Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Z góry powiem, że jestem raczej zielony w te "klocki" i potrzebuje przerobić "seryjnie" kilkadziesiąt modeli w poniższy sposób. Niestety nie wiem, która funkcja mappowania uv by mi pomogła. Otóż chodzi o równomierne rozchodzenie się tekstury po karoserii pojazdu nie wliczając w to innych uv typu szyb czy lamp. By ułatwić rozwiązanie problemu załączam mape uv przed i po modyfikacji (modyfikował ktoś inny niestety ja nie wiem jak się za to zabrać). Oryginalnie tesktura rozchodzi się inaczej na masce, a inaczej na progach pojazdu. Druga maska UV poprawia to i tekstura bez rozchodzi się równomiernie na całej karoserii.

 

 

Omawiany model 3D: https://imgur.com/a/YE2Wb

 

 

Początkowa maska UV modelu 3D (Oryginalna, efekt początkowy): https://imgur.com/a/DJ1pz

 

 

Zmodyfikowana maska UV modelu 3D (Tekstura równomiernie się rozchodzi, efekt końcowy): https://imgur.com/a/0H5j5

 

 

Jest to dla mnie dość ważne, a myślę, że dla wielu użytkowników jest to prosta sprawa dlatego proszę o pomoc :/.

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Najpierw zaznacz elementy które chcesz zmapować, a potem w oknie Edit UVWs wybierz w menu u góry wybierz Mapping -> Flatten Mapping. Trochę Ci to poszatkuje mesha. Jeżeli masz już porobione szwy na modelu, możesz użyć opcji Quick peel (widoczna w opcjach po prawej stronie w oknie Edit UVW's), powinno Ci to fajnie rozłożyć siatkę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności