Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Siema,

chciałem przekonwertować rzeźbę terenu z pewnego obszaru na mapie z GeoPortalu do 3ds maxa i na tej podstawie stworzyć teren. Niestety GeoPortal nie umożliwia zapisu map na komputer. Interesował się ktoś kiedyś tym tematem i mógłby wypowedziedzieć się w tym temacie? Był taki program z tego co pamiętam przeznaczony dla bodajże Unity 3d który konwertował mapy z google maps i na tej podstawie tworzył rzeźbę terenu, lecz jedynym minusem tego programu była cena.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 4,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Możesz przenieść teren z google maps do maxa za pomocą sketchupa- w sketchupie używasz funkcji add location, ustawiasz miejsce które

Cię interesuje, teren wkleja sie do sketchupa (płaski), aktywujesz funkcję terenu 3d i jest 3d. zapisujesz do pliku 3ds/ obj i możesz otworzyć w innym programie.

Napisano

dokładność terenu ze sketchupa to punkty wysokościowe co około 30 metrów..czyli żadna. Jak po drodze wydarzy się jakaś skarpa albo obniżenie to w tym terenie ze sketchupa tego nie masz.

EnumGame - Sketchup ma narzędzie to pokrywania "skórą" punktów wysokościowych. ALe trzeba mieć rzędne terenu, w miejscu takiej rzędnej postawić linię o takiej wysokości jak zadana rzędna, i tak się tworzy "lasek" kresek które początek mają na rzednej 0 a kończą się na odpowiedniej wysokości. Potem zaznaczasz wszystkie te linie i klikasz ten przycisk co masz w załączniku. Ta ikona jest myląca bo ma niby warstwice narysowane - ale nie potrzeba warstwic, las lini pionowych też pokryje terenem.

Pozdrawiam

Napisano

jak chcesz dokładnie wymodelować teren to jak Hris napisał, albo odwzorować warstwice jako splajny, umieścić je na odpowiednich wysokościach, narzędziem terrain w maxie zrobić z tego model. Taki model geometrycznie jest kiepski, jest taki darmowy plugin 'populate terrain' który zamienia model terenu na ładną 'kwadratową' siatkę. (nie działa niestety w najnowszych wersjach maxa)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności