Witam.
Nie wiem czy dobry dział wybrałem, ale chyba problem jest najbardziej związany właśnie z renderingiem.
Moje metody zaawansowanym grafikom mogą się wydać dziwne, jednakże chciałem wykonać co następuje: wymodelowałem model, zmapowałem go, a następnie gotową mapę wrzuciłem na kwadratowy plane i na jej podstawie wymodelowałem małe elementy, umieszczając je w odpowiednich miejscach. Rzutowałem jedno na drugie i wyrenderowałem w RTT. Wszystko jest już dopasowane tak, by można to bez żadnego skalowania i przesuwania umieścić na ostatecznych mapach.
Lightmapa:
http://img64.imageshack.us/img64/508/mieczeprojekcjalighting.png
Dość mocna, zapewne osłabiłbym ją na diffuse. Widać piksele ale w tym wypadku to mało znaczące.
Normalmapa:
http://img718.imageshack.us/img718/4471/mieczeprojekcjanormalsm.png
I tu pojawia się problem, bo tu pikseloza już psuje cały efekt.
Niestety ze względu na sprzęt (karta bez pixel shadera) nie mam możliwości samemu sprawdzić efektu i jedyne, co udało mi się uzyskać, to render z CrazyBumpa od kolegi:
http://img210.imageshack.us/img210/302/renl.jpg
Jak widać, w żadnym wypadku nie wygląda to dobrze - może to po części problem programu, jednakże widać wpływ pikselozy na efekt.
Mój render w mentalu:
http://img148.imageshack.us/img148/5568/miecz3l.png
Niby widać że normalmapa spełnia swoje zadanie, ale co jak co - jakość ma kiepską.
Tutaj pojawia się moje pytanie: jakie najlepiej dobrać ustawienia renderera (lub jaki renderer) żeby efekt był jak najlepszy? Może lepiej wyrenderować to większe, a później zeskalować? Tutaj problemem jest sprzęt - u mnie rendering byle czego po prostu długo trwa. Może lepiej wykonać to całkowicie inną techniką? Mógłbym w sumie narysować heightmapę i wrzucić do Crazybumpa czy gdziekolwiek, może wtedy problemu z pikselozą by nie było. Spróbuję zrobić te pierścionki bezpośrednio na cylindrze.
Z góry dziękuję za odpowiedzi - mam nadzieję nauczyć się czegoś więcej o RTT.