Tomson
Members-
Liczba zawartości
133 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Miasto (opcjonalne)
-
Miasto
Warszawa
Tomson's Achievements
Newbie (1/14)
11
Reputacja
-
powiększanie, zmniejszanie materiału na obiekcie
Tomson odpowiedział Tomson → na temat → Teksturowanie / Texturing
no tak… przez trzy miesiące nie odpalałem maxa A w końcu to takie proste - zamapować :D robiłem to setki razy hehe Nie wiem co mi się wydawało :D Dzięki za odświeżenie pamięci -
Mam nałożony na obiekt materiał VRayMtl. W nim mam ustawione mapy Diffuse, Bump, Displace i inne.. Cały materiał wygląda za gęsto na obiekcie. Gdy zmniejszę obiekt i zbliżę się kamerą to jest ok., ale nie chce tego robić, chcę żeby sam materiał ze wszystkimi mapami na niego nałożonymi powiększył się na obiekcie. Jak to zrobić?
-
Na jednej ze stron znalazłem coś takiego: http://rainbow100.webpark.pl/zloto.png Próbuje uzyskać podobny efekt u siebie w 3ds max 2009, za pomocą Vray 1.50 SP2, ale nie udaje mi się. Materiał za złoto wydaje mi się, że dobrałem doskonale, kombinowałem z różnymi ustawieniami świateł, ustawieniami rendera (oczywiście GI włączone), ale efekt końcowy jak zwykle nie był satysfakcjonujący. Może to trzeba włączyć jakąś kaustykę? Ktoś może potrafi uzyskać taki efekt?, jak go osiągnąć?
-
Nie wiem czy to możliwe. Chciałbym wykorzystać zdjęcie referencyjne do tworzenia docelowej mapy kolorów. Jak sprawić, by zdjęcie referencyjne nałożone jako tekstura na obiekt metodą rzutu plenarnego z boku, tak się porozciągało, by pasowało do docelowej siatki z UnwrapaUVW (po ładnym rozłożeniu) ? Jak już bym miał tak porozciąganą teksturę, to łatwiej by mi by było wnieść poprawki w photoshopie, i uzyskać docelową teksturę. Dla łatwiejszego zrozumienia o co mi chodzi, wstawiam wyjaśnienie z obrazkami w załączniku.
-
1084 no to się nie myliłeś zbytnio z tymi 21000 punktami dzięki a wyniki. Nim się zdecyduje na jakiś zakup to pewnie jeszcze z miesiąc minie
-
dzięki wallop za ofertę Solidna maszyna, wszytko w jednym, nie trzeba łączyć komputerów, to na pewno zalety zestawu. Odpaliłem plik http://www.3dspeedmachine.com/scenes...Vray1_5SP2.ZIP u siebie w vray1.5SP2 i uzyskałem czas renderowania 260s, czyli 3 razy dłużej niż oferowany zestaw. No ale to też kwestia podkręcania, mój procesor w ogóle nie podkręcałem. No i można by to wszystko jeszcze popodkręcać tak gdzieś do 150GHz :D Pewnie nie musiał bym nawet ogrzewać pokoju w zimę.
-
marograf - mysle że za taki jeden zestaw to nawet po 1000zł dało by się kupić tu znalazłem coś podobnego: http://www.allegro.pl/item753692293_quad_q_8200_4gb_x3100_400w_pfc_siec_audio_raty.html a Core 2 Quad Q8300 wypada nawet lepiej w testach szybkości renderu niż Athlon II x4 620 hm... jest nad czym mysleć
-
no pewnie się zapytam wallop'a Z ciekawości ściągnąłem Cinebencha R10 (64Bit) i dostałem takie wyniki mojego sprzętu: OpenGL Standard Test - CB 3009 Single CPU Render Test - CB 3037 Multiple CPU Render Test - CB 10850 1084 - jak byś mógł to zapuść tego Cinebencha w robocie. Domyślam się, że te przypuszczane 21000pkt to Multiple CPU Render Test na tym komputerze co w linku podałem? Jeśli tak jest naprawdę, to wynik jak na tak drogi sprzęt wydaje mi się trochę słaby - tylko dwa razy więcej punktów od mojego… Domyślam się, że jak jest dwa razy więcej punktów to tylko dwa razy szybciej renderuje?
-
mój obecny sprzęt: procesor Intel Core 2 Quad Q9300 płyta głowna ASUS P5Q PRO karta grafiki ASUS EAH3850 Series 8GB RAM Nie robię bardzo skomplikowanych obiektów tak, że widok w viewporcie mi się nie zacina przy obrocie. Jedyny problem dotyczy czasu renderu. Ostatni mój render wielkości 8000x6000px renderował się 25 godzin… Nie wiem czy mojemu procesorowi nie zaszkodzi taka ciągła praca na pełnych obrotach. Przydała by mi się maszyna renderująca przynajmniej 5 razy szybciej w cenie do 10 000zł. Najlepiej jakaś gotowa stacja. Szukałem trochę gotowców, ale nie mam pojęcia jak szybko renderuje w porównaniu do mojego sprzętu np. to: http://cortland.pl/50524_Apple_Mac_Pro_2_x_2.26GHz_Quad-Core_Intel_Xeon_Nehalem_6GB_640GB_SD_GeForce_GT_120_512MB_-_nowy_model.html Co byście polecili?
-
mam złudne wrażenie, że masz taki sam problem jak ja miałem przedwczoraj. Zainstalowałem to i już mnie nie wywala z programu: http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/item?siteID=123112&id=13774693&linkID=9241178 Może Tobie to też pomoże
-
ok. dzięki za rady. Zacząłem od instalacji hotfixa - nie czytając opisu pobrałem pierwszego z brzegu na stronie autodesku do maxa2009 - i od razu pomogło. Konkretnie zainstalowałem tego hotfixa: http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/item?siteID=123112&id=13774693&linkID=9241178 i do tej pory błąd się nie pojawił (przez 3 godziny pracy), a wcześniej doszło do tego, że pojawiał się prawie zawsze w przeciągu 2 minut po otwarciu projektu (kiedy zaznaczałem jakiś element obiektu i próbowałem obrócić sceną). gdyby błąd powrócił napisze tu o tym. Na razie wydaje się, że stabilność powróciła na dobre Obiekty miałem wymodelowane raczej dobrze, sam je modelowałem :D
-
system to windows vista 64bit Z dodatków to instalowałem vray, w configure user path dodawałem linki do plików z mapami archshaders. viewporta mam na Direct3D 9.0 (ASUS EAH3850 Series)
-
od czasu do czas zjawia się u mnie błąd w 3dsmax2009 64bit o treści: „Application Error An error has occurred and the application will now close. Do you want attempt to save a copy of the current scene?” Ostatnio ten błąd zjawia się coraz częściej w konkretnym projekcie nad którym obecnie pracuje, i to zaczyna być już uciążliwe. Zjawia się znienacka, najczęściej gdy obraca się widok w viewporcie. Obrót sceny jest płynny, wydaje się że karta graficzna daje sobie rade, mimo to błąd wyskakuje. Co może być przyczyną i jak temu zaradzić?
-
chyba nie da się do końca osiągnąć celu. Jest jeden problem. Przy świetle np. typu sphere w opcjach exclude da się wykluczy podłoże pod obiektem tak, że światło nie będzie go oświetlać. Ale gdy zmieniam swiatło sphere na dome, to podłoże już się renderuje, jakby było mimo wszystko oświetlane. Tak samo jest gdy do światła dome podczepię hdri. Czyli problem w tym, że nie mogę pozbyć się cieni wywołanych przez światło dome. Kwestie świateł które mają rzucać "oszukany cień" nie oświetlając przy tym obiektu mam już opanowaną. Tylko właśnie nie potrzebny jest mi ten cień z hdri - trochę psuje efekt...
-
ok przetestuje wszystko jak wrócę z roboty. pewnie pojawią się jeszcze jakieś problemy :D