Napisano 17 Czerwiec 20177 l W tym wyzwaniu postaram się przekuć postać anime w 3d. Wybrałem postać Akko z serialu" Little witch academia" (autorstwa rysownika Yō Yoshinari). - Ze względu na przyjemną kreskę i ciekawy design. Za materiał referencyjny posłuży mi plansza z oryginalego artbooka z serialu: ok, no to jedziemy. Pierwszy etap: Sukienka. Do modelowania używam jedynie prostych brył i subdivision ^2. Pilnując zgodności z oryginałem na jednym ekranie i nadając kształt bryle w 3d - na drugim. Nie wiem, czy ta twarz będzie całkiem do przekucia w bryłę 3d i nie będzie potrzebować kilku małychy zmian. Ale spróbuję nie odchodzić zbyt daleko od oryginału. Edytowane 17 Czerwiec 20177 l przez qnaman
Napisano 17 Czerwiec 20177 l Autor Walki z geometrią ciąg dalszy. Musiałem nieco zmienić położenie lewej nogi. O ile wyglądała dobrze z przodu, pod innymi kątami nie mogłem ustawić tego tak, aby wyglądąło naturalnie i bez wydłużania. Czarnyy outline to zdublowany mesh. Zaletą mesh'a nad cellshadingowym, automatycznym obrysem jest możliwość dowolnej zmiany odległości od pierwotnej bryły co sprawia, że łatwo można imitować zgrubienia i przejścia w cienkie kreski tak bardzo charakterystyczne dla komiksowego stylu. Jako materiał referncyjny dla bielizny posłuży ten obrazek. Autor niestety się nie postarał. Bardzo rozczarowujące...
Napisano 17 Czerwiec 20177 l Autor KOLEJNY UPDATE. Coraz bliżej do oryginału. Niestety pewne elemnty na bank nie będą zgadzać się w 100% z oryginałem. Palce dłoni na rysunku są nieforemne. I raczej neico zmienię ułożenei dłoni, by było bardziej "płynne". Czeka mnie też duża walka z włosami. Ale po twarzy to i tak najmniejszy problem. o to jak prezentuje się twarzyczka z różnych stron. mam nadzieję do jutra to ukończyć.
Napisano 19 Czerwiec 20177 l Hej! Bardzo fajnie to wygląda :) Zastanawiam się tylko czy koniecznie każdą fałdkę i każdą kreskę koniecznie trzeba wiernie powtórzyć. Mówiłeś, że odbiegłeś od oryginału przy dłoniach, więc pewnie nie. Stąd myślę, że rzeczy które na concepcie wyglądają dziwnie (przynajmniej dla mnie) - czyli fałdy przy paszce czy wycięcie u dołu sukienki może warto potraktować tak by grały przede wszystkim w 3d. Ot luźna myśl. Zechciałbyś pokazać jak wygląda model? Jestem ciekawa jak buduje się postać pod tę technikę. Pozdrawiam! :)
Napisano 20 Czerwiec 20177 l Autor Dziękuję. Mam to na uwadze i ciągle poprawiam drobne niedoskonałości. Niestety juz wiem, że ten model nie bedzie ładnie wyglądał z każdej strony i jest nieco do dupy. Żeby uzyskać pełną foremność musiałbym pójść na kompromis i stracić dużo więcej ze zgodności z oryginałem. Generalnie na poczatku miałem drugi model - z gałkami ocznymi i powiekami. Ale szybko je usunąłem i oczy są jedynie teksturą na twarzy bez oczodołów. Zmiana położenia dłoni i nogi to nie to samo co likwidacja wcięcia, które jest częścią projektu. Ale z tymi fałdkami jeszcze popracuję, gdzie niegdzie wygląda to koślawo. Już wrzuciłem model do sketchfab. Ale na razie go nie udostępniam. Skończę go w tym tygodniu. Edytowane 21 Czerwiec 20177 l przez qnaman
Napisano 15 Sierpień 20177 l Autor Miałem chwilę przerwy przez pracę. Zrobiłbym retopologię, ale nie chce mi sie tracić czasu dla nie własnej koncepcji. Wiele się dzięki temu nauczyłem, następny model będzie dużo lepszy. Zapraszam na sketchfab: [sketchfab]52d2cafc27c1440c987764294a89d2eb[/sketchfab] Little Witch Academia by qnaman on Sketchfab Edytowane 15 Sierpień 20177 l przez qnaman
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto