Napisano 18 Listopad 20168 l Witam, czy istnieje jakiś w miarę szybki sposób aby skopiować skin dla identycznego modelu, ale z innym podobnym szkieletem? Oba szkielety są bardzo podobne - jednak wiele kości ma inne nazwy, oraz różnią się niewielkimi rozmiarami.
Napisano 18 Listopad 20168 l http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-86A4ABC8-CB99-4F26-A6F9-E5EB9152A6D7.htm,topicNumber=d30e97924 zapisujesz skina "save", potem na drugim identycznym modelu w skinie podłączasz kości i wczytujesz skina "load". W oknie, które się pojawi: https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2015/ENU/3DSMax/files/GUID-33A7756F-B1E2-4EBF-9ECC-7C3E7B6ACFA7-htm.html musisz "jedynie" dopasować nazwami. Jeśli jak piszesz, są inne wielkości kości to jeśli chodzi o ich długość, rotacje kolejnych kości w hierarchii w takim razie też są w innym miejscu, a to spowoduje złe działanie skina. zapewne będziesz musiał poprawiać zakresy envelopów albo podmalować na nowo wagi.
Napisano 18 Listopad 20168 l Autor Ok dzięki za odpowiedź, jakoś pokombinuje jeszcze. Nie ma nic w stylu?: 1. Wchodzę w skina 1-go modelu zaznaczam kości i kopiuje wagi dla tej jednej kości np. arm 2. wchodzę w skina 2-go modelu zaznaczam odpowiednik kości arm i wklejam poprzednio skopiowane wagi (drugi model wszystkie vertexy w tej samej pozycji co 1) Albo jest coś w stylu: Przeciągam kość1 na kość2 i zmienia mi nazwę kości2 na nazwę kości1? Edytowane 18 Listopad 20168 l przez pewi
Napisano 18 Listopad 20168 l pojedynczo się da, ale to już kwestia skryptów, nie wiem czy gdziekolwiek jest darmowe narzędzie do tego, raczej wątpię. nie korzystam z narzędzi zewnętrznych, więc nie wiem czy też jest płatne narzędzie. korzystam z maxscripta jak coś potrzebuję. napisałem sobie swego czasu narzędzie do kopiowani i wklejania wartości envelopów, ale nie wag. zapisanie i wczytanie skina to najszybsza metoda, jedynie trzeba poukładać kości tak aby pasowały do siebie.
Napisano 18 Listopad 20168 l Autor Ok. Napisałem sobie teraz prosty skrypt do kopiowania do pamięci nazwy zaznaczonej kości, a następnie wklejanie tej nazwy do następnie zaznaczonej kości. Może na obecną chwilę wystarczy;p Btw jakim poleceniem w maxscript można wczytać kolejno każdą kość z zaznaczonego skina? jest coś na wzór tego? for kosc in skin do ( if kosc.name == "test" then kosc.name = "InnaNazwa" ) Edytowane 18 Listopad 20168 l przez pewi
Napisano 18 Listopad 20168 l mój skrypt: https://drive.google.com/file/d/0B05NHbo0385BdXBORUxMemh1MU0/view?usp=sharing przeanalizuj jeśli ogarniesz:) ja nie znam komend, korzstam z helpa, listenera i innych źródeł podczas pisania.
Napisano 18 Listopad 20168 l Autor Niestety ale nic się nie przydało;/ Ale poradziłem sobie w inny sposób - prosty skrypt do zaznaczania obiektów przez nazwę i zmianę tej nazwy na z góry określona.
Napisano 18 Listopad 20168 l zapomniałem nadmienić, że skrypt zadziała tylko w trybie skinowania. ale jak sobie poradziłeś to dobrze.
Napisano 19 Listopad 20168 l Autor Da się jakoś zsumować wagi kilku kości i wrzucić to na 1 kość? Albo skopiować wagi jednej kości i dodać je do innej kości, uprzednio usuwając starą kość? Edytowane 20 Listopad 20168 l przez pewi
Napisano 20 Listopad 20168 l Da się jakoś zsumować wagi kilku kości i wrzucić to na 1 kość? myślę, że się da, ja jednak nigdy tego nie robiłem więc nie dam na to gwarancji. to już jest zabawa w skrypciki. Albo skopiować wagi jednej kości i dodać je do innej kości, uprzednio usuwając starą kość? jak wyżej jeśli masz sporo cierpliwości to przeszukaj internet, być może ktoś napotkał ten problem i próbował go rozwiązać.
Napisano 20 Listopad 20168 l Autor Szkoda, liczyłem na to, że ktoś tu będzie w stanie mi z tym pomóc;/ Btw, czy kość ma gdzieś zapisane jakie vertexy są do niej przypisane i ich wagi? Czy tylko vertexy przechowują taka informację? (wagi i kości) Edytowane 20 Listopad 20168 l przez pewi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto