Skocz do zawartości

Colly

Members
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Colly's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Colly

    Cienie przez szybę w Mental Ray

    No niby tak, ale ja mam jakies rysy na szybie i chciałbym, żeby było je lekko widać :/
  2. Colly

    Cienie przez szybę w Mental Ray

    Jeżeli jest to w świetle - to będzie działać na wszystkie przedmioty a nie tylko na szybę... Jest coś w Shadows Parameters - ale jak mówię - zmienia to po prostu wszystkie cienie -_-
  3. Colly

    Cienie przez szybę w Mental Ray

    Transparent Shadows? A mógłbyś określić konkretnie to 'tam'? Używam 3dsmaxa 6.
  4. Witam. Mam taki problem - zrobiłem okno ze wstawioną szybą w środku - dałem jej materiał i dałem opacity na 5, przez co jest prawie przeźroczyste. Puszczam światło na scenę typu mr Omni, mam włączone cienie itd. ale niestety owa szyba nie przepuszcza mi światła - czyli robi się prostokątny cień :(. Co zrobić by używając Mental Ray'a mieć efekt przechodzenia światła przez elementy o jakiejś tam przeźroczystości? Proszę pomóżcie
  5. Zrobiłem format, zainstalowałem obydwa Maxy i mi działają :P - czyli wina systemu. Jeśli chodzi o Material Editor to jeszcze nie używałem Maxa 6, bo instaluję na razie wszystko co potrzebne do normalnego używania kompa ;). PS. Wszystkim przecież zależy na tym żeby forum było przejrzyste, nie? :)
  6. Aha, no to teraz juz nic nie wiem ;). Czyli pewnie wina Wina :P Dwa maxy mi są potrzebne, bo: - w 3dsmax6'ie mam już kilka zaawansowanych projektów i jest w nim mental ray - 3dsmax5 mam, bo dzięki niemu mogę eksportować modele do Neverwinter Nights. W 6-tce pluginy potrzebne do eksportu nie działają :(
  7. Dobra, spróbuję tak zrobić. Najwyżej zrobię jeszcze jednego formata ;) Wielkie dzięki, nie pomyślałem nawet o tym :) PS: 3D Studio Maxa 5 używam, bo pluginy eksportujące do Neverwinter Nights nie działają pod 6-tką :(
  8. Mam pewien problem. Muszę korzystać z dwóch 3DStudio Maxów - 5-tki i 6-tki. Miałem zainstalowaną 6-tkę, zainstalowałem 5-tkę i 6-ka przestała działać, bo prosi mnie o wpisanie innego klucza, którego się nie da wygenerować. Odinstalowanie i zainstalowanie jeszcze raz nie pomaga - format C: to będzie przymus :( . Co mam zrobić, żeby działały mi obie wersje na jednym kompie? Z góry dziękuję za pomoc.
  9. OK, spróbuję znaleźć jakiegoś innego tutoriala, bo ten z sad mike'iem mówi o unwrap, ale nie dokładnie o tym co ja chcę. Ale wielkie dzięki, już przynajmniej wiem czego mam szukać :)
  10. Wielkie dzięki, ale to wciąż nie do końca to. Tutaj na siatce pokazują mi się poszczególne face'y modelu, ale ja chcę, żeby pokazały mi się wszystkie i nie nakładały się na siebie. No i jeszcze żeby tekstura działała na tak rozłożonej siatce. Taka tekstura z GTA3 wygląda tak jak niżej pokazane. I mnie chodzi o to, by ustawić na siatce poszczególne face'y modelu w taki sposób na siatce i żeby to oczywiście działało.
  11. Aha, czyli jest coś takiego jak rozłożenie siatki modelu [widzę cień nadziei] ? Jest jakiś tutorial do tego jak to się robi? A później na tą siatkę można nałożyć plik tekstury i na renderingu dobrze wychodzi?
  12. Witam. Nie wiem, czy był już post na ten temat (szukałem, ale nie znalazłem). W razie czego nakierujcie mnie na odpoiwedniego posta (jeśli ktoś znajdzie). Stworzyłem w 3DSMax kilka modeli do Neverwinter Nights. Aby tekstura do danego modelu działała w grze, musi być ona zapisana w pliku .tga pod taką samą nazwą jak model. Jeśli modelem jest jakaś pojedyncza rzecz (z jedną teksturą) to nie ma problemu. Jazda zaczyna się dopiero, gdy mam model, w którym używam kilku tekstur :( . Otóż nie wiem jak zrobić, aby wszystkie tekstury do danego modelu były w jednym pliku (tzn. na jednym obrazku) i żeby Max układał tę bitmapę tak jak ja chcę. Jeśli ktoś nie może zrozumieć o co mi chodzi to podam przykład: W grze GTA 3 możliwe było własne wstawienie skina dla głównej postaci. Była to "siatka" z rozłożonymi teksturami na poszczególne części ciała bohatera. Co zrobić, by 3DMax po wczytaniu takiej siatki nakładał części tej tekstury tam gdzie powinien? Jeśli jest jakiś tutorial na ten temat to bardzo bym prosił o linka, bo nic takiego znaleźć nie mogę :( . Z góry dziękuję :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności