Napisano 28 Październik 200420 l Ok. Kiedys trzeba zaczac, a lepiej pozniej niz wcale. W maksa bawie sie od kilku tygodni ale nie mam za duzo czasu i tak naprawde to nie mam na niego za wiele czasu. Mimo wszystko... Jak by sie ktos pytal to jest to naprawde Audi TT a wlasciwie moze kiedys bedzie. Jakoze wszystko co umiem w maksie wyslo w praktyce ogladaja rozne tutoriale z krzeslami, czolgami kwiatami trawami i jeszce innymi, to prosze wziac pod uwage ze jestem baaardzo poczatkujacym uzytkownikiem. Pytanie brzmi tak: Mam karoserie i drzwi jako osobe elementy i jak je robie meshsmooth to nie pasuja do siebie :) dodam tylko ze drzwi naturalnie wycialem z karoserii (metoda poly)
Napisano 28 Październik 200420 l narazie spoko tylko troche slupek krzywy ale poczekamy na szparki:) ps. jak na kilka tygodni to swietnie zobaczymy co bedziesz dzirgal z kilka lat:):) jestem pod wrazeniem pozdro
Napisano 28 Październik 200420 l Boże jeszcze jeden samochód. Rzucam fizykę i zajmuję się medycyną, może wymyśle na to szczepionkę.... Rafalski: na razie nie ma czego jeszcze oceniać, jest tego po prostu za mało.... Choć może się mylę ( chmmm... ja nawet nie wiem jak wygląda Audi TT Coupe :-P )
Napisano 28 Październik 200420 l Yansen napisał: Boże jeszcze jeden samochód. nie marudz:D:D samochody sa fajne ja tam lubie je robic wiec nie marudzic tylko obserwowac(podziwiac??) te piekne cacka;);)
Napisano 28 Październik 200420 l Autor kolej?? a to jeszcze w Polsce istnieje?? Ostatnio polalem na PKP zapytac o ktorej jedzie ze Szczecina do Bydgoszczy to mi powiedzieli ze o 16:45... w kazdy piatek !!! Jezuuu. Ok. wrzucam screena. Poradzcie. Karoseria jest osobnym elementem i drzwi osobnym. Bez meshsmooth pasuja idealnie, jak wrzucam na oba elementy meshsmooth to sie robi tak. Jak zaostrzyc te rogi? Dziki.
Napisano 28 Październik 200420 l nielot007 napisał: nie marudz:D:D samochody sa fajne ja tam lubie je robic wiec nie marudzic tylko obserwowac(podziwiac??) te piekne cacka;);) w przeciwienstwie ostatnio do samochodow, teraz jest wysyp prac py "moj pokoj" :P rafalski: masz krzywa maske :P
Napisano 28 Październik 200420 l Skilo napisał: w przeciwienstwie ostatnio do samochodow, teraz jest wysyp prac py "moj pokoj" :P hehe racja skilo ale ty to zapoczatkowales:D:D:D:D teraz to juz widac ze jestes poczatkujacy zapoznaj sie z chamferem:D:D
Napisano 28 Październik 200420 l Autor no to ze maska i jeszcze wiele innych rzeczy jest krzywych to raczej oczywiste, ale wolalbym raczej przeczytac: rafalski: masz krzywa maske - uzyj opcji x lub narzedzia y by ja ladnie wybrzuszyc lub po prostu klikaj w verty az bedzie ladna :P po drugie na tych drzwiach juz jest chamfer... :L
Napisano 30 Październik 200420 l Autor sam juz nie wiem co o tej siatce myslec... w jaki sposob mozna nadac kilku vertom odpowiednie jednakowe polozenie na osi (np ox=1,4m) ? sie da?
Napisano 30 Październik 200420 l Autor Dobra. Dwa pictury. Sorrki za jakosc. bugi mniej wiecej wiem gdzie sa, bo je widac :) Ale to mam nadzieje poslizg kontrolowany. PS. Jak zrobic szklo? Na szyby i reflektory. Narty. http://rafalszews.webpark.pl/bugi.jpg http://rafalszews.webpark.pl/bugi2.jpg
Napisano 30 Październik 200420 l rafalski napisał: w jaki sposob mozna nadac kilku vertom odpowiednie jednakowe polozenie na osi (np ox=1,4m) ? sie da? zaznaczasz jeden vertex i na dole masz jego coordynaty, x,y,z i wpisujesz w ktorys odpowiedzialny za wysokosc dana wartosc na 140, i zaznaczajac kazdy kolejny vertrex podajesz ta sama wartosc BTW; nie wiem czy ktos to pisal ale twoja siatka jest za gest, na maske spokojnie mozna by bylo uzyc polowe tych kwadratow co ty masz nielot007 napisał: ehe racja skilo ale ty to zapoczatkowales:D:D:D:D oj jednak chyba nie ja, duzo bylo tego typow internali :P, zreszta i tak wole jak poczatkujacy robia prace pt "moj pokoj" niz z zapalem zaczynaja robic coraz to kolejne samochody
Napisano 2 Listopad 200420 l Autor nie wiem. cos mi sie zdaje ze to ostatnie obrazki. chyba trzeba zrobic od nowa, albo moze sie za tuta Land Rover`a wezme... za duzo bledow ktore ciezko teraz poprawic :) hehe pozdro
Napisano 4 Listopad 200420 l po pierwsze to daj lepszej jakosci renderki po drugie zapodaj siatke po trzecie to zobaczymy jak dasz siatke aha nie poddawaj sie bo pozniej bedzie tak samo i bedzi ci ciezko prace skonczyc (ja tak mam) pozdro i do roboty hehe
Napisano 6 Listopad 200420 l Autor Dobra. Od razu mowie. Nie mam za bardzo czasu pierdnac, wiec praktycznie nic nie jest poprawione jesli chodzi o model. Zmienilem kolor do rendera na szary i podloze biale. Nie wiedziec czemu renderuje sie szare (moze monitor mi juz na bialo nie swieci...) Niewazne. 4 w nocy i nie chce mi sie poprawiac. Siatka przodu, tylu i dwa rendery (symetry i meshsmooth na wszystko) Wszystkie szyby, przedni zderzak, swiatla i drzwi to wszytsko osobne elementy i nie zostaly jeszcze dopracowane pod wzgledem pasowania do siebie, ale sie nie bede obrazal jak nawytykacie te wszystkie bledy. Po to to daje. Na koniec - nie porzuce tego projektu bo to moj pierwszy projekt ktory robie sam, bez tutoriala czy czegos tam i juz sobie obiecalem ze go musze skonczyc. Wiec czy wyjdzie garbus czy TT... cos wyjdzie :) Pozdrawiam wszystkich i dobranoc.
Napisano 6 Listopad 200420 l jesli uzywasz jakiegos renderera to daj pod samochod duzy plane - nadaj mu material matte/shadow , rzuc na model jakies swiatlo a u gory w opcjach render->environment daj bialy kolor idzie dobrze , ale musisz pousowac kilka trojkatow, i moze porozdizelaj elemtny od siebie
Napisano 12 Listopad 200420 l Autor skilo, gdzie jest ten matte/shadow?? (3dmax7) rozumiem ze gdzies w edycji materialow ale gdzie?
Napisano 12 Listopad 200420 l Autor lewa przod. takie kanty wychodza a jest meshsmooth int-3. no i jak sie robi cienie? zadne sie nie renderuja ?!?! oswietlenie jest standardowe, bialy plane jako podloze i biale otoczenie. nara
Napisano 12 Listopad 200420 l po pierwsze w standardowym oswietleni nie da sie uzyskać cienia(z tego co wiem) musisz utworzyć jakieś światło np omli light , wejść w opcje i w ramce shadows zaznaczyć on i
Napisano 12 Listopad 200420 l rafalski napisał: skilo, gdzie jest ten matte/shadow?? (3dmax7) rozumiem ze gdzies w edycji materialow ale gdzie? wybierasz material, klikasz na dole pod kulkami na "standard" i wyskakuje lista i tam powinno byc matte/shadow, yyyy tylko nie jestem pewien czy to wystepuje bez v-ray ;/ a to ze masz kanciate nadkole jest wynikiem chamfera na edgach budujacych to nadkole, chodzi mi o edge ktore robia wlasnie te kanty rownolegle do promienia nadkola
Napisano 12 Listopad 200420 l kwadratura tych zaokrągleń karoserii w twoim samochodzie mnie przeraza... ale pracuj dalej!!
Napisano 13 Listopad 200420 l Autor no wlasnie tam chcialem dac chamfer bo chce miec tam ostra krawedz, ale sie kanty robia... zaraz dam siatke...
Napisano 13 Listopad 200420 l robisz to na podstawie tutka? na poczatek tutoriale sa naprawde dobre bo startujac metoda prob i bledow to stracisz duzo energi i checi a samochod to cos przy czego robieniu mozna nauczyc sie wielu ciekawych rzeczy ;) polecam tutorial fiata500 na http://www.3dtotal.com pozdrawiam ;)
Napisano 13 Listopad 200420 l mi sie podoba c\acha skilo bez v-raya też jest bo sam nie mam a działa. pozdro
Napisano 13 Listopad 200420 l rafalski napisał: no wlasnie tam chcialem dac chamfer bo chce miec tam ostra krawedz, ale sie kanty robia... zaraz dam siatke... no robia sie bo dajesz chamfer spike napisał: bez v-raya też jest bo sam nie mam a działa. starsi uztkownicy maxa, prosze nie bic:
Napisano 15 Listopad 200420 l Autor a jaka jest roznica miedzy meshsmooth CLASSIC i NURBS? jaki uzywac? ten co lepiej dziala w danym modelu?
Napisano 15 Listopad 200420 l poprobuj to zobaczysz, ja zauwazylem ze zaokraglenia sa troche mniej wypukle przy classiku , pozatym nic wiecej nie zaobserwowalem, a w quad output drziury sa kwadratowe ;p
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto