Z wlasnych obserwacji ktore nie koniecznie musza pokrytwac sie z doswiadczeniami innych:
Generalnie roznica pomiedzy x64 a x86 jest taka ze jest mozliwosc korzystania z calej dostepnej pamieci RAM zatem sceny z duza iloscia poly zdecydowanie szybciej sie wczytuja (mowie tu o przykladach rzedu 10mln i wzwyz bo z takimi generalnie mam doczynienie).
Nie wiem czy to jest oficjalnie podtwierdzone, ale zauwazylem ze na x86 nie idzie renderowac obrazkow o duzej rozdzielczosci. W tym przypadku stosunek wielkosci obrazka wyjsciowego zalezy od zlozonosci sceny. Np: scene z 30mln poly nie udaje sie odpalic na wiecej niz 1800x900. Zwyczajnie aplikacja wywala sie. Natomiast na x64 spokojnie moge renderowac nawet i 7000x7000.
Jezeli chodzi o szybkosc to zwykle odpalenie testu na prostej scenie daje wzrost wydajnosci rzedu 15-20%
____
Wszystkie powyzsze zjawiska zostaly zaobserwowane na Viscie Ultimate x64, 8gb RAM, Maxwell 1.6 x32, Maxwell 1.7.8 x32, Maxwell 1.7.8 x64.