mały królik Napisano 15 Maj 2017 Napisano 15 Maj 2017 Hej, chciałabym się podzielić moim najnowszym projektem, po dłuższej przerwie powrót do dłubania w Marvelous Designerze. Wykończenie Max&Vray. C&c mile widziane :) Pozdrawiam, Ania
keajra Napisano 15 Maj 2017 Napisano 15 Maj 2017 Fajne. Moje dawne przygody z vrayem i z proba symulowania materialu takiego mniej wiecej jak Twoj, konczyly sie zawsze porazka. Mozesz napisac i/lub pokazac jak wyglada Twoj vray mat? Z tego co czytalem kiedys to trzeba displacement zastosowac, no wlasnie ale nie mam pojecia. Ten taki zamszowy material fajnie Ci wyszedl - wlasni taki kiedys chcialem uzyskac - bez powodzenia.
mały królik Napisano 16 Maj 2017 Autor Napisano 16 Maj 2017 Dzięki za miłe komentarze! keajra, po pierwsze cieszy mnie, że widać, że zamsz. Podstawą w robieniu tego typu materiałów jest dla mnie falloff w diffusie (jaśniejszy kolor na krawędziach), tutaj zawsze eksperymentuję z krzywą, po prostu robię pod ujęcie tak żeby ładnie wyglądało :) i drugi kluczowy składnik dla mnie to bump - dość drobny, ale z dużym natężeniem (tutaj 30), wtedy światło się ładnie rozprasza i jest ten efekt miękkości. A potem to już zostają detale według uznania, czyli drobne niedoskonałości, zagniecenia, itp. Przy tej rozdzielczości obyło się bez displacementu. edit: A i dla zmatowienia roughness duży był 0,8.
Rekomendowane odpowiedzi