Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Dlaczego z tym filtrem render ma nie ładne artefakty?

Dam wam dwa przykłady, jeden z filtrem catmull-room, a drugi bez filtra(ten ładniejszy, bez artefaktów). Dodam, że ustawienia ogólne w renderach nie są wymaksowane, to są rendery 'testowe'. Wersja vray 3.40.01.

Swoją drogą co mógłbym dodać do sceny, żeby wyglądała lepiej? Nie mam pomysłu zupełnie. Drzewa i te krzewki zrobiłem za pomocą forest pack Lite, dlatego mało roślinności. Dodam, że jestem początkującym i to jest moja pierwsza wizka pokoju. Ogólnie w scenie jest dużo przedmiotów, tylko akurat tej części z tej perspektywy nie widać. Chciałbym się skupić na zewnętrzym wyglądem wpierw.

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Catmul jest filtrem najmocniej ostrzącym krawędzie na dodatek zupełnie nie masz nad nim kontroli i często przy źle ustawionym świetle w scenie i metalicznych materiałach potrafią wyjść nieładne ząbkowania krawędzi a w miejscach przepalonych przez światło nawet paskudne czarne obwódki. Dlatego jak na osobę początkująca raczej z catmula nie korzystaj lepiej jeśli chcesz ostrzyc krawędzie użyć mitchela poczytaj o jego parametrach a w ogóle jak niema konieczności to w ogóle wyłączyć filtr AA. Co do samej sceny zamierzasz zostawić ja tylko na takim świetle czy jeszcze coś z nim pokombinować np dodać do otoczenia aerial perspective? Te choinki są zbyt jednolite pomajsterkuj odrobinę w ich shaderach, na łóżku masz odrobinę za mocno rozciągnięta teksturę drewna. A w ogóle na takich małych obrazkach to nikną detale

Napisano

Przede wszystkim nie używaj Catmull-roma na renderowaniu obrazków w małej rozdzielczości, bo masz prawie 100% szansy na artefakty i "zęby". To jest filtr do renderów przynajmniej 2k+. Wtedy jego używanie ma sens.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności