Napisano 28 Październik 200420 l Ok. Kiedys trzeba zaczac, a lepiej pozniej niz wcale. W maksa bawie sie od kilku tygodni ale nie mam za duzo czasu i tak naprawde to nie mam na niego za wiele czasu. Mimo wszystko... Jak by sie ktos pytal to jest to naprawde Audi TT a wlasciwie moze kiedys bedzie. Jakoze wszystko co umiem w maksie wyslo w praktyce ogladaja rozne tutoriale z krzeslami, czolgami kwiatami trawami i jeszce innymi, to prosze wziac pod uwage ze jestem baaardzo poczatkujacym uzytkownikiem. Pytanie brzmi tak: Mam karoserie i drzwi jako osobe elementy i jak je robie meshsmooth to nie pasuja do siebie :) dodam tylko ze drzwi naturalnie wycialem z karoserii (metoda poly)
Napisano 28 Październik 200420 l narazie spoko tylko troche slupek krzywy ale poczekamy na szparki:) ps. jak na kilka tygodni to swietnie zobaczymy co bedziesz dzirgal z kilka lat:):) jestem pod wrazeniem pozdro
Napisano 28 Październik 200420 l Boże jeszcze jeden samochód. Rzucam fizykę i zajmuję się medycyną, może wymyśle na to szczepionkę.... Rafalski: na razie nie ma czego jeszcze oceniać, jest tego po prostu za mało.... Choć może się mylę ( chmmm... ja nawet nie wiem jak wygląda Audi TT Coupe :-P )
Napisano 28 Październik 200420 l Boże jeszcze jeden samochód. nie marudz:D:D samochody sa fajne ja tam lubie je robic wiec nie marudzic tylko obserwowac(podziwiac??) te piekne cacka;);)
Napisano 28 Październik 200420 l Autor kolej?? a to jeszcze w Polsce istnieje?? Ostatnio polalem na PKP zapytac o ktorej jedzie ze Szczecina do Bydgoszczy to mi powiedzieli ze o 16:45... w kazdy piatek !!! Jezuuu. Ok. wrzucam screena. Poradzcie. Karoseria jest osobnym elementem i drzwi osobnym. Bez meshsmooth pasuja idealnie, jak wrzucam na oba elementy meshsmooth to sie robi tak. Jak zaostrzyc te rogi? Dziki.
Napisano 28 Październik 200420 l nie marudz:D:D samochody sa fajne ja tam lubie je robic wiec nie marudzic tylko obserwowac(podziwiac??) te piekne cacka;);) w przeciwienstwie ostatnio do samochodow, teraz jest wysyp prac py "moj pokoj" :P rafalski: masz krzywa maske :P
Napisano 28 Październik 200420 l w przeciwienstwie ostatnio do samochodow, teraz jest wysyp prac py "moj pokoj" :P hehe racja skilo ale ty to zapoczatkowales:D:D:D:D teraz to juz widac ze jestes poczatkujacy zapoznaj sie z chamferem:D:D
Napisano 28 Październik 200420 l Autor no to ze maska i jeszcze wiele innych rzeczy jest krzywych to raczej oczywiste, ale wolalbym raczej przeczytac: rafalski: masz krzywa maske - uzyj opcji x lub narzedzia y by ja ladnie wybrzuszyc lub po prostu klikaj w verty az bedzie ladna :P po drugie na tych drzwiach juz jest chamfer... :L
Napisano 30 Październik 200420 l Autor sam juz nie wiem co o tej siatce myslec... w jaki sposob mozna nadac kilku vertom odpowiednie jednakowe polozenie na osi (np ox=1,4m) ? sie da?
Napisano 30 Październik 200420 l Autor Dobra. Dwa pictury. Sorrki za jakosc. bugi mniej wiecej wiem gdzie sa, bo je widac :) Ale to mam nadzieje poslizg kontrolowany. PS. Jak zrobic szklo? Na szyby i reflektory. Narty. http://rafalszews.webpark.pl/bugi.jpg http://rafalszews.webpark.pl/bugi2.jpg
Napisano 30 Październik 200420 l w jaki sposob mozna nadac kilku vertom odpowiednie jednakowe polozenie na osi (np ox=1,4m) ? sie da? zaznaczasz jeden vertex i na dole masz jego coordynaty, x,y,z i wpisujesz w ktorys odpowiedzialny za wysokosc dana wartosc na 140, i zaznaczajac kazdy kolejny vertrex podajesz ta sama wartosc BTW; nie wiem czy ktos to pisal ale twoja siatka jest za gest, na maske spokojnie mozna by bylo uzyc polowe tych kwadratow co ty masz ehe racja skilo ale ty to zapoczatkowales:D:D:D:D oj jednak chyba nie ja, duzo bylo tego typow internali :P, zreszta i tak wole jak poczatkujacy robia prace pt "moj pokoj" niz z zapalem zaczynaja robic coraz to kolejne samochody
Napisano 2 Listopad 200420 l Autor nie wiem. cos mi sie zdaje ze to ostatnie obrazki. chyba trzeba zrobic od nowa, albo moze sie za tuta Land Rover`a wezme... za duzo bledow ktore ciezko teraz poprawic :) hehe pozdro
Napisano 4 Listopad 200420 l po pierwsze to daj lepszej jakosci renderki po drugie zapodaj siatke po trzecie to zobaczymy jak dasz siatke aha nie poddawaj sie bo pozniej bedzie tak samo i bedzi ci ciezko prace skonczyc (ja tak mam) pozdro i do roboty hehe
Napisano 6 Listopad 200420 l Autor Dobra. Od razu mowie. Nie mam za bardzo czasu pierdnac, wiec praktycznie nic nie jest poprawione jesli chodzi o model. Zmienilem kolor do rendera na szary i podloze biale. Nie wiedziec czemu renderuje sie szare (moze monitor mi juz na bialo nie swieci...) Niewazne. 4 w nocy i nie chce mi sie poprawiac. Siatka przodu, tylu i dwa rendery (symetry i meshsmooth na wszystko) Wszystkie szyby, przedni zderzak, swiatla i drzwi to wszytsko osobne elementy i nie zostaly jeszcze dopracowane pod wzgledem pasowania do siebie, ale sie nie bede obrazal jak nawytykacie te wszystkie bledy. Po to to daje. Na koniec - nie porzuce tego projektu bo to moj pierwszy projekt ktory robie sam, bez tutoriala czy czegos tam i juz sobie obiecalem ze go musze skonczyc. Wiec czy wyjdzie garbus czy TT... cos wyjdzie :) Pozdrawiam wszystkich i dobranoc.
Napisano 6 Listopad 200420 l jesli uzywasz jakiegos renderera to daj pod samochod duzy plane - nadaj mu material matte/shadow , rzuc na model jakies swiatlo a u gory w opcjach render->environment daj bialy kolor idzie dobrze , ale musisz pousowac kilka trojkatow, i moze porozdizelaj elemtny od siebie
Napisano 12 Listopad 200420 l Autor skilo, gdzie jest ten matte/shadow?? (3dmax7) rozumiem ze gdzies w edycji materialow ale gdzie?
Napisano 12 Listopad 200420 l Autor lewa przod. takie kanty wychodza a jest meshsmooth int-3. no i jak sie robi cienie? zadne sie nie renderuja ?!?! oswietlenie jest standardowe, bialy plane jako podloze i biale otoczenie. nara
Napisano 12 Listopad 200420 l po pierwsze w standardowym oswietleni nie da sie uzyskać cienia(z tego co wiem) musisz utworzyć jakieś światło np omli light , wejść w opcje i w ramce shadows zaznaczyć on i
Napisano 12 Listopad 200420 l skilo, gdzie jest ten matte/shadow?? (3dmax7) rozumiem ze gdzies w edycji materialow ale gdzie? wybierasz material, klikasz na dole pod kulkami na "standard" i wyskakuje lista i tam powinno byc matte/shadow, yyyy tylko nie jestem pewien czy to wystepuje bez v-ray ;/ a to ze masz kanciate nadkole jest wynikiem chamfera na edgach budujacych to nadkole, chodzi mi o edge ktore robia wlasnie te kanty rownolegle do promienia nadkola
Napisano 12 Listopad 200420 l kwadratura tych zaokrągleń karoserii w twoim samochodzie mnie przeraza... ale pracuj dalej!!
Napisano 13 Listopad 200420 l Autor no wlasnie tam chcialem dac chamfer bo chce miec tam ostra krawedz, ale sie kanty robia... zaraz dam siatke...
Napisano 13 Listopad 200420 l robisz to na podstawie tutka? na poczatek tutoriale sa naprawde dobre bo startujac metoda prob i bledow to stracisz duzo energi i checi a samochod to cos przy czego robieniu mozna nauczyc sie wielu ciekawych rzeczy ;) polecam tutorial fiata500 na http://www.3dtotal.com pozdrawiam ;)
Napisano 13 Listopad 200420 l mi sie podoba c\acha skilo bez v-raya też jest bo sam nie mam a działa. pozdro
Napisano 13 Listopad 200420 l no wlasnie tam chcialem dac chamfer bo chce miec tam ostra krawedz, ale sie kanty robia... zaraz dam siatke... no robia sie bo dajesz chamfer bez v-raya też jest bo sam nie mam a działa. starsi uztkownicy maxa, prosze nie bic:
Napisano 15 Listopad 200420 l Autor a jaka jest roznica miedzy meshsmooth CLASSIC i NURBS? jaki uzywac? ten co lepiej dziala w danym modelu?
Napisano 15 Listopad 200420 l poprobuj to zobaczysz, ja zauwazylem ze zaokraglenia sa troche mniej wypukle przy classiku , pozatym nic wiecej nie zaobserwowalem, a w quad output drziury sa kwadratowe ;p
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto