Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kyroman

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Kyroman odpowiedział khatake → na temat → Game Art
    950 trisów to na MMO zdecydowanie za dużo. Nawet przy widoku FPP na miecz nie warto przeznaczać więcej niż 500 trisów. W MMO z TPP tym bardziej. Nie orientuję się jak teraz się robi miecze w MMO, ale pamiętam że chociażby w Lineage 2 (2004 rok) rękojeści miały przekrój czworokąta, był to w gruncie rzeczy zwykły box. W tej kwestii Dr Judym ma całkowitą rację - na rękojeść nie ma co przeznaczać zbyt wiele. Zupełnie nie opłaca się także robić takich zgrubień i przewężeń - nawet jeśli ładnie wyglądają, to z punktu widzenia triscountu są one bardzo nieergonomiczne. O wiele lepiej zrobić rękojeść całkowicie prostą, a dopiero na niej robić normalmapą jakieś niewielkie zgrubienia, pierścienie itp. - to również będzie ładnie wyglądało. Sam obecnie w mieczach robię przekrój dziesięciokąta (niekiedy ośmiokąta) oraz maksymalnie 3-4 pierścienie polygonów wzdłuż. To daje, w zależności od rękojeści, jakieś 60-80 trisów i jest to wystarczająco dużo - nie ma absolutnie żadnego sensu dawać więcej. Lepiej przeznaczyć nieco więcej na jelec. Ciężko powiedzieć jak na chwilę obecną wygląda kwestia mieczy w MMO, ale chociażby patrząc na Aion (2008), to w porównaniu do L2 nie zmieniło się wiele. Może modele są nieco dokładniejsze, ale nadal są kanciaste i toporne. W sumie dobrze, że odchodzisz od tego trendu.
  2. Witam. Nie wiem czy dobry dział wybrałem, ale chyba problem jest najbardziej związany właśnie z renderingiem. Moje metody zaawansowanym grafikom mogą się wydać dziwne, jednakże chciałem wykonać co następuje: wymodelowałem model, zmapowałem go, a następnie gotową mapę wrzuciłem na kwadratowy plane i na jej podstawie wymodelowałem małe elementy, umieszczając je w odpowiednich miejscach. Rzutowałem jedno na drugie i wyrenderowałem w RTT. Wszystko jest już dopasowane tak, by można to bez żadnego skalowania i przesuwania umieścić na ostatecznych mapach. Lightmapa: http://img64.imageshack.us/img64/508/mieczeprojekcjalighting.png Dość mocna, zapewne osłabiłbym ją na diffuse. Widać piksele ale w tym wypadku to mało znaczące. Normalmapa: http://img718.imageshack.us/img718/4471/mieczeprojekcjanormalsm.png I tu pojawia się problem, bo tu pikseloza już psuje cały efekt. Niestety ze względu na sprzęt (karta bez pixel shadera) nie mam możliwości samemu sprawdzić efektu i jedyne, co udało mi się uzyskać, to render z CrazyBumpa od kolegi: http://img210.imageshack.us/img210/302/renl.jpg Jak widać, w żadnym wypadku nie wygląda to dobrze - może to po części problem programu, jednakże widać wpływ pikselozy na efekt. Mój render w mentalu: http://img148.imageshack.us/img148/5568/miecz3l.png Niby widać że normalmapa spełnia swoje zadanie, ale co jak co - jakość ma kiepską. Tutaj pojawia się moje pytanie: jakie najlepiej dobrać ustawienia renderera (lub jaki renderer) żeby efekt był jak najlepszy? Może lepiej wyrenderować to większe, a później zeskalować? Tutaj problemem jest sprzęt - u mnie rendering byle czego po prostu długo trwa. Może lepiej wykonać to całkowicie inną techniką? Mógłbym w sumie narysować heightmapę i wrzucić do Crazybumpa czy gdziekolwiek, może wtedy problemu z pikselozą by nie było. Spróbuję zrobić te pierścionki bezpośrednio na cylindrze. Z góry dziękuję za odpowiedzi - mam nadzieję nauczyć się czegoś więcej o RTT.
  3. Kyroman odpowiedział Fatsom → na temat → Game Art
    Jak policzyłem, jedna śrubka ma 44 trisy. Z takim samym kształtem można by zrobić ją używając 32 trisów, z mniej więcej taką samą widocznością w grze można by zrobić używając 16 trisów (jeden graniastosłup zamiast dwóch), no i jak kolega wspomniał - z mniej więcej taką samą widocznością w grze można to zrobić używając normala. Hydrant to coś co stoi i ozdabia, gracz widzi go, podświadomie dodaje mu on +1 do realizmu :D Ale mija go i nie patrzy czy ma śrubki czy nie. Pamiętam jak w wielu grach się hydranty rozjeżdżało, rozwalało, omijało, ale nie umiałbym określić, czy którykolwiek miał wymodelowane śrubki. Usuwając wszystkie 32 śrubki i malując je na teksturze, zaoszczędzisz 1408 trisów, czyli ogromną większość. Na początku było ich jakieś 2000, a jeśli wziąłbyś pod uwagę wszystkie rady, które się tu pojawiły, można rzeczywiście zamknąć sprawę w 250.
  4. Kyroman odpowiedział Kyroman → na temat → 3ds max
    Dzięki. Weld Threshold rzeczywiście jest w Options -> Advanced Options, czyli ustawić można, szkoda, że tylko w taki sposób. A co z tym Select Element? Sprawdziłem w Customize UI "Geom. Element Select Mode" i to nie jest to.
  5. Kyroman odpowiedział Kyroman → na temat → 3ds max
    Jeśli można to od razu drugie pytanie - czy w Edit UVW istnieje jakaś opcja, która byłaby po prostu odpowiednikiem Select? Jeśli po prostu zaznaczam jakieś elementy używając któregoś z dostępnych narzędzi, nieraz zdarza się, że element się przesunie lub zeskaluje. EDIT: Chciałbym jeszcze przypisać sobie skrót do opcji Weld Selected i teraz jej nie mogę znaleźć. Poza tym, czy da się jakoś ustalić moc weldowania, tak jak robi się to normalnie na obiektach?
  6. Witam, mam krótkie pytanie - czy istnieje jakiś skrót klawiaturowy do opcji Select Element w oknie Edit UVW? Dość często włączam to i wyłączam, gdybym miał skrót, na pewno byłoby prościej, tak więc z góry dzięki za pomoc. W Customize User Interface nic takiego nie znalazłem. Aha, jest jakiś skrót klawiaturowy żeby włączyć Arc Rotate SubObject?

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.