Skocz do zawartości

Automatyczna zmiana mapy w materiale i automatyczny render


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Zajmuje się od 2 lat produkcją renderów mebli tapicerowanych oraz twardych od modelowania przez mapowanie i teksturowanie po renderowanie. W przypadku tkanin typu mikrofaza (gdzie prócz koloru niema różnic np w włóknie, prowadzeniu wzoru itp.) zmienia się tylko kolor, jednak brak jednolitości samej tkaniny nie pozwala mi na wyrenderowanie samych czerwonych masek i użycia ich w połączeniu akcji photoshopa do wygenerowania całej gamy kolorystycznej danego modelu.

Praca więc wygląda w ten sposób że po wcześniejszym przygotowaniu materiałów wersji kolorystycznych np nakładam na dwa materiały dwie mapy i renderuje, po czym zapisuje i powtarzam czynność z innymi mapami kolorystycznymi.

 

materials.jpg

 

Mowa o Vray btw. Czy istnieje jakaś softwarowa możliwość zautomatyzowania tego przez 3Dsa lub wtyczkę?

Chodzi mi o to bym np wybrał z listy które materiały z którymi mapami mają kolejno występować i wtedy użyć automatycznego renderowania w pętli aż wszystkie wybrane przeze mnie warianty wyrenderuje? Proszę mi wierzyć że przy 400-500 wariantach kolorystycznych idzie dostać jobla, jednak takich zleceń jest najwięcej, a w tym czasie na drugiej maszynie mógłbym modelować kolejny model zamiast co minutowy render przemieniać mapy w materiałach.

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności