MatPat Napisano 22 Październik 2004 Napisano 22 Październik 2004 Nie wiem od czego te artefakty powstaja. Wczesnie scena byla liczona z GI bez FG i ze swiatlem MrOmni. Wszytko bylo oki. Max trace depth w render 1,1 suma 2 zeby ladnie szyby odbijaly lekko przezroczyste. Obrazy post nizej
greg_jg Napisano 23 Październik 2004 Napisano 23 Październik 2004 Możesz dać większy obrazek: ? 1. render z GI+FG 2. render z GI 3. render z FG Podaj: + parametry świateł i z F10 (liczba photonów, radius*, energy, decay, samples) + Max. Trace Depth dla GI i FG * jaką długość mają drzwi i okno przy drzwiach (z prawej od nich)? Możesz zmienić standardowy materiał szyb na Mental`owski: Glass (physics_phen), albo mental ray>Glass (lume) i zobaczyć co się stanie.
MatPat Napisano 23 Październik 2004 Autor Napisano 23 Październik 2004 Scena ma uzywac tylko FG bez GI zamiast radiosity. Z samym GI scena wyglada prawidlowo (bez FG) z MrOmni tutaj http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=9817 Ustawienia tego: Swiatlo Skylight- sila 1, kolor lekko nibieski Textury: dla szyb zwykly raytrace w reflection(default) w.30, opacity w.60, specular 90, glosines 70. Za szyba sa lekko przezroczyste firanki i zaslony oraz sciany wewnetrzne domu. Einvironment: tlo bitmapa jpg
greg_jg Napisano 23 Październik 2004 Napisano 23 Październik 2004 Zwiększ w [Final Gather] "Max. Trace Depth", dla "reflec."/"refrac." i "Sum" do 5. Wyłącz "Preview (No Precalculations)", a włącz "Rebuild (Do Not Re-Use Cache)". Zmniejsz "Max./Min. Radius" do 2,0/1 i daj testowo 400 sampli.
MatPat Napisano 23 Październik 2004 Autor Napisano 23 Październik 2004 Zrobilem, jak napisales jednak tak jak myslalem to nic nie pomoglo. Tylko teraz lepiej widac ze nie tlyko na szybach powstaja takie plamy kolorowe.
greg_jg Napisano 23 Październik 2004 Napisano 23 Październik 2004 Jeżeli plamy rzeczywiście powstają na szybach, a nie wewnątrz budynku, to zmień materiał na Mental`owskie szkło.
MatPat Napisano 26 Październik 2004 Autor Napisano 26 Październik 2004 To tak. Raytrace z nieznanego mi powodu prz samym FG robił trakie charce gdy miał opacity 99 i mniej. Nie wiem czemu niechciało mi się szukać. Przy reflact/refract, czy glas mentala jest dobrze przy samym FG.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się