pewi Napisano 18 Listopad 2016 Share Napisano 18 Listopad 2016 Witam, czy istnieje jakiś w miarę szybki sposób aby skopiować skin dla identycznego modelu, ale z innym podobnym szkieletem? Oba szkielety są bardzo podobne - jednak wiele kości ma inne nazwy, oraz różnią się niewielkimi rozmiarami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osael Napisano 18 Listopad 2016 Share Napisano 18 Listopad 2016 Jaki soft? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pewi Napisano 18 Listopad 2016 Autor Share Napisano 18 Listopad 2016 Jaki soft? 3ds max 2013 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zio_mal Napisano 18 Listopad 2016 Share Napisano 18 Listopad 2016 http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-86A4ABC8-CB99-4F26-A6F9-E5EB9152A6D7.htm,topicNumber=d30e97924 zapisujesz skina "save", potem na drugim identycznym modelu w skinie podłączasz kości i wczytujesz skina "load". W oknie, które się pojawi: https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2015/ENU/3DSMax/files/GUID-33A7756F-B1E2-4EBF-9ECC-7C3E7B6ACFA7-htm.html musisz "jedynie" dopasować nazwami. Jeśli jak piszesz, są inne wielkości kości to jeśli chodzi o ich długość, rotacje kolejnych kości w hierarchii w takim razie też są w innym miejscu, a to spowoduje złe działanie skina. zapewne będziesz musiał poprawiać zakresy envelopów albo podmalować na nowo wagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pewi Napisano 18 Listopad 2016 Autor Share Napisano 18 Listopad 2016 (edytowane) Ok dzięki za odpowiedź, jakoś pokombinuje jeszcze. Nie ma nic w stylu?: 1. Wchodzę w skina 1-go modelu zaznaczam kości i kopiuje wagi dla tej jednej kości np. arm 2. wchodzę w skina 2-go modelu zaznaczam odpowiednik kości arm i wklejam poprzednio skopiowane wagi (drugi model wszystkie vertexy w tej samej pozycji co 1) Albo jest coś w stylu: Przeciągam kość1 na kość2 i zmienia mi nazwę kości2 na nazwę kości1? Edytowane 18 Listopad 2016 przez pewi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zio_mal Napisano 18 Listopad 2016 Share Napisano 18 Listopad 2016 pojedynczo się da, ale to już kwestia skryptów, nie wiem czy gdziekolwiek jest darmowe narzędzie do tego, raczej wątpię. nie korzystam z narzędzi zewnętrznych, więc nie wiem czy też jest płatne narzędzie. korzystam z maxscripta jak coś potrzebuję. napisałem sobie swego czasu narzędzie do kopiowani i wklejania wartości envelopów, ale nie wag. zapisanie i wczytanie skina to najszybsza metoda, jedynie trzeba poukładać kości tak aby pasowały do siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pewi Napisano 18 Listopad 2016 Autor Share Napisano 18 Listopad 2016 (edytowane) Ok. Napisałem sobie teraz prosty skrypt do kopiowania do pamięci nazwy zaznaczonej kości, a następnie wklejanie tej nazwy do następnie zaznaczonej kości. Może na obecną chwilę wystarczy;p Btw jakim poleceniem w maxscript można wczytać kolejno każdą kość z zaznaczonego skina? jest coś na wzór tego? for kosc in skin do ( if kosc.name == "test" then kosc.name = "InnaNazwa" ) Edytowane 18 Listopad 2016 przez pewi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zio_mal Napisano 18 Listopad 2016 Share Napisano 18 Listopad 2016 mój skrypt: https://drive.google.com/file/d/0B05NHbo0385BdXBORUxMemh1MU0/view?usp=sharing przeanalizuj jeśli ogarniesz:) ja nie znam komend, korzstam z helpa, listenera i innych źródeł podczas pisania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pewi Napisano 18 Listopad 2016 Autor Share Napisano 18 Listopad 2016 Niestety ale nic się nie przydało;/ Ale poradziłem sobie w inny sposób - prosty skrypt do zaznaczania obiektów przez nazwę i zmianę tej nazwy na z góry określona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zio_mal Napisano 18 Listopad 2016 Share Napisano 18 Listopad 2016 zapomniałem nadmienić, że skrypt zadziała tylko w trybie skinowania. ale jak sobie poradziłeś to dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pewi Napisano 19 Listopad 2016 Autor Share Napisano 19 Listopad 2016 (edytowane) Da się jakoś zsumować wagi kilku kości i wrzucić to na 1 kość? Albo skopiować wagi jednej kości i dodać je do innej kości, uprzednio usuwając starą kość? Edytowane 20 Listopad 2016 przez pewi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zio_mal Napisano 20 Listopad 2016 Share Napisano 20 Listopad 2016 Da się jakoś zsumować wagi kilku kości i wrzucić to na 1 kość? myślę, że się da, ja jednak nigdy tego nie robiłem więc nie dam na to gwarancji. to już jest zabawa w skrypciki. Albo skopiować wagi jednej kości i dodać je do innej kości, uprzednio usuwając starą kość? jak wyżej jeśli masz sporo cierpliwości to przeszukaj internet, być może ktoś napotkał ten problem i próbował go rozwiązać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pewi Napisano 20 Listopad 2016 Autor Share Napisano 20 Listopad 2016 (edytowane) Szkoda, liczyłem na to, że ktoś tu będzie w stanie mi z tym pomóc;/ Btw, czy kość ma gdzieś zapisane jakie vertexy są do niej przypisane i ich wagi? Czy tylko vertexy przechowują taka informację? (wagi i kości) Edytowane 20 Listopad 2016 przez pewi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zio_mal Napisano 20 Listopad 2016 Share Napisano 20 Listopad 2016 ani kości ani mesh, tylko skin przechowuje te dane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się