Witam.
Tak jak w temacie, czy wiecie może jak można w 3ds maxie rozmieścić równo istniejące już obiekty?
Chodzi mi dokładnie o to, żeby na przykład zaznaczyć 10 obiektów, wpisać jakąś wartość, żeby następnie program
rozmieścił równo obiekty wzdłuż np. osi X
Trochę szukałem w necie ale jedyne co znalazłem to nieaktualny skrypt.
Korzystam z wersji 2016, próbowałem coś stworzyć w max creation graph ale jednak to za wysokie progi dla mnie narazie.
Znacie może jakieś proste rozwiązanie?
Jak by kogoś interesowało to znalazłem rozwiązanie,
napisałem skrypt w maxscript:
arr = selection as array --wczytuje zaznaczone obiekty do tablicy
fn compareNames str1 str2 = stricmp str1.name str2.name
qsort arr compareNames -- sortuje je alfabetycznie
max modify mode
n = 0
for grupa in arr where ((isGroupHead grupa == true) AND (isGroupMember grupa == false)) do --zaznaczam tylko grupy najwyższego poziomu
(
move grupa [0,n,0] -- wybieram według jakiej osi ma być wykonane rozmieszczenie
n = n + 2000 -- wartość odsunięcia od siebie obiektów
)
mam nadzieję, że komuś pomoże