Skocz do zawartości

Ferrum

Members
  • Liczba zawartości

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Malczyce

Ferrum's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Hym... no tak to jest MOC ;) Jedyne czego się dopatrzyłem to brak żłobień na chwycie (powinny być 4 pionowe żłobienia w dolnej części chwytu) Powodzenia zapowiada się ekstra zasadniczo to już jest ekstra... Ciekaw jestem modelu LOW. Pozdrawiam!
  2. Ferrum

    Obiekt 3d: kalach

    Ogólnie to Fajnie wygląda. Odstaje od całego modelu poziomem - magazynek. Moim zdaniem psuje efekt. Brak Ci też samej muszki ;) - tego słupka celowniczego: Są serie AK z fakturą na chwycie i śrubką wyglądało by ciekawiej (chodzi o chwyt przy spuście) - chodź zasadniczo w grze i tak byłby zakryty. Pozdrowionka!
  3. Ferrum

    Teczka / Plugawiciel

    Sierp i młot u Borysa ;) powinien chyba być tez lekko przybrudzony a tak ma całą klatę w smarach a sierp i młot nieruszony niczym idee Lenina :) no i rękawice chyba lepiej gdyby były czarne/brązowe. Pozdrowionka!
  4. Ferrum

    Obiekt 3D: Walther P99

    Mmmm czujecie? O tak! Wydaje mi się, że tak właśnie pachnie front! Czekam na LOW Valery! A najbardziej na Twoje teksturki.
  5. Ferrum

    Obiekt 3D: Mauser C96

    Panowie wyluzujcie ;) Swoją drogą Mauser zamieszczony przez Balona wgniata w ziemię (i pokazuje jak daleko mi do ideału ) efekt metaliczności moich marzeń...
  6. Ferrum

    Obiekt 3D: Mauser C96

    Cześć! Dzięki za kolejną porcję wiedzy Judym! Co do normal mapy to NIE MIAŁEM zamiaru wypalać jej z diff'a. TYLKO z bumpa o czym wspominałem. Bump poniżej. I tak jak zauważył to Bruneq – też wydaje mi się, że w przypadku broni normal mapa nie musi być jakoś specjalnie obfita w informacje. Dlatego na moim bumpie z którego miałem wypiec normala są tylko tłoczenia numerów, rysy i detal chwytu i bardzo delikatna faktura. Następnym razem Normala wypiekę z HiPoly. Co do tego zerknięcia na model następnego dnia Judym to chyba syndrom wszystkich bawiących się w 3d :) Świeże spojrzenie na model i... kosz. Bo coś znowu jest nie tak :) Pozdrawiam! Obleje przez Was egzamin ;)
  7. Ferrum

    Obiekt 3D: Mauser C96

    Cześć! >> gutekfiutek Tex poniżej :) >> Eric_Draven Dzięki! Mega porcja wiedzy! Tego AK widziałem kiedyś na GameArtists - wgniata w ziemię... O AO oczywiście nawet nie słyszałem ;) więc dzięki i za to! Z moimi teksturami nie łączy mnie jakaś więź emocjonalna więc nie znajcie litości :) Poniżej nowy render z nieco poprawionym spec. Po sesji którą kończę w środę zajmę się tym marmosetem i zobaczymy jak w nim będzie to wyglądać. Pozdrawiam!
  8. Ferrum

    Obiekt 3D: Mauser C96

    Dziękuję serdecznie za komentarze! >> Bruneq Fajnie że siatka Ci się podoba. O to mi głównie chodziło. Co do grubości to mauser C96 jest taki cienkawy, ale mimo wszystko zgubiłem tam nieco proporcję, może to też wina chwytu - jest płaski i tak "ściąga model" no ale te 5mm serzej na korpusie też napewno by mu się przydało. >> Dr Judym Co do tych "ząbków" to fakt. Zarówno je jak i te tłoczenia na korpusie mogłem zrobić na normalce. Ale nie zrobiłem ;) bo widziałem ze sporo zostało tris'ów do limitu który przyjołem i że tak powiem zaszalałem. Z normalami mam też ten problem, że tak naprawde w życiu nie zrobiłem jeszcze anijednej Nmapy i nie dokońca wiem jakie ma ona możliwości – co mogę robić w Nmapie czego zrobić się w niej nie da. >> gutekfiutek Hehe ekstra ksywa :) mydło no masz racje! - i to nie kwestia oświetlenia a lipnej tekstury. Ale o teksturce ogólnie wypowiem się na dole ;) >> Cinek13 Chwyt też mi się nie podoba. Tu pomyliłem się na siatce bo w przekroju chwyt jest okrągły (raczej jajowaty) a u mnie spłaszczony. >> Plugawiciel Fajnie że siata Ci się podoba cieszy mnie to bardzo! Co do speculara to zapraszam niżej do moich wstrząsających wyznań :) BTW "Plugawiciel" super ksywa – jak potworek z Diablo II :) Najpierw ogólnie sam model powstał tak szybko, że nawet nie pamiętam nawet ile czasu mu poświęciłem... Ot parę razy siadłem w wolnej chwili i już. Co do samych tekstur zajęło mi to całe wieki! A efekt jest marny bo wielu naprawdę wielu podstawowych rzeczy jeszcze nie wiem. Wstrząsające będzie to że na modelu jest i Diff i Spec a zamiast Normala jest Bump. Diff jest nieciekawy bo wszelkie przetarcia robiłem pędzlem który mi „szarpał tą powierzchnię” już na tym etapie zauważyłem ze robi mi się ten metal taki matowy czy jak to określił gutekfiutek - mydlany. Co do spec jest bardzo słaby a dodatkowo zabiłem go renderem... Bo to co widzicie renderowałem w Max'sie – mentalray. A jak dowiedziałem się chwilę temu istnieje coś takiego jak real time shader... i to jego trzeba użyć. Co do tego bump'a to robiłem go z myślą o zamienieniu na normal'a (wiem ze bump'ów się w grach już nie używa) w CB a potem o wyrenderwoaniu całości w Marmoset... Ale Marmoset odmawia współpracy z moim kompem. Sporo błędów prawda? Postaram się poprawić spec a przede wszystkim użyć shadera. Chciałbym w końcu uzyskać efekt metaliczności. Diff zostanie taki jaki jest – daleki od doskonałości ale błędy które popełniłem w następnym modelu się nie powtórzą – a jeśli tak nie znajcie litości :) Bump zamienię na Nmapę a następny model będzie miał wypaloną normalkę z HiPoly – coś czuje że niebawem na forum pojawi się super tutek na ten temat... Zrobię porządnego speculara żeby tą technikę opanować jak już coś wydłubię lepszego niż jest teraz to wrzucę na 100%. Resztę wniosków i lekcji jakie wyciągnę z tego modelu zastosuje w następnym. Mam nadzieję że z Waszą pomocą na następnym będzie widać progres w materii tekstur. Pozdrawiam i dziękuję za komentarze!
  9. Witam! Dziś przedstawiam mój najnowszy model zrodzony w wolnych chwilach (o które w sesji ciężko) – Pistolet Mauser C96. Chciałem by model stanowił krok do przodu w odniesieniu do ostatniego Colta 1911 i chyba się udało. Co Wy o tym myślicie?! Tris: 2456 Tekstury: 1024x1024 Lubie wiedzieć co modeluje więc czas na odrobinę historii: Masuer C96 to ciekawa chodź nieco zapomniana konstrukcja z końca XIX wieku. Pomimo że pistolet ten pojawił się na polach bitew obu wojen światowych, nie zyskała uznania żołnierzy i bynajmniej nie stał się legendą. Wyprodukowano ok. 1.000.000 sztuk w rozmaitych wersjach różniących się zasadniczymi parametrami od długości lufy poprzez podawanie pocisków z magazynka, czy stałe/ruchome przyrządy celownicze. Pistolet ten nazwany nazwiskiem wybitnego konstruktora broni strzeleckiej Paula von Mausera, produkowany był w jego fabryce i nic nie było by w tym dziwnego że broń nosi jego nazwisko gdyby nie fakt, że w rzeczywistości nie został zaprojektowany przez Von Mausera a kilku pracowników jego firmy i to za jego plecami. Mauser włączył się do projektu już w fazie testów broni. Pistolet ten był nielubiany przez żołnierzy, ze względu na sporą masę a przede wszystkim złe jej rozłożenie, magazynek przed chwytem sprawiał, że po chwili od złożenia się do strzału wyraźnie czuło się że lufa ciągnie w dół. Wpływało to na celność broni. Dlatego powstał ciekawy pomysł zastosowania kabury jako kolby doczepianej do chwytu co dawało możliwość strzelania z pistoletu jak z karabinu. Dlatego na niektórych wersjach celowników mamy możliwość ich nastawienia na 1000m – co stanowi grubą przesadę. Ze względu na małe rozmiary, teoretycznie duże możliwości używany był głównie przez pilotów i czołgistów. (Wracając do kolby to podobny pomysł mieliśmy co do Polskiego VIS'a kolba była już nawet w fazie testów ale do masowej produkcji nie trafiła...) Co było dobrego w Mauserze? Siła. Energia kinetyczna jak na pistolet była ogromna – a to za sprawą długiej lufy. To przekłada się na celność i skuteczność broni. Ale w oczach żołnierzy przegrywało to z awaryjnością Mausera, jego rozmiarami, i trudem w okiełznaniu „ciężkiej lufy”. Dzięki za wytrwałość i zapraszam do komentowania. Wszelkie uwagi mile widziane! Pozdrawiam!
  10. Ferrum

    Postać 3d: Sundae Girl

    Z każdym stopniem niżej twarz zostaje pozbawiona cech indywidualnych, wypośrodkowana, sprowadzona do wzorca w odbiorze przyjemnego ale... tak nudnego. Bo to do tego właśnie sprowadza się wzór. Osiągamy królewską proporcję ale pozbawioną charakteru – i tu pytanie powraca czy właśnie tego oczekujemy po postaci? Swoją drogą fajny przykład i ciekawe doświadczenie Monio.
  11. Ferrum

    Postać 3d: Sundae Girl

    Ilekroć pojawia się głowa w 3D wraz z nią wracają nieśmiertelne wypowiedzi poszukiwaczy świętego Grala grafików - doskonałej proporcji twarzy. Idąc ulicą przyglądnijcie się ludziom a wnioski jakie się nasuną z tej obserwacji będą takie, że nie ma dwóch takich samych twarzy. Nie ma doskonałej proporcji. Ta ma zbyt wąskie usta, ta dziwnie szeroko osadzone oczy, a ta ma nos jak Gołota co dalece nie pasuje do jej delikatnej twarzy. I co wtedy? Bóg alternatywnie Matka Ewolucja, modelując twarz pogubił(a) proporcje? Grafik oddaje rzeczywistość czy kopiuje człowieka witruwiańskiego a'la Da Vinci? Dlatego nie wydaje by był to jakiś błąd kwalifikowany, raczej pewna niedoskonałość wpisana w ludzką naturę. Co do kolorystki to też uważam, że więcej koloru może tylko poprawić efekt. Co do modelu, to taki Kliment w wersji low czyli najwyższa półka. Pełen Szacun! Czekam na finisz. Pozdrawiam.
  12. Wygląda to po prostu ekstra. Powala ogromem pracy. Respect.
  13. Faktycznie koła wydają się zbyt duże a pomysł by wstawić ich więcej w rzędzie wydaje się słuszny - doda takiego efektu masy pojazdu. Co do niemożliwości przemieszczania się na kołach to nie stanowi to większego problemu bo pojazd ten miał być z założenia Jednostką Latającą Pionowego Startu. Główne przeznaczenie kół to lądowanie - dlatego zrobiłbym jakieś masywne amortyzatory które przy lądowaniu takiej jednostki pochłonęłyby całą energie związaną z uderzeniem o podłoże. A możliwość obracania kół też byłaby niegłupia... trzeba jeszcze Nasze Wunderwaffe wypchnąć z hangaru ;) Pozdrawiam!
  14. Pomysł po prostu rewelacyjny. Temat owiany tajemnica... Pokryty wojennym kurzem... Te relacje alianckich pilotów bojowych natykających się na dziwne zachowujące się obiekty latające... Zbyt wiele jest tych relacji, pytań bez odpowiedzi by przejść obok tego tematu nie zadając sobie pytania: A co jeśli tego dokonali? Jeśli będziesz w przerwie w modelowaniu szukał natchnienia to zaglądnij też i tu: http://www.greendevils.pl/rozne/hyperborea/nowa_szwabia/1_nowa_szwabia.html http://www.niewyjasnione.pl/TAJNA_BRO%C5%83_HITLERA_-t2117.html Powodzenia!
  15. Witam! Ostatnio pracowałem nad pierwszym modelem Low Poly. Wybrałem Colt'a 1911-A1 legendę Amerykańskiego przemysłu zbrojeniowego. Model ma dokładnie 4993 poly to chyba nieźle chodź patrząc teraz na siatkę sam dostrzegam ze mogło być ich mniej. No cóż zawsze może być lepiej ;) Do wykonania tego modelu zainspirowało mnie... o ile dobrze pamiętam było to Audi jednego z Użytkowników Naszego forum :) O siatce tego samochodu można było powiedzieć że jest robiona z głową, prosta, czytelna, elegancka, to ideał do którego zmierzam. W tym modelu postarałem się dostosować do Waszych wcześniejszych wskazówek i uwag odnośnie moich poprzednich prac nad Czołgiem 7TP i Morsem wz.39. Za wszystkie dziękuje! Komentujcie, doradzajcie cały czas się uczę. Pozdrawiam! Zawsze prosicie o siateczkę - proszę bardzo :) Tekstura 3000x3000 nie wiem co mnie wzieło na takie rozdzielczości... 1024x1024 spokojnie by wystarczyła. Dodam jeszcze BUMP. Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności