Tomala Napisano 24 Luty 2018 Napisano 24 Luty 2018 Hej, nie wiecie może jak w marmoset toolbag 3 nałożyć kilka textur na jeden obiekt? Wiem że można zaimportować model podzielony na kawałki tak jak uv ale wtedy widać seemy nawet na gołym modelu bez textur. Pytanie jak sprawić żeby te seemy zniknęły jeśli nie ma innego sposobu jak zaimportowanie modelu w kawałkach.
JackTheRippy Napisano 24 Luty 2018 Napisano 24 Luty 2018 Zalezy w sumie od modelu, gdzie teksturujesz i gdzie go palisz. Ale jesli masz dobrze wypalone normale to seamy znikna po nalozeniu tekstur, widac je tylko jesli masz wrzucony bazowy material bez tekstur.I musisz miec osobny material na kazda czesc modelu.
Tomala Napisano 24 Luty 2018 Autor Napisano 24 Luty 2018 Jak użyję mapowania bez podziału na kilka textur to nie ma seemów na gołym modelu i po nałożeniu normalek. Normalki palone w zbrushu, w maxie i w toolbagu. Przy mapowaniu z kilkoma texturami nie ma jak nałożyć kilku textur bez zaimportowania modelu w kawałkach a wtedy nie ważne gdzie palę normalki seemy są widoczne i na gołym modelu i przy nałożeniu normalek.
JackTheRippy Napisano 24 Luty 2018 Napisano 24 Luty 2018 Pokaz jak wyglada model, bedzie prosciej :)) Mi zawsze w takim wypadku pomaga 3dsMAX, zaznaczasz dwa kawalki modelu, wrzucasz Edit Vertex Normal i wtedy bedziesz widzial kierunek w jakim wypalane sa normale, musisz po prostu ustawic tak aby byl ten sam kierunek(zaznaczasz dwie rozne linie i klikasz unify - czy jakos tak). Na pewno bym nie palil map w Zbrushu, sprobuj Marmoset albo Substance.
Tomala Napisano 24 Luty 2018 Autor Napisano 24 Luty 2018 Unifikacja normali na krawędzi działa i pewnie to jest rozwiązanie tylko trochę dużo roboty bo gdyby cos się zmieniło to trzeba by za kazdym razem jak cos zmienię w zbrushu edytować te normale. Obszedłem problem robiąc jedną texturę 4k zamiast czterech 2k i to mi wystarczy w tym przypadku bo będzie mniej roboty później. Dzięki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się