Jump to content
Sign in to follow this  
pepepandziobak

Interior: Kuchnia

Recommended Posts

Cześć,

 

Chciałbym pokazać Wam wizualizacje kuchni na konkurs TEKA i poprosić o komentarze i spostrzeżenia zarówno co do projektu, jak i samych renderów. Wykonane w 3ds Max, Vray i Photoshop.

 

Modele mebli pochodzą ze stron projektantów (Muuto, Menu Design, Norm Architects), urządzenia kuchenne - od TEKA.

 

kr6LoYRcW069curxoRkr6LoYR

kr6LoYR.jpg

 

4QWzmPz.jpg

 

NtCqsPK.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

moje zdanie:

-przede wszystkim balans bieli- wszystko szaro-buro-żółte

-wnętrze nie łapie plastycznego światła, nie generuje go i generalnie jest płaskie

-ciemne miejsca są 100% czarne, bez odbić czy detalu- lampy, piekarnik, oparcia hokerów, nogi

-ten pies mega dziwny- tyłek nie łapie światła, gruby :D

-mało ciekawe materiały- kamień wyspy, blat, szafki górne (ciężko powiedzieć co to jest- drewno/ metal??), fotele

-kabel z oświetlenia wyspy zanurza się tępo w sufit

-materiał posadzki widać że jakoś rokuje- ale brakuje mu światła żeby zadziałał.. wniosek- ogólne oświetlenie mogło by być lepsze

-splotche na szafkach górnych widoczne na 3cim ujęciu, jakieś dziwne błędy cieniowania firan na tym samym i złe mapowanie drewna nad mikrofalą

-nie podoba mi sie lastriko na ścianie pod nad blatem, na wyspie też ale już mniej mi przeszkadza

-ściany i sufit są całe takie 'ciapate', wszystko ogólnie jest mniej lub bardziej w ciapki, brakuje trochę jednolitych powierzchni

-zamienił bym zlewozmywak i płytę indukcyjną miejscami

-materiały bardzo mało różnią się między sobą- np to lastriko czy granit i drewno- tynk wygląda praktycznie tak samo jak drewno czy podłoga betonowa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitic - bardzo dziękuję za wnikliwe uwagi, pomogą mi przy następnych projektach. Rzeczywiście, światło nie zadziałało tu dobrze. To moje pierwsze "poważne" wnętrze, chciałem uzyskać efekt porannego słońca (mapa hdri jest z 7:30 rano). Materiał na szafkach górnych to złotawy metal, vray blend material, jeden złoty czysty z fresnelem 10, drugi z paskowaną teksturą i trzeci z plamami. Cały czas eksperymentuję, przyznaję, że nie wygląda dostatecznie "metalicznie". Teraz też zamieniłbym zlewozmywak i płytę miejscami. Wydaje mi się, że może materiały lepiej by wyglądały przy innym oświetleniu. Spróbuję w weekend puścić render z inną mapą hdri i zobaczę. Jeszcze raz dziękuję za wszystkie rzeczy, które wypunktowałeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, chyba lepiej by to podziałało gdyby oświetlenie poranne było trochę jak wieczorne- takie przygaszone i odpalone światła wewnątrz.

Efekt samego światła zewnętrznego rano też mógł by dać radę, ale to już zabawa bardziej subtelna, trudna, materiały dopracowane na maxa żeby oddać te wszystkie niuanse..

ten (mosiądz?) odbija nawet za bardzo, w takich poranych warunkach własnie wydaje mi się że powinno być delikatne odbicie ale 'w punkt', tzn oddające fakturę, właściwości konkretnego materiału celnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

popr3p.jpg

 

Niestety nie mam teraz zbyt dużo czasu, żeby nad tym podłubać, ale puściłem render z inną mapą i dodałem parę świateł w kuchni. Wygładziłem też tynk i podbiłem odbicia w czarnym metalu. Osobiście wolę ten stary klimat, może też dlatego, że był lepiej obrobiony w photoshopie i miał las w tle (którego teraz pozbyłem się dla przyspieszenia renderu). Może kogoś zaciekawi różnica w tych dwóch wersjach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- czarny metal dużo lepszy chociaż może mógł by być bardziej matowy- na nogach jest ok, ale lampy nad wyspą mocno się błyszczą

- ta firana ma shella i refrakcje?? wygląda trochę jak taka przezroczysta cerata w rzeźni :D

-blat jasny z drewna całkiem dobrze zaczyna działać, moim zdaniem za cienki jest

-w takim ujęciu widok za oknem możesz sobie na plejnie dać i wykluczyć z oświetlenia i będzie ok działać i szybko

-skóra na fotelach też jakby lepsza, nie wiem czy zmieniałeś materiał czy z powodu generalnie światła..gdybyś jeszcze dał mapę na refl. glossiness mogła by być super

-taki tynk dużo lepszy, bez porównania

-dalej balansu bieli nie ma

-materiał tych lamp nad stołem taki pomiędzy.. tzn jest parę możliwości na bronz.. albo całkiem wypolerowany, albo matowy, albo satyna, albo taki postarzany na przykład. ten Twój jest trochę jak średnia wszystkich opcji.

druga sprawa że ta lampa jest mocno low poly- może jakiś turbosmooth by dał radę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo podoba mi się twój projekt! jest w nim tyle światła i przestrzeni. Te żyrandole nadają lekkości i przytulności. A ze względu na duże okna przestrzeni i światła, dwa razy więcej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy