Tomy Napisano 10 Marzec 2017 Napisano 10 Marzec 2017 (edytowane) Witam Posiadam model który składa się w 3/4 z koloru czerwonego i 1/4 z zielonego, model składa się z wielu elementów i każdy z nich ma porozkładaną siatkę ręcznie. Chce użyć teraz opcji Pack uvs aby mi ładnie te elementy poukładało w kwadracie maksymalnie wykorzystując miejsce tylko nie może być pomieszany czerwony z zielonym tzn aby np 3 ćwiartki tekstury to były elementy czerwone i 1 ćwiartka zielone. Dla elementów nadałem material id odpowiednio 1 i 2 ale nie wiem jak użyć opcji pack uvs aby mi to poukładało na kwadracie tylko że bez mieszania elementów czerwonych z zielonymi. Edytowane 11 Marzec 2017 przez Tomy
marekkonieczny Napisano 10 Marzec 2017 Napisano 10 Marzec 2017 nie rozumiem tego co chcesz osiągnąć, co to za różnica w którym miejscu na UV mapie będą te elementy ? Jeśli serio chcesz mieć to jakoś posegregowane kolorami, zrób to ręcznie. Tylko osobiście nie rozumiem po co.
Tomy Napisano 10 Marzec 2017 Autor Napisano 10 Marzec 2017 Będę edytował to wszystko w quixel suite i nie chce mieć tekstury dalmatyńczyka do tego.
marekkonieczny Napisano 10 Marzec 2017 Napisano 10 Marzec 2017 Nigdy nie używałem quixela, a jedynie Substance paintera. Nie masz tam możliwości bake ID Map ? Poszukaj. Ja ci więcej nie pomogę. Bo program nie mój.
Tomy Napisano 11 Marzec 2017 Autor Napisano 11 Marzec 2017 (edytowane) Dobra to powiedzmy jakoś ręcznie sobie ogarnę ale napotkałem pewien problem, kiedy mam rozłożoną siatkę uv dla jakiegokolwiek obiektu i dam modyfikator edit poly (przykładowo by atachować lub detachować ale mogę równie dobrze nic nie robić) i ponownie modyfikator uvw unwrap to usuwa moją rozłożoną siatkę i wraca do momentu jakby pierwszy raz był użyty modyfikator wcześniej nie miałem tego problemu więc pewnie coś gdzieś przestawiłem ale nie do końca wiem co :D Fotka jak to wygląda http://imgur.com/a/pUBLM Proszę was o pomoc :) Edytowane 11 Marzec 2017 przez Tomy
Bubu Napisano 22 Marzec 2017 Napisano 22 Marzec 2017 A nie lepiej po unwrapie dać convert to editable poly? Wtedy robisz co chcesz i uv nie powinna zniknąć po ponownym nalożeniu unvrapa.
Mikex Napisano 8 Kwiecień 2017 Napisano 8 Kwiecień 2017 Witam, mam pytanie - poziom beginner. Co poszło nie tak w schemacie mojego działania? Wykonałem model low poly w maxie, poźniej unwrap, po czym wykonałem relief w Zbrushu. Jak i gdzie powinno odbyć się układanie uv-ek? Tutaj normal wypalony został w zbr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się