Skocz do zawartości

niuno

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Witam Nie mogę dojść do tego jak zrobić takie coś: mam boxa i chce zmienić jego wysokość , ale gdy to robię wydłuża się w góre i dół, jak zrobić żeby szedł tylko w górę ? Dodam że nie chodzi o skalowanie - tylko zmiane parametru heigh. Zmiana pivot point nic nie daje.. Z góry dzięki za wskazówki.
  2. niuno odpowiedział niuno → na odpowiedź w temacie → ZBrush
    Dzięki za odpowiedź !
  3. niuno dodał odpowiedź w temacie → w ZBrush
    Witam, zaczynam zabawę z Zbrushem i mam takie pytania: 1. Gdy robię model w Zbrushu i wypalam mape normal, czy musze mieć ten model dokładnie zmapowany ? Na tutorialach widzę że nikt nie mapuje modelu, poprostu wypala normalke .. więc skąd 3ds max po imporcie normalki wie jak ja nałożyć ? 2. Gdy mapuje model w Zbrushu UVMasterem to muszę to robić na jak najniższej rozdzielczości tak ? I to mapowanie pasuje do wyższej rozdzielczości modelu ? Z góry dzięki za odpowiedzi. pozdrawiam.
  4. niuno dodał odpowiedź w temacie → w Rigging & Animation
    witam, czy mógłby ktoś podpowiedzieć, jak zrobić taki efekt: mam modele neuronów i chce żeby po nich rozchodziły się impulsy, zapewne każdy kojarzy o co chodzi, nie wiem tylko jak zrobić te impulsy :) Głównie mam problem aby impuls szedł po neuronie i rozgałęział wraz z jego dendrytami. z góry dzięki za podpowiedzi.
  5. niuno odpowiedział niuno → na odpowiedź w temacie → Modeling
    rzeczywiście , nie pomyślałem o autosmooth, dzięki, lata już w maxie nie siedziałem ;) pozdrawiam.
  6. witam po extrude along spline mam zupelnie przestawione face`y , a po zaznaczeniu opcji align to face normal (zalacznik 2) , ksztalt sie robi zupelnie plaski. nie pomaga modyfikator Normal i Xform , nie wiem co robie zle.. a robie tak: box > zaznaczam poligon do extrude > extrude along spline > zaznaczam spline . Z góry dzięki za pomoc.
  7. niuno odpowiedział niuno → na odpowiedź w temacie → Teksturowanie / Texturing
    MariushO - o tym zapomnialem, to jest dobre rozwiazanie. Proceduralna mapa musi byc dobra zeby sie sprawdzila, wyzsza szkola, ale dobra sugestia, dzięki za pomoc , pozdrawiam.
  8. niuno dodał odpowiedź w temacie → w Teksturowanie / Texturing
    witam mam dużego plane`a w maxie i chce na niego nałozyć texture ziemi lub powiedzmy trawy, jakie są rozwiązania problemu zapętlania się małej tekstury? Bo jak zrobie teksture w PS ktora się płynnie powtarza to widać w scenie że tekstura jest co chwile identyczna, czy mam zrobić po prostu dużą teksture w PS i nałożyć na plane ? Zastanawiam się też jak się teksturuje jakiś teren, gdzie tekstura musiałaby być olbrzymia. Z góry dzięki za wskazówki.
  9. niuno dodał odpowiedź w temacie → w Hardware
    Witam Mój 9800GT zakończył swój żywot ekspresową agonią i potrzebuje nowej karty. Patrząc na te wszystkie testy już mnie głowa boli, więc proszę mi napisać czy dobrze myślę: Im szybsze taktowanie rdzenia, tym szybszy render real time i wykorzystanie CUDA w sofcie ? Chcę wydać do 500 zł, w gry nie gram, 3ds max hobbystycznie, ale CUDA przydaje się ślicznie w Adobe Premiere, dlatego tylko Nvidia wchodzi w grę. Nie bardzo wiem co lepsze, gtx260, gts450, gtx450 już droższe, co tu wybrać ? Bardzo proszę o radę.
  10. niuno dodał odpowiedź w temacie → w 3ds max
    Witam Bardzo proszę żeby ktoś bardzo ogólnie odpowiedział mi na pytanie, bo nie wiem czy dobrze to rozumiem: Czy aby zrobić model w maxie, dokończyć w zbrushu i następnie importować go do maxa w celu oteksturowania, rigowania etc to trzeba: najpierw go w maxie zmapować uvw ? bo jak zbrush go mapuje gdy chce wypalić bump mape czy normalke ? Nie rozumiem czy musze go najpierw jako low poly mapować w maxie, poźniej eksport do zbrusha - zrobienie high poly i mapy bump/normal > import w maxie i wedle tego mapowania które zrobie na lop poly nakladam mape z zbrusha ? Z góry dzięki, bo nie moge się odnależć w zbrushu z tym wszystkim.
  11. niuno dodał odpowiedź w temacie → w Maya
    Nie wiem dlaczego, ale jak robie fragmentacje textu 3d, dostaje Fatal Error: Attempting to save in..temp folder i wywala majke. Nie zauważyłem tego z innymi obiektami,i jest to problematyczne bo nie moge teraz zrobić dynamiki z textem :/ co do sprzetu to feforce 9800GT, windows 7 x64 , 4 GB ramu. Kazda sugestia mile widziana, z góry dzięki.
  12. niuno dodał odpowiedź w temacie → w 3ds max
    Witam Ostatnio liznąłem okazjonalnie troszkę Boujou 4, program jest banalnie prosty i kosmicznie wypasiony, ale teraz zastanawia mnie taka kwestia: 1. Czy jeśli mam wideo a nie wiem jaka była ogniskowa kamery, to możliwe jest dopasowanie perspektyw w maxie ? Bo... gdy wideo było kręcone np na szerokim kącie 20mm a po imporcie do 3d max mam tracking z boujou z kamerą 35 mm to perspektywa się nie będzie zgadzać prawda ? bo to co jest kwadratem na ogniskowej 35, będzie hmm trapezem na 20mm... Więc jeśli mam w scenie wideo stolik który jest kwadratem, to musze w maxie zrobić box imitujący stolik, ten box również musi być kwadratem, ale w zależności od ogniskowej kamery, nie musi pasować do perspektywy w trackowanym wideo. W maxie banalnie prosto jest odgadnąć jaka była ogniskowa przy pomocy camera mach, więc czyżby rozwiązaniem było ustawienie w maxie pożądanej ogniskowej ? Tyle że punkty referencyjne z boujou wtedy nie zgadzają się z video wrzuconym w viewport.. Dzięki z góry za jakiekolwiek sugestie. Ogólnie proszę o jakieś rady na temat machmoving`u bo bardzo mnie to wciąło, w prawdzie zacząłem 2 dni temu, kilka klipów udało mi się bezbłędnie zrobic i dopasowac w maxie i afx, ale nie potrafie sobie poradzic gdy film ma szeroki kąt itd Oczywiście są tutoriale, ale mi chodzi o jakieś rady kogoś, kto ma z tym doświadczenie :-)
  13. niuno odpowiedział gientekwl → na odpowiedź w temacie → Editing & Compositing
    Jeśli masz fotke i nie znasz ogniskowej, to tak jak w tutku z evermotion - przy pomocy camera match, max sobie wyznaczy ogniskową jeśli zrobisz dobrze ustawione punkty referencyjne w fotce. Ogólnie jak się robi compositing itd to najlepiej mieć zebrane jakieś podstawowe info o punktach w przestrzeni - czyli scenie.
  14. niuno dodał odpowiedź w temacie → w Hardware
    Witam Czy jeśli mam procesor z szyną 1333 to pamięć taktowana 800 będzie go spowalniać , czy to nie ma znaczenia ? Bo DDR2 800 są o wiele tańsze niż te 1066 a wydajność podobno jest bardzo zbliżona.. Co o tym sądzicie ?
  15. Witam Chodzi o zwykłą prostą rurę , oświetlenie jej wnętrza żeby było jednolite na całej długości, bo ustawianie omni jedno za drugim w środku to chyba nie jest na to dobry sposób.. Aha, tekstura z bump i displacement jest zastosowana, wiec włączenie w scenie omni tylko z opcją ambient odpada (tak myślę), bo wtedy faktura jest płaska. Z góry dzięki za rade.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności