Napisano 11 Marzec 20178 l Siema, chciałem przekonwertować rzeźbę terenu z pewnego obszaru na mapie z GeoPortalu do 3ds maxa i na tej podstawie stworzyć teren. Niestety GeoPortal nie umożliwia zapisu map na komputer. Interesował się ktoś kiedyś tym tematem i mógłby wypowedziedzieć się w tym temacie? Był taki program z tego co pamiętam przeznaczony dla bodajże Unity 3d który konwertował mapy z google maps i na tej podstawie tworzył rzeźbę terenu, lecz jedynym minusem tego programu była cena.
Napisano 8 Kwiecień 20177 l Możesz przenieść teren z google maps do maxa za pomocą sketchupa- w sketchupie używasz funkcji add location, ustawiasz miejsce które Cię interesuje, teren wkleja sie do sketchupa (płaski), aktywujesz funkcję terenu 3d i jest 3d. zapisujesz do pliku 3ds/ obj i możesz otworzyć w innym programie.
Napisano 8 Kwiecień 20177 l dokładność terenu ze sketchupa to punkty wysokościowe co około 30 metrów..czyli żadna. Jak po drodze wydarzy się jakaś skarpa albo obniżenie to w tym terenie ze sketchupa tego nie masz. EnumGame - Sketchup ma narzędzie to pokrywania "skórą" punktów wysokościowych. ALe trzeba mieć rzędne terenu, w miejscu takiej rzędnej postawić linię o takiej wysokości jak zadana rzędna, i tak się tworzy "lasek" kresek które początek mają na rzednej 0 a kończą się na odpowiedniej wysokości. Potem zaznaczasz wszystkie te linie i klikasz ten przycisk co masz w załączniku. Ta ikona jest myląca bo ma niby warstwice narysowane - ale nie potrzeba warstwic, las lini pionowych też pokryje terenem. Pozdrawiam
Napisano 20 Kwiecień 20177 l jak chcesz dokładnie wymodelować teren to jak Hris napisał, albo odwzorować warstwice jako splajny, umieścić je na odpowiednich wysokościach, narzędziem terrain w maxie zrobić z tego model. Taki model geometrycznie jest kiepski, jest taki darmowy plugin 'populate terrain' który zamienia model terenu na ładną 'kwadratową' siatkę. (nie działa niestety w najnowszych wersjach maxa)