PePeZBA Napisano 19 Kwiecień 2017 Napisano 19 Kwiecień 2017 Witam, Aktualnie uczę się riggowania ze strony digital tutors i jest to genialne. Robię notatki, Pan wszystko ładnie tłumaczy, ale.. jednego nie wytłumaczył co nie jest jakoś super istotne chyba, bo i tak potrafie to po obejrzanym kursie naprawić, ale przechodząc do rzeczy: Dlaczego envelope object prawj nogi "nadaje" wagę meshowi na drugiej nodze co za tym idzie muszę tą wagę usuwać, aby nie było żadnych kolorowych (w tym wypadku niebieskich) plam? Dlaczego tak się dzieje, że kość przeznaczona dla innej nogi oddziałuje na inną? Czyżby przez budowę mesha? Mam tu na myśli to, że nogi sa blisko siebie i ten "zasięg" oddziaływania "dosięga" drugiej nogi czy coś? Pozdrawiam :)
zio_mal Napisano 19 Kwiecień 2017 Napisano 19 Kwiecień 2017 Witam, Dlaczego tak się dzieje, że kość przeznaczona dla innej nogi oddziałuje na inną? Czyżby przez budowę mesha? Mam tu na myśli to, że nogi sa blisko siebie i ten "zasięg" oddziaływania "dosięga" drugiej nogi czy coś? tak, dokładnie. chodzi o zasięg. program nie widzi nogi czy palca. widzi mesha. jak coś jest w zakresie to się łapie i już. korygujesz zasięg envelopa, a jeśli nie można już zejść niżej albo trzeba go zwiększyć to wtedy dla części ciała, którego nie chcemy w zakresie danego envelopa lub aby było mniejsze oddziaływanie, maluje się wagi albo ustawia się je poszczególnym vertexom indywidualnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się