Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

mam pytanie odnośnie uzyskania efektu takiego jak na obrazku. Chodzi mi głównie o małe otworki w elewacji oraz metode ich zrobienia. Nie chce aby to była zwykła tekstura ponieważ zależy mi na realistycznym układaniu światła na takiej elewacji.

Z góry dziękuje za pomoc.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pisząc że nie chcesz aby to była tekstura masz na myśli aby przez otwory mogło wpadać światło?

Jest to o tyle mylące, że możesz użyć tekstury do zrobienia otworów na podobnej zasadzie jak maski w programie graficznym.

Wiele też zależy ile tych otworów ma być w elemencie, ile ma być elementów, czy są powtarzalne i z jakiej odległości będą widoczne.

Doprecyzuj więc jakie masz zamiary i co chcesz uzyskać.

Napisano
  • Autor

Dzięki za odpowiedź a teraz postaram się doprecyzować pytanie

1. Tak, chciałbym aby przez otwory wpadało światło

2. Otworów nie jestem w stanie policzyć ponieważ pewnie wyjdzie ich mnóstwo lecz średnica jednego będzie ok. 5cm na ścianie liczącej ok 32m

3. Maja być powtarzalne, mogą to być koła, 5-cio kąty, w ostateczności kwadraty,

4. Otwory mają pokryć elewacje zaczynającą się 4 metry nad parterem i idącą 9m w górę (wys budynku 13m

5. Render będzie robiony mniej więcej z perspektywy przechodnia z odległości ok 10m od budynku.

6 . Moga pojawić się ujęcia makro ale to nie jest konieczne

Napisano

Użyj do tego mapy opacity, nie ma sensu tego modelować bo to będzie strasznie ciężki obiekt. Za pomocą tej mapy ustalisz które częsci obiektu będą widoczne, w tym przypadku proponuje zrobienie czarnego koła w białym kwadracie i powielenie (tilling) we właściwościach mapy.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności