Jump to content

Jak wyciagnac wiecej realizmu z tej wizualizacji?


Recommended Posts

Posted

Witam, stworzylem sobie wizualizacje, jednak jeszcze jest kawałek do wymarzonego efektu, jestem poczatkujacym uzytkownikiem 3ds maxa. Uzywam wersji 2013 + vray.

Jakies porady co moge jeszcze zrobic, aby jak najbardziej wydobyc realizm z tej pracy?

 

http://imgur.com/a/ADbDF

ADbDF

 

Z gory bardzo dziekuje i pozdrawiam.

  • Replies 3
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

Kilka rad ode mnie:

-pozbądź się trzeciego punktu zbiegu przez opcję "vertical shift" na kamerze, poza tym sam kąt kamery w tym ujęciu jest trochę zbyt ostry

-popracuj nad materiałami, posadzka chyba jest typu 'glossy' ale nic nie odbija, telewizor też powinien mieć jakieś odbicie, wygląda teraz jak czarna dziura

-modelując meble sfazuj lekko krawędzie opcją "charmfer" bo te które tu masz, wyglądają na bardzo ostre

-ten kwiatek w kącie jakoś taki mało realistyczny

Posted

W pierwszej kolejności popraw sam mebel wygląda całkowicie nierealistycznie najlepiej popatrz po stronach z meblami i spróbuj odwzorować mebel istniejący znajdziesz wymiary na stronach producentów, szuflady lub drzwiczki w takim meblu powinny jednak się odcinać od reszty konstrukcji. Zwróć uwagę na mapowanie mebli, warto także popracować nad shaderami dodać mapki nierówności poczytaj na temat współczynnika IOR fresnel. Przerwy na płytkach betonowych i podłogowych są za duże i za głębokie na dodatek brak fugi miedzy płytkami podłogowymi albo fuga albo płytka kładziona na styk nikt nie zostawi sobie takich szpar

Kolejna sprawa popracuj nad ujęciem pomijam to ze zbieg kamery jest nie taki jak trzeba to na dodatek masz rozjechane obiekty przez za mocny szeroki kąt, jak masz kłopot z ustawieniem kamery w pomieszczeniu skorzystaj z opcji clipping w kamerze pozwoli ci to nawet na ustawienie kamery poza pomieszczeniem dzięki możliwości określenia punku od którego kamera widzi i punktu do którego kamera widzi. poczytaj ogólnie na temat kadrowania ujęć

Do materiału liści rośliny wato dodać mapkę translucent nabierze realizmu.dopracuj AO bo masz grzyba na ścianie koło kwiatka warto sobie oddzielnie wyrenderowac ten pass a nie opierać się na tym co automatycznie vray stworzy i potem sobie go złożyć w postprodukcji możesz np uzyc darmowego skryptu rendermask bardzo przydatnego http://illusionboxstudio.com/wp/rendermask/ albo metoda z powyzszego tutka

Następna sprawa to oświetlenie jest zbyt jednolite dodaj do sceny kilka świateł i je zróżnicuj mocą i kolorystyką a dotniesz fajne naturalne efekty światłocienia

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy