emericasqad Napisano 6 Grudzień 2016 Napisano 6 Grudzień 2016 Witam mam pytanie odnośnie uzyskania efektu takiego jak na obrazku. Chodzi mi głównie o małe otworki w elewacji oraz metode ich zrobienia. Nie chce aby to była zwykła tekstura ponieważ zależy mi na realistycznym układaniu światła na takiej elewacji. Z góry dziękuje za pomoc.
stormwind Napisano 6 Grudzień 2016 Napisano 6 Grudzień 2016 Pisząc że nie chcesz aby to była tekstura masz na myśli aby przez otwory mogło wpadać światło? Jest to o tyle mylące, że możesz użyć tekstury do zrobienia otworów na podobnej zasadzie jak maski w programie graficznym. Wiele też zależy ile tych otworów ma być w elemencie, ile ma być elementów, czy są powtarzalne i z jakiej odległości będą widoczne. Doprecyzuj więc jakie masz zamiary i co chcesz uzyskać.
emericasqad Napisano 6 Grudzień 2016 Autor Napisano 6 Grudzień 2016 Dzięki za odpowiedź a teraz postaram się doprecyzować pytanie 1. Tak, chciałbym aby przez otwory wpadało światło 2. Otworów nie jestem w stanie policzyć ponieważ pewnie wyjdzie ich mnóstwo lecz średnica jednego będzie ok. 5cm na ścianie liczącej ok 32m 3. Maja być powtarzalne, mogą to być koła, 5-cio kąty, w ostateczności kwadraty, 4. Otwory mają pokryć elewacje zaczynającą się 4 metry nad parterem i idącą 9m w górę (wys budynku 13m 5. Render będzie robiony mniej więcej z perspektywy przechodnia z odległości ok 10m od budynku. 6 . Moga pojawić się ujęcia makro ale to nie jest konieczne
Gajowy Napisano 6 Grudzień 2016 Napisano 6 Grudzień 2016 Użyj do tego mapy opacity, nie ma sensu tego modelować bo to będzie strasznie ciężki obiekt. Za pomocą tej mapy ustalisz które częsci obiektu będą widoczne, w tym przypadku proponuje zrobienie czarnego koła w białym kwadracie i powielenie (tilling) we właściwościach mapy.
Rekomendowane odpowiedzi