Napisano 4 Grudzień 20168 l Cześć! Mam problem, właściwie na całym renderze, z plamami najprawdopodobniej od VrayLight Mtl. Próbowałam już zwiększyć w Irradiance Map Subdivs do 90 i Interp. samples do 40 ale nic nie pomogło. Załączam poniżej ustawienia z Irradiance map i obrazek przedstawiający jak wyglada problem. Czy da się to rozwiązać nie zmieniając Irradiance Map na Light Cache lub Brute Force? (Przy tych dwóch nie pojawiają się plamy). Chciałabym pozostać przy renderze wykonanym na Irradiance Map. Będę wdzięczna za szybki odzew :)
Napisano 5 Grudzień 20168 l Nie mam obecnie jak sprawdzić bo pisze z komórki ale o ile dobrze pamietam to powinnaś zmienić z "show new samples" w ustawieniach irr map na "full preview". Możesz rownież włączyć opcje show direct lights. Ponadto w razie gdybyś świeciła materiałem to również masz możliwość kontroli samplowania vraylightmtl. Edytowane 5 Grudzień 20168 l przez Marcin Stefaniuk
Napisano 5 Grudzień 20168 l Autor Dzięki za szybką odpowiedź. Nie mam teraz jak sprawdzić, bo nie jestem przy komputerze. Jak tylko będę w domu to dam znać. Możesz mi jeszcze napisać gdzie włączyć tę kontrolę samplowania VrayLightMtl? Również w zakładce Irradiance map? Czy to jest ta opcja "show samples"?
Napisano 5 Grudzień 20168 l Miałem na myśli możliwość zwiększenia subdivsów w razie potrzeby w VrayLightMTL - jest to jedna z opcji tego materiału. Natomiast na swoim renderze zmień opcje w IRR z showsamples na fullpreview.
Napisano 5 Grudzień 20168 l Nie mam obecnie jak sprawdzić bo pisze z komórki ale o ile dobrze pamietam to powinnaś zmienić z "show new samples" w ustawieniach irr map na "full preview". Możesz rownież włączyć opcje show direct lights. Ponadto w razie gdybyś świeciła materiałem to również masz możliwość kontroli samplowania vraylightmtl. nie w tym jest problem (chodzilo Ci chyba o Show Sambles ale ta opcja jest odznaczona). Ze scena jest cos nie tak. Zaczalbym od wylaczenia VrayLightMtl albo usuniecia tego obiektu ze sceny. Uzyj Material Override i ustaw zwykly szary VrayMtl. Jesli masz obiekty sciagniete z internetu to zaznacz wszystko i sprawdz czy w Vray Properties nie ma jakiegos z generate/receive GI innym od 1.
Napisano 5 Grudzień 20168 l Autor Dzięki za info, zapomniałam właśnie napisać, że kiedy wyłączę VrayLightMtl problem znika. Więc to wina materiału świecącego. Dodam jeszcze ze mam dwie takie lampy z VrayLightMtl, ale mają inne ustawienia i oba stwarzają problemy. Później podeślę screeny z ustawień materiałów i sprawdzę to o czym pisałeś.
Napisano 5 Grudzień 20168 l Autor Ok, po wyłączeniu VrayLightMtl wszystko działa jak należy. Czy jest jakiś sposób na to aby jednak zachować ten VrayLightMtl? Ostatecznie mogę użyć zwykłego VrayLight w kształcie cylindra, żeby osiągnąć taki efekt jak przy VrayLightMtl. Załączam materiały. Sprawdzałam również Vray Properties - wszystko ok. Marcin, to o czym pisałeś jednak nie pomaga, problemem jest raczej ten materiał.
Napisano 5 Grudzień 20168 l Marcin, to o czym pisałeś jednak nie pomaga, problemem jest raczej ten materiał. Owszem, ponieważ tak jak zauważył Tomek opcja "show samples" przy IRR była odchaczona.
Napisano 5 Grudzień 20168 l Użyj vraylightmtl do stworzenia świecącej swietlowki bez directa, a scene oswietl cylindrycznym vraylightem invisible.
Napisano 8 Grudzień 20168 l Zrezygnuj z BlendMtl bo w tym tkwi problem i materiale szkla ktorego uzywasz. Uzyj samego VrayLightMtl i bedzie OK. Jesli juz chcesz sie bawic w VrayLightMtl w Blend'zie to w materiale szkla zaznacz affect shadows (ale odradzam takich kombinacji)
Napisano 9 Grudzień 20168 l Autor Dzięki, ale mam tez drugą lampę w załączniku jest to "materiał 2" i tam jest tylko VrayLightMtl i też jest ten sam problem, więc wydaje mi się, że problemem jest LightMtl a nie BlendMtl. Całkowite wyłączenie VrayLightMtl likwiduje problem. Wyłączenie tylko "direct illumination" również nie pomaga. Spróbuje jeszcze zrezygnować z BlendMtl i zrobić test, ale obawiam się, że to nie pomoże.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto