 21 Sierpień 2016 Autor Napisano 21 Sierpień 2016 Nie renderuję sieciowo, wszystko na jednym kompie. Nie pomaga zwiększanie subdivsów w: AA, w odbiciach materiału, irradiance map, light cache'u, zmniejszanie noise thresholdu. Problem występuje tylko przy oświetlaniu sceny samym GI. Do tego akurat ten materiał jest zrobiony bez użycia map. Dorzucam kanały z sample rate i raw reflection, z nich chyba wynika, że w tym miejscu nie wystepują w ogóle odbicia?
Marcin Stefaniuk Napisano 21 Sierpień 2016 Napisano 21 Sierpień 2016 Ok, sprawdź proszę czy oby napewno renderer ma dostęp do wszystkich tekstur ze sceny -> nie wiem jak w rhino ale maxie możesz to sprawdzić poprzez asset tracking. Jeśli zaś obstawiasz, że może to być GI to zmień je na podwójnego brute forca dla testu i zobacz czy problem zniknie. Sądze jednak, ze nie tu lezy problem co widać po passie raw reflection.
lemonade Napisano 22 Sierpień 2016 Autor Napisano 22 Sierpień 2016 Sprawdziłem tekstury, wszystkie są załadowane. Wrzucam część renderu na podwójnym brute force, nie czekałem do końca, ale po tej 1/4 widać ten sam problem, ale w jeszcze większej skali...
t0m3k Napisano 22 Sierpień 2016 Napisano 22 Sierpień 2016 masz mozliwosc wyrenderowac na innym komputerze? sproboj wrzucic model do nowego projektu i wyrenderuj na domyslnych ustawieniach vray'a. masz wlaczone Embree w opcjach vray? jesli tak to wylacz (nie pamietam od ktorej wersji bylo to dostepne wiec mozesz tego w ogole nie miec)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się