Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Mam do Was zapytanie, gdyż zaczynam głupieć troszeczkę.

W jaki sposób można zunwrapować sferę, by nałożyć na nią film 360? Chciałbym uniknąć szwów i zachować nierozjechany obraz. Dodatkowo sfera ma wycięte kilka polygonów, w miejsce których umieszczam model drzwi.

Wygląda to mniej więcej tak: 2hmg707.jpg

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dawno już nie robiłem unwrapa w maxie, ale powiedz jak chcesz ten obiekt pokazywać?

Chodzi mi sytuację, gdy pomijając jej jeden/ dwa loopy na górze i na dole, można zunwrapować ją jak zwykły plane.

Ale może niech się wypowie ktoś, kto wrzucał tego typu filmy.

Zdjęcia tego typu zwykle i tak mają jakiś punkt obrotu filmy chyba też, kurde, chyba nie pomogam za dużo... :) :/

Napisano
  • Autor

Hej.

Portal działa na tej zasadzie:

 

 

Na scenie znajdują się 2 sfery. Zewnętrzna i niewiele mniejsza od niej zewnętrzna. Kilka wyciętych polygonów imituje drzwi. Na kuli wewnętrznej nanosi się jako teksturę film 360 dzięki czemu wchodzisz w portal przenoszący Cię do nagranego filmu. Całość wyświetlana jest w okularach VR. Cały czas walczę i próbuję, ale ciągle seamy są zbyt widoczne :/

Napisano

Najmniej rozjechany obraz na sferze wg mnie dostaniesz jak wyjdziesz z boxa, tj. robisz boxa -> nakładasz smootha z kilkoma subdivami -> nakładasz spherize (bo czysta sfera z boxa nie jest idealną sferą) -> robisz unwrap. Powinieneś mieć wtedy sfere z cube mappingiem (o takim http://www.f-lohmueller.de/pov_tut/backgrnd/im/CubeMappingSequence_1.jpg). Nie wiem jak wygląda twój film 360, ale wydaje mi się, że możesz go przerobić na takie mapowanie. https://ggnome.com/pano2vr z tego co pamiętam radził sobie z przerabianiem filmików między różnymi mapowaniami/rzutowaniami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności